Rosalía vs Marina Satti

H Μαρίνα Σάττι αντέγραψε «πάλι» την Rosalía;

Είναι η Μαρίνα Σάττι η εκδοχή της ελληνίδας Rosalía;

Η Μαρίνα Σάττι επέστρεψε δυναμικά μετά από 4 ολόκληρα χρόνια με ένα νέο video clip και ένα pop κομμάτι, που αξίζει να του δώσεις μία ευκαιρία! Χαλαρός ρυθμός, αλλά ο στίχος εκπέμπει έναν δυναμισμό, καθώς η «πρωταγωνίστρια» προειδοποιεί εκείνον για τον οποίο προορίζεται το τραγούδι πως θα τον αφήσει «πάλι». Κιτς και πολύχρωμα εμφανισιακά στοιχεία και ρούχα για το βίντεο κλιπ, που βιντεοσκοπήθηκε στη σερραϊκή επαρχία.

Φυσικά αποδεχόμαστε, χωρίς κακή πρόθεση, πως παρθενογένεση στην τέχνη δεν υπάρχει, και στη συγκεκριμένη περίπτωση η «εξαιρετική» αντιγραφή κάδρου και concept από μία Ισπανίδα καλλιτέχνιδα που εκτοξεύτηκε τα τελευταία χρόνια δεν είναι παρά ολοφάνερη. Προφανώς, δεν γίνεται λόγος για άλλη από την Rosalía, που έχει καταφέρει να συγκεράσει, με έναν μοναδικό τρόπο σε μουσικά σύνολα, τον παραδοσιακό ρυθμό και στίχο του Flamenco, με rnb νότες και pop στοιχεία, τα οποία και ντύνει με μία μοναδική φωνή και άφταστες ψηλές. Αρκετά αμφιλεγόμενη και η ίδια στη χώρα της για αυτή την επιλογή της, τελικά κατάφερε να κάνει το προϊόν της γνωστό σε όλο τον κόσμο, υιοθετώντας ένα μοναδικό στυλ μουσικά, αλλά και αισθητικά.

Τo Flamenco αποτελεί ένα είδος παραδοσιακού χορού που γεννήθηκε στον καυτό νότο της ισπανικής γης, συνδυασμένο με πολλά αράβικα στοιχεία, λόγω των ιστορικών εξελίξεων της περιοχής. Συνδεδεμένο κατά κόρον με τους Ρομά (Gitanos) της Ισπανίας, από τους οποίους έλαβε και τις μεγαλύτερες επιρροές, ο τρόπος που παρουσιάζεται διατηρεί τέτοια στοιχεία, τα οποία εντοπίζουμε έντονα στα video clip μουσικών που τραγουδούν flamenco, όπως και η Rosalía. Αντίστοιχα, η Μαρίνα Σάττι επέλεξε να αφηγηθεί μία ιστορία, στην οποία η πρωταγωνίστρια είναι μία όμορφη τσιγγάνα με τιμές «βασίλισσας» που αφήνει τους άνδρες όποτε επιθυμεί, συνδέοντας κι αυτή κάπως το παραδοσιακό στοιχείο με το σύγχρονο pop στοιχείο.

Ας αναλύσουμε λοιπόν τα video clip της Rosalía και όσα στοιχεία του εντοπίσαμε έντονα στο video clip του «ΠΑΛΙ».

Eισαγώγη και Στιλ Βιντεοσκόπησης

Αρχικά, η εισαγωγική παρουσίαση έχει μία ομοιότητα με τον τρόπο εισαγωγής του βίντεο κλιπ «Pienso en tu mira», καθώς το όνομα της καλλιτέχνιδας και ο τίτλος (στο «Πάλι» είναι στο αμέσως επόμενο πλάνο) υπάρχει ως σφραγίδα στο κέντρο, που διαρκεί αρκετά δεύτερα και από πίσω υπάρχει κίνηση.

Η σκηνή στο ξεκίνημα του ελληνικού βίντεο κλιπ δείχνει δύο γλυκύτατες γιαγιούλες να κάθονται σε ένα παγκάκι και ένα τσούρμο χωριατόπαιδα να τρέχουν και να φωνάζουν από πίσω. Αντίστοιχα, το βίντεο κλιπ του «ΤΚΝ», για το οποίο η Rosalía συνεργάστηκε με τον rapper Travis Scott, ξεκινά με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, μόνο που στο πλάνο βλέπουμε ένα μωρό.

Ο τρόπος που κινείται η κάμερα απέναντι σε αντικείμενα και πρόσωπα στο βίντεο κλιπ της Σάττι είναι παρόμοιος με πλάνα που συναντάμε σε πολλές σκηνές εκείνων της Rosalía. Αρκετά, Zoom-ins και Zoom-outs, σταθερά βλέμματα και σώματα. Να επισημάνουμε εδώ, πως το συγκεκριμένο πλάνο (δεξία) είναι τόσο όμοιο με εκείνα στο βίντεο κλιπ του «Malamente» (και του «Pienso en tu mira») που απεικονίζουν αγόρια και άνδρες, με τα πολύτιμα «μωρά» τους∙ στη μία περίπτωση πειραγμένο αυτοκίνητο ή τεράστιες νταλίκες, στην άλλη περίπτωση πειραγμένες μηχανές, να κοιτούν την κάμερα με σκληρό βλέμμα.

Ρούχα, Κάδρο και Background

Ας μη λέμε ψέματα στον εαυτό μας, η Μαρίνα Σάττι «διάβασε» πολύ καλά την ύλη για να βγάλει αυτό το βίντεο. Αριστερά, βλέπουμε την Rosalía στο βίντεο κλιπ του «Di mi nombre», όπου σε ένα κιτσάτο δωμάτιο σπαρταρά πάνω σε ένα κρεβάτι για να ακούσει να λένε το όνομά της. Δεξιά, βλέπουμε τη Μαρίνα Σάττι με το ίδιο ακριβώς χτένισμα στα μαλλιά, κι αυτή να ξαπλώνει σε ένα κρεβάτι με μαξιλάρες, μια θρησκευτική εικόνα στον τοίχο και πλούσιο κοσμηματολόγιο. Μην μου πείτε ότι δεν βλέπετε καμία ομοιότητα!

Aντίστοιχα, σκηνή που εντοπίζουμε στο τέλος του βίντεο κλιπ του «Pienso en tu mira» με την Rosalía να τραγουδά σε ένα ασφαλτοστρωμένο φόντο, με ένα φορτηγό να φιγουράρει κάνοντας drifting και την ίδια ντυμένη εντελώς street style/hip hop με «φουσκωτή» φορμούλα, βρίσκουμε και στα τελευταία δευτερόλεπτα του «Πάλι». Αυτή τη φορά, με αυτοκίνητο στο φόντο και διαφορετικό χρώμα παντελόνι… κι ένα μπουφανάκι γιατί στις Σέρρες έβγαλε κρύο!

Μικρή λεπτομέρεια η παρακάτω, που δεν θα μπορούσαμε να παραλήψουμε όμως!

Στα συγκεκριμένα πλάνα χορογραφίας, κραυγαλέα αντιγραφή αποτελούν τόσο το ντύσιμο (ακόμη και το χρώμα της μπλούζας της Σάττι), τα μαλλιά και τα σκουλαρίκια, όσο και ο αριθμός των χορευτριών που συνοδεύουν την τραγουδίστρια, ακόμη και στοιχεία της ίδιας της χορογραφίας, που για κάποιον που έχει παρακολουθήσει το βίντεο κλιπ του «Μalamente» βγάζουν μάτι!

Εδώ βλέπουμε ξανά ομοιότητες, καθώς το πλήθος μειώνεται κατά ένα άτομο και η ομάδα σε στιλ flamenco είτε χτυπάει παλαμάκια (αριστερά/Rosalía), είτε κάνει την κίνηση ορόσημο με τα χέρια στο flamenco, τα muñecas (δεξία/Σάττι), συνοδεύοντας μία κούρσα.

Φυσικά, σε βίντεο κλιπ flamenco και πληθωρικών τσιγγάνικων στοιχείων δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα μεγάλα, μακριά νύχια «μάγισσας», εκείνα που στην ουσία αναδεικνύουν τις σαγηνευτικές κινήσεις στα χέρια των γυναικών όταν χορεύουν!

Εν ολίγοις, η Rosalía αποτέλεσε έμπνευση για την ελληνίδα καλλιτέχνιδα, που με τη σειρά της μπορεί να αποτελέσει η ίδια έμπνευση για την εγχώρια μουσική σκηνή ως προς την παραγωγή ενός βίντεο κλιπ, καθώς όσα παρουσίασε δεν συναντώνται συχνά από Έλληνες καλλιτέχνες. Η Μαρίνα Σάττι αναμφίβολα έχει ταυτοποιήσει ένα δικό της στιλ τόσο με τη μουσική, όσο και με τη φωνή της. Όσον αφορά το ίδιο το τραγούδι, επίσης, έχει προσπαθήσει να εντάξει, σε χαμηλότερο τόνο, κάποιες από τις ψηλές, τρεμάμενες νότες που συναντάμε σε όλα τα τραγούδια της Ισπανίδας καλλιτέχνιδας.
Τελικά, είναι η Μαρίνα Σάττι η Rosalía της Ελλάδας;

*Το άρθρο δεν έχει κανένα σκοπό να προσβάλει την Μαρίνα Σάττι και την ομάδα της

Kείμενο: Λένα Ζετσίδου (Lavart)

μοιρασου το!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
YelloWizard.gr

μοιρασου το!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email