Search
Close this search box.

Συνέντευξη με την Κυβέλη Καστοριάδη

Κορνηλία Προκοπίου – Κυβέλη, πότε μπήκε, οριστικά, η μουσική στη ζωή σου; Πότε αποφάσισες ότι θα ασχοληθείς επαγγελματικά με το τραγούδι;

Κυβέλη Καστοριάδη – Η μουσική ήταν πάντα στη ζωή μου διότι οι γονείς μου άκουγαν συνεχώς δίσκους στο σπίτι. Κι από μικρή πατούσα τα πλήκτρα του πιάνου που είχαμε σπίτι. Όταν στα 7 μου ακούσαμε στο σχολείο μια άρια του Μπαχ, τρελάθηκα. Ζήτησα να μου κάνουν δώρο την κασέτα, την άκουγα συνεχώς και τραγουδούσα από πάνω της κι έτσι αποφάσισα ότι θέλω να γίνω τραγουδίστρια!

Κορνηλία Προκοπίου – Ποιό είναι αυτό το στοιχείο που, κατά τη γνώμη σου, έχει η μουσική σε σχέση με τις άλλες τέχνες και που τελικά σε κέρδισε;

Κυβέλη Καστοριάδη – Νομίζω πως σε σχέση με τις άλλες «ζωντανές» τέχνες (εννοώ αυτές που δημιουργούνται επί σκηνής, γιατί οι εικαστικές τέχνες είναι άλλος τομέας), η μουσική έχει μια αμεσότητα που δεν την έχει το θέατρο, π.χ. περνάει αμέσως από το αυτί στην καρδιά. Μπορείς να μην καταλαβαίνεις την γλώσσα του τραγουδιού αλλά πάντα καταλαβαίνεις την πρόθεση και το συναίσθημα που βγαίνουν από αυτό.

Κορνηλία Προκοπίου – Αν δεν ήσουν επαγγελματίας τραγουδίστρια σε τι θα ήθελες να αφιερωθείς;

Κυβέλη Καστοριάδη – Μάλλον κάποιο επάγγελμα που μπορείς να βοηθήσεις τους άλλους, είτε ιατρός είτε ψυχολόγος…

Κορνηλία Προκοπίου – Ποιά ήταν τα ακούσματα που είχες από το σπίτι και συγκεκριμένα από τον πατέρα σου, ο οποίος ήταν αναμφίβολα μία σπουδαία προσωπικότητα;

Κυβέλη Καστοριάδη – Πολλή κλασική μουσική, Beethoven, Bach, Schubert, κι όπερα, τζαζ και γαλλικά τραγούδια.

Κορνηλία Προκοπίου – Όντας παιδί ενός σπουδαίου στοχαστή, ποιο θα έλεγες ότι είναι το σημαντικότερο μάθημα που σου έγινε ποτέ από εκείνον;

Κυβέλη Καστοριάδη – Ότι τίποτα δεν είναι απόλυτα άσπρο ή μαύρο και ότι στο ενδιάμεσο βρίσκεται αυτό που έχει ενδιαφέρον. Επίσης πάντα να προσπαθώ να καταλάβω από σε ποια θέση βρίσκεται ο συνομιλητής μου και γιατί λέει αυτά που λέει.

Κορνηλία Προκοπίου – Ποιοί ήταν οι συνθέτες που άσκησαν ισχυρότερη επιρροή πάνω σου;

Κυβέλη Καστοριάδη – Στην κλασική μουσική θα έλεγα Mozart, Βach, Schubert και Wagner. Στο τραγούδι ο Μάνος Χατζιδάκις, ο Brel και ο Leonard Cohen

Κορνηλία Προκοπίου – Αν είχες τη δυνατότητα να συνεργαστείς με οποιονδήποτε καλλιτέχνη, είτε αυτός βρίσκεται εν ζωή είτε όχι, ποιός θα ήταν αυτός;

Κυβέλη Καστοριάδη – Ποιόν να πρωτοδιαλέξω! Συνειρμικά αφήνω την φαντασία και την επιθυμία μου ελεύθερες και λέω Leonard Cohen, Barbara, Χατζιδάκις και Louis Armstrong…

Κορνηλία Προκοπίου – Θα μπορούσες να φανταστείς τον εαυτό σου να ζει και να πορεύεται καλλιτεχνικά στην Ελλάδα; Θεωρείς ότι υπάρχουν προοπτικές στο ελληνικό μουσικό στερέωμα;

Κυβέλη Καστοριάδη – Να ζω οριστικά δεν νομίζω διότι επειδή γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Γαλλία ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής μου βρίσκεται εκεί. Αλλά θα μου άρεσε πολύ να μπορώ να πορεύομαι ανάμεσα στις δύο χώρες μου όπως και συμβαίνει όλο και πιο συχνά τον τελευταίο καιρό.

Έχει υποχρεώσεις ο καλλιτέχνης; Αν ναι, ποιές είναι αυτές;

Κυβέλη Καστοριάδη – Πιστεύω πως η κυριότερη υποχρέωση του καλλιτέχνη είναι να παραμένει πιστός στον εαυτό του, όσο μπορεί, και να πειραματίζεται, ώστε να εξελίσσεται.

Κορνηλία Προκοπίου – Τί σε τρομάζει σήμερα;

Κυβέλη Καστοριάδη – Η οικολογική καταστροφή  που όλο και περισσότερο μας απειλεί. Το να μιλάμε για «περιβάλλον» δίνει την αίσθηση ότι μιλάμε για κάτι που μας αφορά από μακριά, που βρίσκεται γύρω μας, ενώ αποτελούμε κι εμείς μέρος του. Αν δεν υπάρξουν οι μέλισσες ή τα ψάρια, δεν θα υποφέρουν μόνο οι μέλισσες και τα ψάρια, αλλά και οι άνθρωποι. Το να βλέπουμε την φύση σαν κάτι που μας ανήκει και μπορούμε να εκμεταλλευτούμε χωρίς συνέπειες είναι βαθιά λανθασμένη σκέψη.

Κορνηλία Προκοπίου – Κυβέλη, τι θα έλεγες πως έχει χάσει και τι έχει κερδίσει η δική μας γενιά σε σχέση με τις προηγούμενες;

Κυβέλη Καστοριάδη – Δεν ξέρω τι να απαντήσω διότι μου φαίνεται πως η κάθε γενιά έχει να αντιμετωπίσει τις δικές της προκλήσεις με τα δικά της όπλα και τις δικές της δυνατότητες, που διαφέρουν και αλλάζουν από γενιά σε γενιά…

Κορνηλία Προκοπίου – Κατά τη γνώμη σου η χρήση ή η υπερ-χρήση του διαδικτύου έχει επηρεάσει θετικά ή αρνητικά τη σχέση του σημερινού ανθρώπου με τη μουσική;

Κυβέλη Καστοριάδη – Νομίζω πως η απάντηση είναι κάπου στη μέση… Από την μία μπορείς να ακούσεις σπάνιες εκτελέσεις που δεν θα έβρισκες παλιά. Επίσης βγαίνουν αναδεικνύονται καλλιτέχνες που δεν είχαν αυτή την δυνατότητα πριν. Όπως και να κατεβάσεις ένα κομμάτι που σου αρέσει και να το απολαύσεις. Κι έτσι, η μουσική αγγίζει πολύ περισσότερο κόσμο. Από την άλλη, με στεναχωρεί που με τις πλατφόρμες τύπου Deezer ή Spotify χάνεται η έννοια του δίσκου. Γιατί ένας δίσκος δεν είναι μόνο τα κομμάτια: συνήθως είναι ένα αντικείμενο που έχει επιμεληθεί συνολικά, διότι και το αντικείμενο το ίδιο έχει καλλιτεχνική αξία. Επίσης η σειρά των κομματιών δεν είναι τυχαία: όταν μπορείς να κατεβάζεις ξεχωριστά τα κομμάτια χάνεται αυτή η ενιαία σκέψη που κρύβεται πίσω από τον δίσκο. Και δεν μιλάω καν για τα ποσοστά για τους καλλιτέχνες που είναι αισχρά.

Συνέντευξη: Κορνηλία Προκοπίου

Πηγές φωτογραφιών: 1, 2, 3

https://www.lavart.gr/h-kyveli-kastoriadi-erchetai-sti-thessaloniki-mazi-ton-oresti-kalampaliki/

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr