Search
Close this search box.

Οι κορυφαίες τάσεις στον χώρο των online παιχνιδιών το 2022

Η τεχνολογία βρίσκεται σήμερα στο κορύφωμα της. Οι εξελίξεις που έχουμε δει στα χρόνια μας είναι πραγματικά συγκλονιστικές και έχουν αλλάξει σημαντικά την καθημερινότητά μας. Ένας από αυτούς τους τομείς είναι και τα διαδικτυακά παιχνίδια που πλέον ελάχιστα θυμίζουν τα βιντεοπαιχνίδια, ακόμα και στο πρόσφατο παρελθόν. Όμως τι μας επιφυλάσσει το μέλλον στο συγκεκριμένο τομέα; Ας δούμε κάποιες από τις κυρίαρχες εξελίξεις που αναμένουμε το επόμενο διάστημα στην παγκόσμια αγορά.

Οι ανεξάρτητες παραγωγές ενδυναμώνονται

Παράλληλα με τις εμπορικές εταιρείες που παράγουν τους κορυφαίους τίτλους παιχνιδιών σε πωλήσεις στον κόσμο, υπάρχουν και πολλοί ανεξάρτητοι παραγωγοί που κατά καιρούς πραγματοποιούν πολύ μεγάλες επιτυχίες. Μία κλασική περίπτωση που έχει αποτελέσει σημείο αναφοράς είναι το παιχνίδι Roblox, που παρουσιάζει τεράστια αύξηση πωλήσεων έως και 158% τα τελευταία πέντε χρόνια. Το συγκεκριμένο παιχνίδι διαθέτει πάνω από 200 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες σε μηνιαία βάση.

Πολλά άλλα παιχνίδια και ανεξάρτητοι παραγωγοί βιντεοπαιχνιδιών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ακολουθούν το ίδιο πρότυπο όμως τα πράγματα είναι δύσκολα, ιδίως όταν έχεις να ανταγωνιστείς επιχειρήσεις εκατομμυρίων στον τομέα της παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών. Αντίστοιχης λογικής παιχνίδια υπάρχουν πάρα πολλά και μέρα με την ημέρα αυξάνονται. Αυτή τη στιγμή το δημοφιλέστερο σε πωλήσεις αυτής της κατηγορίας ονομάζεται Stardew Valley. Παρότι οι υπολογιστές έχουν εξελιχθεί πάρα πολύ, θυμίζει παιχνίδι 8-bit των υπολογιστών της δεκαετίας του ‘80. Μήπως τελικά τα 3D γραφικά δεν είναι μονόδρομος όπως φαίνεται στις εμπορικές παραγωγές, αλλά και πιο κλασικές προτάσεις μπορούν να αποδειχθούν τελικά εξίσου επιτυχημένες;

Νέες πλατφόρμες παιχνιδιών κάνουν την εμφάνισή τους

Παρότι υπάρχουν διαδικτυακές πλατφόρμες που κυριαρχούν στην αγορά, όπως είναι το Steam για τη λήψη παιχνιδιών PC ακόμα και δωρεάν ή η Pokerstars, που προσφέρει παράλληλα οδηγούς για τη λειτουργία των βασικών παιχνιδιών όπως είναι οι Texas Hold ‘em κανόνες, όλο και περισσότεροι ανταγωνιστές κάνουν την εμφάνισή τους και διεκδικούν μερίδιο της αγοράς.

Μιλάμε για μία αγορά η αξία της οποίας ξεπερνά τα 35 δισεκατομμύρια ευρώ και αναφερόμαστε μόνο στα παιχνίδια για PC, όχι για τις κονσόλες. Πολλές μικρότερες πλατφόρμες έχουν κάνει την εμφάνισή τους και διαθέτουν παιχνίδια είτε δωρεάν είτε προς πώληση, κυρίως από ανεξάρτητους παραγωγούς. Η βιβλιοθήκη των διαθέσιμων παιχνιδιών ενισχύεται καθημερινά, ενώ μεγαλύτερες πλατφόρμες όπως αυτή της Epic Games προσπαθούν να προσφέρουν αποκλειστικούς τίτλους και δωρεάν επιλογές στους παίκτες για να ενισχύσουν την παρουσία τους ακόμα περισσότερο.

Φωτογραφία: Pixabay, Free for commercial use No attribution required

Τα παιχνίδια στο Cloud επεκτείνονται

Η επένδυση στην αγορά μίας κονσόλας ή ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή για παιχνίδια είναι κάτι το οποίο κοστίζει ακριβά. Ωστόσο, πλέον δεν αποτελεί τη μοναδική επιλογή για να απολαύσει κανείς παιχνίδια online από το σπίτι του. Μπορεί να χρησιμοποιήσει τις πλατφόρμες Cloud gaming, όπως για παράδειγμα το Google Stadia, διαθέτοντας απλά και μόνο έναν χαμηλής δυναμικότητας υπολογιστή ή ακόμα και ένα φθηνό TV Box. Τα παιχνίδια φορτώνουν σε απομακρυσμένους υπολογιστές και απλά μεταφέρεται στην οθόνη του χρήστη το γραφικό αποτέλεσμα ως βίντεο, επιτρέποντας μέσω ενός χειριστηρίου ή του κλασικού ποντικιού και πληκτρολογίου να παίζει κανείς απομακρυσμένα, χωρίς αυτό όμως να είναι αισθητό  στον παίκτη πχ. με μειωμένη απόδοση ή απόκριση. Θα μπορούσαμε να παρομοιώσουμε το Gloud Gaming ως το Netflix των διαδικτυακών βιντεοπαιχνιδιών.

Ο παίκτης δεν χρειάζεται καν να αγοράσει το παιχνίδι, καθώς ουσιαστικά με τη συνδρομή του στην υπηρεσία, νοικιάζει τόσο το μηχάνημα που χρησιμοποιεί απομακρυσμένα όσο και μεγάλο πλήθος από κορυφαία εμπορικά παιχνίδια στα οποία έχει πρόσβαση όσο διαρκεί η συνδρομή του. Δεδομένης της έλλειψης καρτών γραφικών και κονσόλων στην αγορά τα τελευταία χρόνια, οι πλατφόρμες Cloud Gaming γίνονται όλο και πιο ελκυστικές ως επιλογή.

Πρώιμη πρόσβαση στα παιχνίδια

Μία από τις κυρίαρχες τάσεις του τελευταίου καιρού αφορά την πρώιμη πρόσβαση σε παιχνίδια που προσφέρονται εμπορικά ή ακόμα και δωρεάν. Αυτή τη στιγμή περίπου το 15% των παιχνιδιών της αγοράς είναι διαθέσιμα πριν την επίσημη κυκλοφορία τους στους παίκτες και το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο στο προσεχές μέλλον.

Η συγκεκριμένη πρακτική φαίνεται να ευνοεί τόσο τους δημιουργούς όσο και τους ίδιους τους παίκτες. Από τη μία πλευρά, οι παίκτες έχουν την ευκαιρία να παίξουν ένα από τα αγαπημένα τους παιχνίδια αρκετούς μήνες νωρίτερα ή ακόμα και χρόνια πριν την κυκλοφορία τους. Από την άλλη πλευρά, οι δημιουργοί των παιχνιδιών λαμβάνουν σχόλια και αναφορές προβλημάτων από τους παίκτες, διορθώνοντας καταστάσεις και αλλάζοντας ακόμα και βασικά στοιχεία των παιχνιδιών.

Ένα κλασσικό παράδειγμα αυτής της κατηγορίας αποτελεί το παιχνίδι Rimworld, το οποίο πούλησε χιλιάδες αντίγραφα ενώ βρισκόταν ακόμα σε πρώιμη πρόσβαση. Οι κριτικές που έλαβε στη συνέχεια, όταν δηλαδή κυκλοφόρησε λίγα χρόνια αργότερα, ήταν πραγματικά εξαιρετικές. Κάτι αντίστοιχο φαίνεται να συμβαίνει αυτή τη στιγμή με το Rust, ένα παιχνίδι που κυκλοφόρησε με πρώιμη πρόσβαση το 2013 και το οποίο συνεχίζει να πουλά εκατομμύρια αντίγραφα παρότι δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα επίσημα.

 

Φωτογραφία εξωφύλλου: Pixabay, Free for commercial use No attribution required

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr