Σοφία Βέμπο VS Σπεράντζα Βρανά: Ο δημόσιος ξυλοδαρμός

Το ξύλο στον καλλιτεχνικό χώρο δεν είναι πρωτοφανές φαινόμενο.

H εκρηκτική σχέση της «τραγουδίστριας της νίκης», Σοφίας Βέμπο με τον στιχουργό Μίμη Τραϊφόρο από το 1940 μέχρι το 1957 ήταν γνωστή στον καλλιτεχνικό χώρο, καθώς ο Τραϊφόρος δεν της ήταν πιστός και αυτό έκανε τη Βέμπο να ζηλεύει, κάτι που την έκανε να συμπεριφέρεται με ακραίο τρόπο. Καταδίωκε όποια κοπέλα υποψιαζόταν ότι φλέρταρε με τη σύντροφό της, ανάμεσά τους και την ηθοποιό Σπεράντζα Βρανά που ξυλοκοπήθηκε άσχημα από την τραγουδίστρια.

Η Σπεράντζα ξεκίνησε την ερμηνευτική της σταδιοδρομία τη δεκαετία του 1950 στην επιθεώρηση «Έχετε γεια βρυσούλες» στη Θεσσαλονίκη. Ο ρόλος της ήταν πολύ ασήμαντος και αυτό την στεναχώρησε. Η Βέμπο την κράτησε σε απόσταση γιατί ανησυχούσε μήπως την πλησίαζε ο Τραϊφόρος. Άλλωστε είχε δει, ότι η νεαρή ηθοποιός δεν περνούσε απαρατήρητη.

«Άρχισα να διαμαρτύρομαι, αλλά όπως κατάλαβα, η Βέμπο δεν με συμπαθούσε, ίσως επειδή ζήλευε πολύ τον Μιμή και με κοίταζε με κακό μάτι, ποιος ξέρει, ίσως φοβόταν ότι κάτι θα συμβεί , αλλά λανθασμένα, γιατί τίποτα δεν έγινε ποτέ », έγραψε η Σπεράντζα στη βιογραφία της.

Όταν ταξίδεψαν στην Κωνσταντινούπολη, ένας νεαρός μηχανικός θεάτρου ερωτεύτηκε βαθιά τη Σπεράντζα. Συνέχισε να της στέλνει δώρα, για να δείξει πόσο την αγαπούσε. Αλλά η Σπεράντζα δεν ανταποκρινόταν. Ο νεαρός μηχανικός επιχείρησε δύο φορές να αυτοκτονήσει κόβοντας τις φλέβες του. Όταν η Βέμπο έμαθε για το περιστατικό, έγινε έξαλλη και την κάλεσε στο καμαρίνι της. Πάντα έψαχνε έναν λόγο να της φωνάξει.

Αργότερα η Σπεράντζα έκανε το μοιραίο λάθος να πάει στο καμαρίνι του Τραϊφόρου να τον ρωτήσει τι ώρα είχαν πρόβα την επόμενη μέρα, η Βέμπο προκάλεσε επεισόδιο φωνάζοντας:

«Άκου να σου πω, δεν έχεις καμία δουλειά με τον κύριο Μίμη, άλλη φορά να ρωτάς εμένα, το άκουσες;» Η Σπεράντζα τόλμησε να της απαντήσει ότι απευθύνθηκε στον Τραϊφόρο γιατί ήταν ο καλλιτεχνικός διευθυντής. Η Βέμπο όμως δεν ήθελε να ακούσει τίποτα και έκλεισε την κουβέντα λέγοντάς της «Αυτό που σου λέω εγώ».

Η ένταση μεταξύ τους χειροτέρεψε λίγες μέρες αργότερα. Η Σπεράντζα ένα βράδυ αποφάσισε να βάλει στην επιθεώρηση το δικό της στενό φόρεμα. Η Βέμπο φαινόταν πολύ νευριασμένη. Η Σπεράντζα το κατάλαβε από τον τρόπο που έλεγε τα λόγια της στο «Έχετε γεια βρυσούλες» στο φινάλε της επιθεώρησης. Η νεαρή ηθοποιός όμως ήθελε να μάθει γιατί ήταν θυμωμένη. Ενώ η αυλαία έκλεισε και οι ηθοποιοί πήγαν στα καμαρίνια τους, η Σπεράντζα παρέμενε στην κουίντα, στο πλάι της σκηνής.

Ενώ η αυλαία έκλεισε και οι ηθοποιοί πήγαν στα καμαρίνια τους, η Σπεράντζα παρέμεινε στη σκηνή στο πλάι της σκηνής. Η Βέμπο τη φώναξε και της είπε:

«Έλα δω, Βρανά. Δεν μου λες πού νομίζεις ότι βρίσκεσαι, σε μπουλούκι και κάνεις ό,τι θες». Και η Βρανά της απάντησε «Όχι σε μπουλούκι, κυρία Βέμπο, με πήρατε από το Ακροπόλ νομίζω». Τότε η Βέμπο την άρπαξε από το μαλλί και άρχισε να τη χτυπάει.

Ο Τραϊφόρος προσπάθησε να την σταματήσει, αλλά εκείνη νευρίασε πιο πολύ.

«Μου είχε καταματώσει τα χέρια με τα νύχια της και το πρόσωπό μου ήταν σε μαύρα χάλια» είχε γράψει η Βρανά στην αυτοβιογραφία της.

Έκλαιγε και προσπαθούσε να ξεφύγει. Οι φωνές τους ακούστηκαν μέχρι τα καμαρίνια. Οι ηθοποιοί Νίκος Σταυρίδης και Κούλης Στολίγκας επενέβησαν για να τις χωρίσουν.

Ο Σταυρίδης γύρισε και της είπε «Ε, ρε Σοφία, το παράκανες με το κοριτσάκι, τι σου έκανε στο κάτω κάτω και όλο μαζί της τα βάζεις;». 

Ο Στόλιγκας νευρίασε τόσο που της είπε:

«Τι είναι αυτά, κυρά μου, πού βρισκόμαστε σε στρατόπεδο; Μην τολμήσεις και ξανασηκώσεις χέρι απάνω της γιατί τότε θα σε δείρω εγώ».

Από τότε η Βρανά κρυβόταν, για να την ακούσει να τραγουδάει. Γιατί παρόλο που δεν είχαν καλή σχέση, τη θαύμαζε πάρα πολύ.

Στην αυτοβιογραφία της η Σπεράντζα Βρανά μίλησε για την τραγουδίστρια με τα καλύτερα λόγια:

 «Η φωνή της ζεστή, γεμάτη, πλημμύριζε την αίθουσα και σε μάγευε. Δεν μπορούσες να ξεκολλήσεις τα μάτια σου από πάνω της. Τι τραγουδίστρια, τι γυναίκα. Τώρα τι να σου πω; Με ποια να την συγκρίνω; Με την Μοσχολιού; Με την Μαρινέλλα, Με την Χαρούλα Αλεξίου; ΜΕ ΚΑΜΙΑ. Και σου μιλάω τώρα για τραγουδίστριες σημερινές που μ’ αρέσουν πάρα πολύ. Ε, καμιά δεν είναι Βέμπο».

 

Πηγή πληροφοριών: topontiki.gr

Διαβάστε περισσότερα:

Ο εμβληματικός John Malkovich ως «κριτής» στο Ηρώδειο

➔ Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις και όλα τα πιο πρόσφατα άρθρα της Lavart στο lavart.gr

Κοινοποίηση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ