Search
Close this search box.
ερημίτες

Ο «παλαιοχριστιανικός» τρόπος ζωής τραβά προς τη φύση ολοένα και περισσότερους ανά τον κόσμο

Σε μια εποχή όπου η τάση για απομόνωση και αποκοπή από τον σύγχρονο πολιτισμό κερδίζει έδαφος, η περίπτωση του Μανώλη Καλαϊτζιδάκη άνοιξε ξανά τη συζήτηση για τα κινήματα και τις μονάδες που επιλέγουν την απομάκρυνση από τη σύγχρονη κοινωνία.

19χρονη ζει σε καλύβα στην Αλάσκα χωρίς νερό, θέρμανση και ρεύμα!

Η ιδεολογία του Καλαϊτζιδάκη βασίζεται σε μια ακραία πουριτανική εκδοχή της χριστιανικής πίστης, την οποία ονομάζει “παλαιοχριστιανική της Ρωμανίας”. Η ιδεολογία αυτή φέρει ομοιότητες με τους “παλαιόπιστους της Ρωσίας” και τους Αμερικανούς Άμις.

Παρόλα αυτά, ο Καλαϊτζιδάκης ισχυρίζεται ότι είναι “παλαιοχριστιανός” και ότι η οικογένειά του αποτελεί μέρος μίας από τις “τέσσερις παλαιοχριστιανικές κοινότητες που υπάρχουν στην Ελλάδα”. Ο ισχυρισμός αυτός, όμως, δεν έχει επιβεβαιωθεί από καμία αξιόπιστη πηγή. Η ιδιαιτερότητα της περίπτωσης Καλαϊτζιδάκη έγκειται στο ότι δεν ταιριάζει σε καμία από τις γνωστές κατηγορίες αναχωρητών που συναντάμε στην Ελλάδα ή στον κόσμο.

Συνήθως, οι άνθρωποι που αποφασίζουν να απομονωθούν, το κάνουν είτε για να επανασυνδεθούν με τα πατρογονικά τους εδάφη, είτε για να αναπτύξουν μια επιχειρηματική δραστηριότητα στην περιφέρεια.

Στην Ελλάδα, ο χριστιανικός αναχωρητισμός συνδέεται άμεσα με το Άγιον Όρος, το οποίο αποτελεί το κατεξοχήν κέντρο μοναχισμού για την Ορθόδοξη Εκκλησία. Ως πολύτεκνος πατέρας, ο Καλαϊτζιδάκης δεν θα μπορούσε να ακολουθήσει έναν ασκητικό βίο στο Άγιο Όρος.

Δείτε τη συνέντευξη του Καλαϊτζιδάκη στο ANT1:

Από την Κορινθία στα Πυρηναία

Η αποκάλυψη των λεπτομερειών σχετικά με τη ζωή των “παλαιοχριστιανών της Κορινθίας” προκάλεσε έντονη εντύπωση, ίσως ακόμα και σοκ, καθώς θύμισε παρόμοιες ιστορίες από το διεθνές προσκήνιο. Ένα παράδειγμα είναι η περίπτωση του Άλεξ Μπάτι από το Μάντσεστερ, Βρετανία, ένα αγόρι που εξαφανίστηκε για επτά χρόνια και εν συνεχεία ανακαλύφθηκε ότι είχε ενσωματωθεί στη “Γαία”, μια εναλλακτική κοινότητα αναχωρητών που ζούσε κοντά στη φύση στα Πυρηναία και στο Μαρόκο.

Η εμπειρία του Άλεξ αποτελεί ένα παράδειγμα της ζωής σε αυτού του είδους τις κοινότητες. Πέρασε πολλά χρόνια ταξιδεύοντας με την οικογένειά του, ζώντας υπαίθρια και αποφεύγοντας τις συμβατικές κοινωνικές δομές. Ωστόσο, με το πέρασμα του χρόνου, ο ίδιος αρχίζει να αναζητά την κανονικότητα και την κοινωνική επαφή, αποφασίζοντας να εγκαταλείψει την κοινότητα.

Η περιπέτεια του Άλεξ έριξε φως στις κοινότητες των Πυρηναίων, οι οποίες ζουν απομακρυσμένα από τις συνήθειες της σύγχρονης κοινωνίας. Αυτές οι ομάδες ανθρώπων αποφεύγουν την τεχνολογία και τις συμβατικές κοινωνικές δομές, προτιμώντας μια πιο απλή ζωή σε συνεχή επαφή με τη φύση. Παρόμοιες πρακτικές ακολουθούν και άλλες ομάδες, όπως αυτή της Κορινθίας, όπου οι γονείς αποφασίζουν να μην στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο, αλλά να τα μεγαλώσουν σε μια πιο αλληλέγγυα κοινότητα.

Δείτε την ιστορία του Άλεξ Μπάτι παρακάτω:

Αφήνοντας την πόλη για την επαρχία

Δύο περιπτώσεις ανθρώπων από τα media της Ελλάδας που αποφάσισαν να αφήσουν την πόλη για μια ζωή σε απομόνωση στην επαρχία προσελκύουν το ενδιαφέρον. Η Δήμητρα Σωτηριάδου, πρώην δημοσιογράφος στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA, μετοίκησε σε ένα χωριό του Ρεθύμνου και μετέτρεψε έναν κοντέινερ σε κατοικία με βοήθεια φωτοβολταϊκών για ενέργεια. Αφοσιωμένη στην επιστροφή στη φύση, καλλιεργεί τα τρόφιμα της.

Ο φωτογράφος Κωνσταντίνος Βασιλακάκος επέστρεψε στο Πετρίλο της Ευρυτανίας, συνδυάζοντας τη φωτογραφία με την ορεινή ζωή. Αν και βιώνει τραγωδία με τον χαμό του παιδιού του, συνεχίζει το έργο του με αποφασιστικότητα. Επίσης, η Ελενα Χατζημιχάλη και ο Σίλα Βούλγαρη αφήνοντας τις προηγούμενες ζωές τους, γίνονται αγρότες στη Βόρεια Εύβοια, ανασυγκροτώντας τη ζωή τους μετά από πυρκαγιές που κατέστρεψαν τη φάρμα τους.

Ο Θανάσης Ευθυμιάδης

Κατά τα χρόνια της οικονομικής κρίσης, πολλοί Έλληνες αναζητούσαν νέες ευκαιρίες και εγκατέλειπαν τις πόλεις για να ξεκινήσουν επιχειρήσεις στα χωριά. Ωστόσο, αυτή η τάση δεν ήταν πάντα συνδεδεμένη με την επιθυμία να απομακρυνθούν από τον πολιτισμό. Ο Θανάσης Ευθυμιάδης, γνωστός για τις φιλοσοφικές του αναζητήσεις, ενσάρκωσε αυτήν την τάση προς τη φύση. Μέσα από τα βιβλία και τις εμφανίσεις του, μας μεταφέρει τα μαθήματά του με φόντο το φυσικό περιβάλλον.

Η φιλοσοφία του επηρεάζεται από την ασιατική σοφία και την αποδοχή της φύσης. Ζώντας κοντά στη φύση, χορεύοντας στη βροχή και γυμναζόμενος με γιόγκα, προσφέρει πρακτικές συμβουλές για τη σωματική και ψυχική ευεξία. Με αυτόν τον τρόπο, επανασυνδέει τον άνθρωπο με τη φύση, δίνοντας έμφαση στην αυτογνωσία και την αρμονία με το περιβάλλον. Παρά τις προσωπικές του επιλογές, ο Ευθυμιάδης δεν αποκόπτεται πλήρως από τον πολιτισμό, διατηρώντας την επαφή μέσω των κοινωνικών μέσων και των εμφανίσεών του. Έτσι, προάγει την έννοια της φυσιολογικότητας, ενάντια στον χαρακτηρισμό του εναλλακτικού.

Οι «Ροβινσώνες» του σήμερα

Εκπληκτικές και εξίσου παράξενες είναι οι ιστορίες που κατά καιρούς κεντρίζουν το ενδιαφέρον στη διεθνή επικαιρότητα σχετικά με ερημίτες. Ένας πρώην εκατομμυριούχος στα 78 του ξεκίνησε να δίνει συνεντεύξεις για το πώς έζησε ως μετενσάρκωση του μυθικού Ροβινσώνα Κρούσου για 25 χρόνια σε ένα απομονωμένο νησί στην περιοχή της Αυστραλίας.

Το 2017, αντιφατικά συναισθήματα προκάλεσαν οι αφηγήσεις της Μίριαμ Λάνσεγουντ στο βιβλίο της με τίτλο “Γυναίκα στην Άγρια Φύση”, η οποία αφηγείται πώς ζούσε μόνη στην άγρια φύση της Νέας Ζηλανδίας. Η Λάνσεγουντ, Ολλανδή γυμνάστρια και χορτοφάγος, περιγράφει την καθημερινότητά της, πειραματίζεται με εναλλακτικές θεραπείες και τρόπους επιβίωσης στη φύση.

Δείτε βίντεο από το κανάλι της Λάνσεγουντ στο YouTube:

Εν τέλει, η Λάνσεγουντ παρουσιάζει έναν τρόπο ζωής όπου κάθε άνθρωπος μπορεί να επιβιώσει με τα απαραίτητα εφόδια και ελάχιστα ενδύματα, κοιμώμενος σε αντίσκηνα ή μικρές καλύβες.

Ένα ακόμη παράδειγμα αναχωρητή είναι ο Γάλλος ζωγράφος Πολ Γκωγκέν, ο οποίος αναζητούσε την καθαρότητα της έμπνευσης και την αναγνώριση στην πατρίδα του. Απογοητευμένος, επιβιβάστηκε σε ένα καράβι με προορισμό την Ταϊτή, όπου βρήκε την έμπνευση και ανέδειξε τον εαυτό του ως έναν από τους μεγαλύτερους ζωγράφους του κόσμου.

Διδάγματα από έναν άστεγο που έγινε δισεκατομμυριούχος: «Όταν σου κλείσουν 10 πόρτες στη μούρη, πήγαινε στην πόρτα νούμερο 11»

Με πληροφορίες από Πρώτο Θέμα

Πηγή εξωφύλλου

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr