Search
Close this search box.
Κινηματογράφο εισιτήρια Ευρώπη

Κινηματογράφος: Πόσα εισιτήρια έκοψε η Ευρώπη το 2023;

Η τελευταία έκθεση του Ευρωπαϊκού Οπτικοακουστικού Παρατηρητηρίου για την κινηματογραφική επισκεψιμότητα αποκαλύπτει μια ελπιδοφόρα ανάκαμψη του κλάδου.

Παρά τις προκλήσεις που έθεσε η πανδημία, υπήρξε αξιοσημείωτη αύξηση 18% στις πωλήσεις εισιτηρίων σε όλη την Ευρώπη το 2023 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Αυτή η θετική τάση ήταν ιδιαίτερα εμφανής στον στενότερο πυρήνα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι πωλήσεις εισιτηρίων αυξήθηκαν κατά 19,7%. Ωστόσο, παρά τα κέρδη αυτά, οι συνολικές πωλήσεις εισιτηρίων εξακολουθούν να υπολείπονται κατά 20,1% από τα προ της πανδημίας επίπεδα.

Η κινηματογραφική βιομηχανία αντιμετώπισε εμπόδια το 2023, όπως απεργίες στις ΗΠΑ που οδήγησαν σε καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα παραγωγής και κυκλοφορίας, καθώς και χαμένες ευκαιρίες μάρκετινγκ. Οι προκλήσεις αυτές αναμένεται να έχουν παρατεταμένο αντίκτυπο στην ανάπτυξη του κλάδου μέχρι το 2024.

Η Ελλάδα ξεχώρισε με μια αξιοσημείωτη αύξηση 34,8% στην προσέλευση στους κινηματογράφους από το 2022 έως το 2023, πουλώντας συνολικά 7,4 εκατομμύρια εισιτήρια. Αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για τα έσοδα της Ελλάδας το 2023, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για τζίρο περίπου 52,1 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, το ποσοστό “επιστροφής της Ελλάδας στην κανονικότητα”, το οποίο υπολογίζεται συγκρίνοντας τις πωλήσεις εισιτηρίων του 2023 με τον μέσο όρο της περιόδου 2017-2019, ανέρχεται σε 76,3%, υποδηλώνοντας σημαντική πρόοδο.

Αρκετές άλλες ευρωπαϊκές χώρες σημείωσαν επίσης σημαντική αύξηση της προσέλευσης στον κινηματογράφο, όπως η Ουκρανία (60,1%), η Ιταλία (59,3%) και η Αλβανία (42,0%). Εντυπωσιακό είναι ότι η Γεωργία και η Βοσνία-Ερζεγοβίνη ξεπέρασαν τα προ της πανδημίας επίπεδα επισκεψιμότητας κατά 17,2% και 13,3%, αντίστοιχα.

Ωστόσο, ορισμένες χώρες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προκλήσεις όσον αφορά την ανάκτηση της κινηματογραφικής επισκεψιμότητας. Η Τουρκία (-56,3%), η Ουκρανία (-50,1%) και η Σουηδία (-31,5%) είναι αξιοσημείωτα παραδείγματα όπου τα ποσοστά προσέλευσης παραμένουν σημαντικά κάτω από τους προ της πανδημίας μέσους όρους.

Η επιτυχία ορισμένων αμερικανικών παραγωγών, όπως η Barbie, ο Oppenheimer και το Super Mario Bros., συνέβαλε στην κυριαρχία στο ευρωπαϊκό box office. Οι εγχώριες παραγωγές ευδοκίμησαν επίσης σε διάφορες χώρες, με την Τουρκία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο να κατέχουν τα πρωτεία όσον αφορά τις πωλήσεις εισιτηρίων.

Συνολικά, ενώ η κινηματογραφική βιομηχανία παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης, οι προκλήσεις παραμένουν και το τοπίο συνεχίζει να εξελίσσεται.

Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Pier Paolo Pasolini: O διανοούμενος μαρξιστής της 7ης τέχνης

 

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr