εξώφυλλο_μαγιό_2

Swimwear : Η απόλυτα καλοκαιρινή τάση της μόδας

Γιατί ποτέ δεν είναι αρκετά

Σε χώρες όπως η Ελλάδα, όπου ο καθένας μπορεί να απολαύσει τις θαλάσσιες ακτές – πλατσουρίζοντας ή μη – τουλάχιστον 4 μήνες τον χρόνο, η υπόθεση beachwear είναι ευρείας γκάμας. Χωρίς να είσαι λάτρης του υγρού στοιχείου ή χομπίστας του θαλάσσιου βυθού, παρασύρεσαι σε χρόνο δευτερολέπτων, παρακολουθώντας την μόδα να ανανεώνει τάσεις ή να διαμορφώνει στιλ, εμπλουτίζοντας τα ρούχα παραλίας με νέες ιδέες κάθε αλλαγή σεζόν. Στην πλειοψηφία των ανδρών, η διαδικασία απλοποιείται ταχέως με την επιλογή της all in one βερμούδας – σορτς – μαγιό και ενός t-shirt για τις μετακινήσεις εντός πλήθους. Αντ’ αυτού, στην πιο μποέμ chic εκδοχή του, άντε και κανένα πουκάμισο λινό ή φλοράλ Hawaiian. Τεμάχια, όλα από ένα. Στην περίπτωση των δεσποινίδων ή κυριών, μία εμφάνιση παραλίας διαφοροποιείται ολοκληρωτικά από αυτή του αρσενικού είδους. Τρομερή ποικιλία σε επιλογές συνόλου με μία διαρκή ανησυχία για το αποτέλεσμα, πριν, κατά την διάρκεια, αλλά και μετά την βουτιά. Τεμάχια, ποτέ μόνο από ένα. Και δεν φτάνει η αγωνία για το μπικίνι, μονοκίνι ή ολόσωμο τύπου «στρώνει – δεν στρώνει, τονίζει – δεν τονίζει, διαγράφει-δεν διαγράφει, διαφανίζει – δεν διαφανίζει», ακολουθεί καμιά δεκαριά άλλων διλημμάτων, προκειμένου να ολοκληρωθεί το σύνολο παραλίας . Η προετοιμασία για τις τελικές επιλογές ξεκινά από νωρίς την άνοιξη και κάπου μέσα στον Ιούλη με τις εκπτωσιακές ευκαιρίες, γίνεται η μεγάλη αποκάλυψη των αγορών της χρονιάς. Στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια έχουν ξεπηδήσει δεκάδες μικρομεσαίες εταιρείες προώθησης beachwear με κάποιο celebrity να τις εκπροσωπεί, διατηρώντας παράλληλα τον πολλαπλό ρόλο ως σχεδιάστρια, μοντέλο, επιχειρηματίας. Μα αλήθεια, γιατί τόσα πολλά τα ελληνικά brand στα μαγιό, σαν να είναι το νούμερο ένα εξαγώγιμο τουριστικό προϊόν του my Greek summer; Που μακάρι να ήταν. Ας αναρωτηθούν όσες και όσοι ασχολούνται με το περισσότερο ευκαιριακό παρά μακρόπνοο επιχειρείν του συγκεκριμένου είδους, αν θέλουν να δουν την επόμενη μέρα του Grecian style. Χωρίς copy paste. Δεν είναι μόνο τα brazillian, tropical, ethnic στιλ άλλωστε. Το μεσογειακό ελληνικό «γαλάζιο και λευκό» πληροί τις προϋποθέσεις για ιδέα υψηλής αισθητικής σε θέματα στιλ, μόδας, διακόσμησης, αρκεί να εκτιμηθεί σε χρόνο μέλλοντος και όχι τετριμμένο παρελθόντος.

Συλλογή 2016 από την Ελληνίδα Sophie Deloudi.
Συλλογή 2016 από την Ελληνίδα Sophie Deloudi.

Η επιλογή του μαγιό αλλά και όλο το lifestyle που περιρρέει γύρω από αυτό, υποδηλώνει περισσότερο το ύφος της προσωπικής μας καλοκαιρινής παρουσίας και διάθεσης, παρά την χρηστική του πλευρά. Κρατώντας αποστάσεις για τους λόγους που η καθεμία καταλήγει σε κάποιο statement στιλ, απέναντι στην απέραντη ποικιλομορφία σχεδίων, υπάρχει ένας βασικός οδηγός που μπορεί να διευκολύνει τις αποφάσεις μας. Η μόδα επαναλαμβάνεται ανά δύο με τρεις δεκαετίες. Αυτό που αλλάζει είναι η ηλικία μας, ενδεχομένως το σώμα μας και σίγουρα η διάθεση μας. Οπότε, μία top 5 λίστα με τα καλύτερα, που επαναλαμβάνονται και υιοθετούνται από τις περισσότερες, είναι χρήσιμη και πρακτική σε κάθε δίλημμα μας. Άλλωστε αυτό το μικροσκοπικό ρούχο (maillot = costume de bain), που τόσο έχει αγαπηθεί και μισηθεί ταυτόχρονα, κοντεύει να τα εκατοστήσει, οπότε μία επετειακή κατηγοριοποίηση επιβάλλεται.

  1. RETRO

    Η τάση που χαρακτηρίζεται πια διαχρονική με την πρόσφατη επανεμφάνιση της, απαντά εμφατικά στην απόλυτη προκλητικότητα του Brazilian tanga που μεσουρανούσε την προηγούμενη δεκαετία. Εδώ η θηλυκότητα δεν πηγάζει από την μεγιστοποίηση της επιφάνειας του ακάλυπτου δέρματος, αλλά από την υπογράμμιση των γυναικείων καμπυλών, καλυπτόμενες με ύφασμα και όχι απογυμνωμένες. Με επιρροές κυρίως των δεκαετιών ’50 και ’60, οι κύριες αναφορές του συγκεκριμένου στιλ είναι: ψιλόμεσο σλιπ με αρκετή κάλυψη των γλουτών, έντονο επενδυμένο μπούστο με τιράντες σε σχέδια πουά, διακριτικών φλοράλ, ακόμη και ριγέ,  και φυσικά πάντα τονισμένη μέση. Ίσως η πιο ασφαλής επιλογή για τους περισσότερους γυναικείους σωματότυπους, αρκεί η σταθερότητα του υφάσματος να είναι εξασφαλισμένη σχεδιαστικά.

  2. SPORTY

    Η συγκεκριμένη κατηγορία δεν αφορά μόνο τις αθλήτριες του υγρού στοιχείου. Τα τελευταία χρόνια εμπλουτίζεται διαρκώς στιλιστικά στα πλαίσια του athleisure style ως η πιο άνετη και fan εκδοχή του swimwear. Ζωηρά χρώματα σε απλές γραμμές πατρόν, χωρίς τονισμένο μπούστο ή άλλες τέτοιου τύπου πληροφορίες, υπονοούν την πιο ανέμελη αλλά και περιπετειώδη πλευρά των καλοκαιρινών μας διακοπών. Όσο για το sexines sπου αναζητούν μερικές, αυτό κρύβεται περισσότερο στην ενέργεια και την ζωντανή διάθεση  των λουόμενων. Η ηλιοθεραπεία στην ξαπλώστρα φαντάζει βαρετή ιδέα γι αυτές, μιας και προτιμούν, έστω και σε μικρές δόσεις, extreme θαλάσσιες δραστηριότητες, με τα sporty chic μαγιό τους να ικανοποιούν πλήρως αυτή τους την επιθυμία.

  3. BIKINI

    Από το 1946 (όπου παρουσιάστηκε το πρώτο bikini, σχεδιασμένο από τον Γάλλο Louis Réard και φορεμένο από την πρώην γυμνή χορεύτρια του Casino de Paris, Micheline Bernardini) έως σήμερα παραμένει η πιο εκρηκτικά σέξι εκδοχή του γυναικείου μαγιό. Η επιφάνεια του υφάσματος ελαχιστοποιείται σταδιακά στο πέρασμα των δεκαετιών, μέχρι ωσότου τα σουρεαλιστικά 80s, όπου η στήριξη των επίμαχων σημείων γίνεται πλέον με τα αποκαλυπτικά κορδόνια και μόνο. Οι καλλίγραμμες και γυμνασμένες κυρίες πλέον τολμούν να τονίσουν το sex appeal τους χωρίς ενδοιασμούς, με αυτοπεποίθηση και ερωτισμό παράλληλα. Φυσικά έκτοτε, ακολουθεί η καθιέρωση του ως το πιο basic item στη συλλογή των μαγιό μας, αρκεί να μας το επιτρέπουν οι φυσικές μας αναλογίες προς αποφυγή «ατυχημάτων».

  4. STRAPLESS

    Η απουσία τιραντών ή άλλου τύπου στηρίγματος του μπούστου, ανέκαθεν ήταν η κορυφαία επιλογή ανάδειξης θελκτικότητας για τις έξτρα γοητευτικές μας στιγμές. Έτσι και το strapless μαγιό, είτε σε bikiki, είτε σε ολόσωμο, εξακολουθεί και υποδηλώνει μία στιλιστική αίγλη ως top αγαπημένη προτίμηση. Το ακάλυπτο γυναικείο στέρνο και οι γυμνοί ώμοι είναι υπεραρκετά στοιχεία για να τονίσουν εκλεπτυσμένα αισθησιακά το πάνω μέρος του κορμιού ακόμη και όταν για κάποιο – οποιονδήποτε – λόγο η απόκρυψη του κάτω, είναι αυτό που επιθυμούμε. Το αποτέλεσμα είναι σταθερά θηλυκό με σχεδόν πάντα ικανοποιητική όψη. Στα αρνητικά η δυσκολία παρατεταμένης υποστήριξης του μπούστου, ως εκ τούτου προσοχή στην ελαστικότητα των υλικών.

  5. ΟΛΟΣΩΜΟ

    Μπορεί να ανήκε στην πιο συντηρητική κατηγορία μαγιό, ως εκείνο που κάλυπτε περισσότερο δέρμα, ωστόσο αυτό δεν σήμαινε ότι υστερούσε στην άσκηση γοητείας. Αρχικά οι γυναίκες που προτιμούσαν το ολόσωμο μαγιό, ήταν οι πιο δυναμικές που επιθυμούσαν να είναι και ελκυστικές, χωρίς να το επιδεικνύουν προκαλώντας τα ανδρικά βλέμματα με το γυμνό του κορμιού τους. Παρόλα αυτά εξελίχθηκε αρκετά,(σε στιλ, υφάσματα, γραμμές), και κατά τις δεκαετίες ‘80s-‘90s, δημιούργησε πιστές ακόλουθες, πέρα από τις αθλήτριες του υγρού στοιχείου. Μάλιστα, εν έτη 2021, είναι πάρα πολλά εκείνα τα σχέδια του παρελθόντος που βροντοφωνάζουν την επαναφορά τους ως την πιο σύγχρονη τάση. Όχι δεν μιλάμε για επιρροές του παρελθόντος, αλλά για ατόφια επανάληψη. Αν δεν είναι αυτό επιτυχία στην ιστορία του μαγιό, τότε τι είναι;

    Extra tips: Μην ξεχνάτε ποτέ τα αγαπημένα σας αξεσουάρ! Ακόμη και αν η υπόθεση swimwear δεν είναι ό,τι προτιμότερο στις επιλογές μας, αυτά μόνο μπορούν να καμουφλάρουν ό,τι, για οποιονδήποτε λόγο, δεν θέλουμε να εκθέσουμε. Άνετα κλέβουν την παράσταση αρκεί να εντοπίσουμε αυτό που μας κάνει να φαινόμαστε και να είμαστε αυθεντικές. Καλές βουτιές λοιπόν!

    Από την συλλογή 2021 του Ελληνικού brand Maan Island Wear,
    Από την συλλογή 2021 του Ελληνικού brand Maan Island Wear,

Κείμενο: Γεωργία Σταυρίδου (Lavart)

Πηγές φωτογραφιών:  1, 2, 3, 4, 5, 6 ,7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16.

Εξώφυλλο: Συλλογή 2019 Zimmermann

μοιρασου το!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
YelloWizard.gr

μοιρασου το!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email