Search
Close this search box.
Καμύ

Η καθοδήγηση του Καμύ: «Η αξία του ταξιδιού έγκειται στον φόβο»

Το κείμενο του Καμύ “Στις Βαλεαρίδες: το περασμένο καλοκαίρι” παρουσιάζει έναν βαθύ προβληματισμό για την ουσία του ταξιδιού, τονίζοντας τη μεταμορφωτική δύναμη που έχει στα άτομα.

Ο Καμύ υποστηρίζει ότι η πραγματική αξία των ταξιδιών δεν έγκειται στην απόλαυση, αλλά στην αντιμετώπιση του φόβου και στην εκ νέου ανακάλυψη εσωτερικών αληθειών.

Ο εναρκτήριος ισχυρισμός “Η αξία του ταξιδιού έγκειται στο φόβο” δίνει αμέσως έναν στοχαστικό τόνο, αμφισβητώντας τις συμβατικές αντιλήψεις για τα ταξίδια αποκλειστικά ως πηγή απόλαυσης.

Ο Καμύ υποδηλώνει ότι τα ταξίδια βγάζουν τα άτομα έξω από τις ζώνες άνεσής τους, φέρνοντάς τα αντιμέτωπα με το άγνωστο και την αβεβαιότητα, ενσταλάζοντας έτσι ένα αίσθημα φόβου. Αυτός ο φόβος, ωστόσο, δεν απεικονίζεται αρνητικά- αντίθετα, χρησιμεύει ως καταλύτης για προσωπική ανάπτυξη και αυτογνωσία.

Ο συγγραφέας περιγράφει την εμπειρία του να βρίσκεσαι μακριά από το σπίτι σου και να περιβάλλεσαι από άγνωστες γλώσσες και περιβάλλοντα.

Σε αυτές τις στιγμές αποπροσανατολισμού, αναδύεται ένας “αόριστος φόβος”, που προκαλεί τη λαχτάρα για την ασφάλεια των οικείων ρουτινών και συνηθειών. Αυτή η συναισθηματική ευαλωτότητα, που χαρακτηρίζεται από μια “πυρετική κατάσταση” και αυξημένη ευαισθησία, διευκολύνει μια βαθιά σύνδεση με τον εσώτερο εαυτό του ατόμου.

Τα θορυβώδη αποφθέγματα του Βίλχεμ Ράιχ: «Είναι η σεξουαλική ενέργεια που εξουσιάζει τη δομή των συναισθημάτων και της σκέψης του ανθρώπου»

Ο Καμύ υποστηρίζει ότι η ευχαρίστηση, στο πλαίσιο του ταξιδιού, αποσπάται από τον βαθύτερο σκοπό του ταξιδιού. Βασιζόμενος στην έννοια του Πασκάλ για τη “διασκέδαση” ως αντιπερισπασμό από τον Θεό, ο συγγραφέας προτείνει ότι η απόλαυση χρησιμεύει ως επιφανειακός αντιπερισπασμός, οδηγώντας τα άτομα μακριά από την ενδοσκόπηση και την πνευματική διαφώτιση. Αντίθετα, το ταξίδι παρομοιάζεται με έναν ασκητικό τρόπο ζωής – μια πειθαρχημένη επιδίωξη που επικεντρώνεται στην καλλιέργεια της εσωτερικής αίσθησης της αιωνιότητας.

Το κείμενο καταλήγει τοποθετώντας τα ταξίδια ως μια μορφή “πολύ μεγάλης και πολύ σοβαρής επιστήμης”, τονίζοντας τη μεταμορφωτική τους δυνατότητα να επανασυνδέσουν τα άτομα με τον πραγματικό τους εαυτό. Μέσα από τον φακό του ταξιδιού, τα άτομα ενθαρρύνονται να αντιμετωπίσουν τους φόβους τους, να αγκαλιάσουν την ευαλωτότητα και να εμπλακούν στη βαθιά πρακτική της αυτογνωσίας.

Στην ουσία, η ανάλυση του Kammy προκαλεί τους αναγνώστες να επανεξετάσουν τον σκοπό του ταξιδιού πέρα από την απλή αναψυχή, πλαισιώνοντάς το ως ένα βαθύ ταξίδι αυτοεξερεύνησης και πνευματικής διαφώτισης. Μέσα από την ενδοσκόπηση και την αντιμετώπιση του φόβου, οι ταξιδιώτες καλούνται να ξεκινήσουν μια μεταμορφωτική αναζήτηση προς την εσωτερική ολοκλήρωση και τη σύνδεση με το αιώνιο.

Στις Βαλεαρίδες: το περσινό καλοκαίρι.

Η αξία του ταξιδιού έγκειται στον φόβο.

Κάποια στιγμή, τόσο μακριά από τον τόπο μας, τη γλώσσα μας (μια γαλλική εφημερίδα αποκτά ανεκτίμητη αξία.

Κι αυτές τις βραδινές ώρες στα καφενεία όπου δοκιμάζουμε ν’ αγγίξουμε με τον αγκώνα μας άλλους ανθρώπους), μας κυριεύει ένας αόριστος φόβος, και μαζί μια ενστικτώδης επιθυμία να ξαναβρούμε την ασφάλεια των παλιών συνηθειών.

Αυτή είναι η πιο ξεκάθαρη συνεισφορά του ταξιδιού.

Εκείνη τη στιγμή, είμαστε σε πυρετώδη κατάσταση αλλά και διαπεράσιμοι.

Το παραμικρό χτύπημα μάς συνταράζει μέχρι τα τρίσβαθα του είναι μας.

Αρκεί ένα κύμα φωτός, και να την μπροστά μας η αιωνιότητα.

Γι’ αυτό δεν πρέπει να λέμε πως ταξιδεύουμε για την ευχαρίστησή μας.

Δεν βρίσκουμε ευχαρίστηση στα ταξίδια.

Θα έλεγα, μάλλον, ότι πρόκειται για ασκητικό τρόπο ζωής.

Ταξιδεύουμε για την καλλιέργειά μας εάν, λέγοντας καλλιέργεια, εννοούμε την εξάσκηση της πιο ενδόμυχης αίσθησής μας, της αίσθησης δηλαδή της αιωνιότητας.

Η ευχαρίστηση μάς απομακρύνει από τους εαυτούς μας, όπως η «διασκέδαση» του Πασκάλ απομακρύνει από τον Θεό.

Το ταξίδι, που είναι σαν μια πολύ μεγάλη και πολύ σοβαρή επιστήμη, μας επαναφέρει σ’ αυτόν.

(Το απόσπασμα του ΑΛΜΠΕΡ ΚΑΜΥ
Σημειωματάρια
ΒΙΒΛΙΟ ΠΡΩΤΟ
Μάιος 1935 – Φεβρουάριος 1942)

Η γυναικοκτονία στο μικροσκόπιο του Γιωσαφάτ: «Με τον φόνο ο άνδρας αισθάνεται ότι μαζί σκοτώνει και την εξάρτησή του από τη γυναίκα»

Φωνογραφία εξωφύλλου

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr