Μέντορας της ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος. Πιστεύει στον έρωτα χωρίς συμβιβασμούς και διατηρεί την αισιοδοξία της. Θα την βρείς στο θέατρο του Νέου Κόσμου να υποδύεται τη Τζόρτζι στο Heisenberg, μια παράσταση με ιδιαίτερη προσέγγιση στις ανθρώπινες σχέσεις. Κυρίες και κύριοι, η ενδιαφέρουσα περσόνα, Κόρα Καρβούνη!

Ευγενία Θεοδωρίδου (Lavart) – Kόρα, η θεατρική αφετηρία της σεζόν σε βρίσκει στο Θέατρο Νέου Κόσμου, όπου θα σε δούμε στο Heisenberg. Αλήθεια, με ποιο κριτήριο ενεργείς ως προς τις επαγγελματικές επιλογές σου; Τι σε καθοδηγεί; Το ένστικτο, ίσως; Η λαχτάρα για το άγνωστο;

Κόρα Καρβούνη – Aυτό που με καθοδηγεί κατά βάση είναι οι συνεργάτες. Θα έλεγα, δηλαδή, ότι το κριτήριο μου για να αποφασίσω να συμμετέχω σε μια παράσταση είναι οι συνάδελφοι, που θα μοιραστώ τη σκηνή, αλλά και το ποιος επιμελείται την σκηνοθεσία, και όχι τόσο οι ρόλοι. Πάνω απ’ όλα με ενδιαφέρει να υπάρχει συνεννόηση και ευχάριστο κλίμα. Σε δεύτερο χρόνο έρχεται να παίξει ρόλο το ίδιο το έργο, διότι για μένα το σημαντικότερο είναι η συνάντηση των ανθρώπων.

Ευγενία Θεοδωρίδου (Lavart) – Επιδιώκεις γενικά να κρατάς σταθερούς συνεργάτες;

Κόρα Καρβούνη – Όχι. Παρόλο που δουλεύω πολύ συχνά στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, στην ομάδα του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, έχω την ελευθερία από τον ίδιο να έρχομαι και παρέρχομαι, με την έννοια ότι δεν είμαστε πάντα σταθεροί όλοι οι ηθοποιοί. Άλλωστε, εμένα μου αρέσουν γενικά οι αλλαγές, γιατί γνωρίζω νέα άτομα, νέα πράγματα, νέες εμπειρίες. Με αυτόν τον τρόπο, νομίζω, προχωράω σαν ηθοποιός μα και σαν άνθρωπος.Ευγενία Θεοδωρίδου (Lavart) – Σε γενικές γραμμές, πάντως, το άκουσμα του ονόματος του σκηνοθέτη Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, γεννάει προσδοκίες και αποπνέει εμπιστοσύνη. Εσύ πως βιώνεις την εμπειρία σύμπραξης μαζί του;

Κόρα Καρβούνη – Αυτή είναι η 6η φορά που συνεργαζόμαστε. Ουσιαστικά, ο Βαγγέλης είναι ο δάσκαλος μου. Είναι ο άνθρωπος που μου πρωτοεμπιστεύθηκε μεγάλους ρόλους. Για μένα το να δουλεύω μαζί του είναι απόλαυση, γιατί πέρα από το ότι τον αγαπάω σαν άνθρωπο, είναι πολύ μορφωμένο άτομο καθώς και εξαιρετικά δυνατός σκηνοθέτης. Η κάθε μου συνεργασία μαζί του με βοηθάει απίστευτα στο να βελτιώνομαι. Επιπλέον, υπάρχει μια μοναδική ομοφωνία απόψεων σχετικά με το στήσιμο της παράστασης. Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι έχουμε βρει τόσο καλούς κώδικες επικοινωνίας.

Ευγενία Θεοδωρίδου (Lavart) – Διάβασα μεταξύ άλλων ότι το έργο αναλύει την κβαντομηχανική των σχέσεων. Δηλαδή;

Κόρα Καρβούνη – Το έργο φέρει το όνομα ενός πολύ γνωστού φυσικού, του Heisenberg, ο οποίος ανέπτυξε την αρχή της απροσδιοριστίας. Σύμφωνα με αυτήν, μπορεί κανείς να μετρήσει τη θέση ενός σωματίου με μεγάλη ακρίβεια αλλά κάποια στιγμή θα πρέπει να αποδεχτεί το γεγονός ότι προκύπτει ολοένα μεγαλύτερη ανακρίβεια, όταν προσπαθήσει να μετρήσει την ορμή του συγκεκριμένου σωματίου. Τα πράγματα είναι απρόβλεπτα στη ζωή, όπως, δηλαδή, στην φύση και στον κόσμο των κβάντων. Αυτή είναι, ουσιαστικά, και η σύνδεση με τον κόσμο των σχέσεων. Η αρχή της αβεβαιότητας, ξέρεις, είναι πολύ παρηγορητική για εμάς, τους σύγχρονους ανθρώπους, γιατί ενώ προσπαθούμε συνεχώς να έχουμε τον έλεγχο μας αποδεικνύει ότι δεν είμαστε σε θέση να σχεδιάσουμε τη ζωή μας. Επειδή ακριβώς η φύση δεν είναι κατανοητή. Αυτό που μόλις περιέγραψα εναποτίθεται στην παράσταση. Αυτοί οι δύο άνθρωποι, ο Άλεξ και η Τζόρτζι, εντελώς απροσδιόριστα, και παρόλο που είναι τόσο ετερόκλητοι μεταξύ τους, συναντώνται τυχαία και έλκονται. Σιγά – σιγά αυτοί οι δύο διαφορετικοί κόσμοι αλληλοσυμπληρώνονται και επηρεάζουν ο ένας τον άλλον.

Ευγενία Θεοδωρίδου (Lavart) – Τελικά πόσο διαφορετικοί και πόσο ίδιοι είναι οι δύο ήρωες;

Κόρα Καρβούνη – Έτσι και αλλιώς, εγώ, προσωπικά, πιστεύω ότι τα ομώνυμα έλκονται και όχι τόσο τα ετερώνυμα. Αυτοί οι δύο ενώ μοιάζουν διαφορετικοί, σταδιακά αποδεικνύεται ότι έχουν πολλά κοινά σημεία. Ο Άλεξ είναι, για παράδειγμα, ένας άνθρωπος, ο οποίος έχει επιλέξει μια μοναχικότητα στη ζωή του και δείχνει να είναι συμφιλιωμένος με το «τέλος» της. Αντίθετα, η Τζόρτζι είναι η χαρά της ζωής, μια κοπέλα πρόσχαρη που σε καμία περίπτωση δεν είναι κατ’ επιλογή μόνη. Αυτό που εντοπίζεται ως ομώνυμο στους δυο τους είναι η ανάγκη να αγαπηθούν και να αγαπήσουν, η ανάγκη για συντροφικότητα. Έτσι, τα πράγματα που τους χωρίζουν φαντάζουν μικρά και ασήμαντα μπροστά σε αυτά που τους φέρνουν κοντά.Ευγενία Θεοδωρίδου (Lavart) – Μπορεί, αλήθεια, ο έρωτας να σταματήσει να έχει υπόσταση στη ζωή κάποιου;

Κόρα Καρβούνη – Θα έλεγα ότι η ζωή δεν ορίζεται, οπότε ούτε και ο έρωτας. Ο Άλεξ έχει επιλέξει να πιστεύει ότι ο έρωτας τελείωσε για εκείνον αλλά βλέπουμε πως η ζωή τον εκπλήσσει. Εξάλλου, εγώ πιστεύω, ότι ποτέ δεν είναι αργά να ερωτευτείς. Απλώς, πολλές φορές εμείς είμαστε αυτοί, που επιλέγοντας να κοντρολάρουμε την πορεία των πραγμάτων, βάζουμε περιορισμούς και εμπόδια στην αναζωπύρωση του έρωτα στη ζωή μας. Είναι πολύ πιο ερωτικό να αφήσεις τα πράγματα να εξελιχθούν παρά να προσπαθήσεις εσύ να τα «καλουπώσεις».

Ευγενία Θεοδωρίδου (Lavart) – Πιστεύεις ότι η οικονομική κρίση έχει συντελέσει στην διάβρωση των ανθρωπίνων σχέσεων ή μήπως η αιτία κρύβεται σε ένα συνδυασμό κοινωνικών παραγόντων;

Κόρα Καρβούνη – Ναι, θα έλεγα, ότι πρόκειται για έναν συνδυασμό καταστάσεων. Τόσο η οικονομική κρίση όσο και η τεχνολογική ανάπτυξη έχουν παίξει πολύ σημαντικό ρόλο. Ζούμε, αναμφισβήτητα, στην εποχή των social media. Καθημερινά εκατομμύρια άνθρωποι ανακοινώνουν κατά κάποιο τρόπο τη ζωή τους μέσω αυτών. Η οικονομική κρίση από την άλλη, μας έχει κλείσει στον εαυτό μας ενώ ταυτόχρονα μας έχει σκληρύνει. Μας έχει κάνει αντί – ερωτικούς. Παραδείγματος χάρη, πολλοί άνθρωποι θεωρούν ότι από την στιγμή που δεν έχουν χρήματα, δεν έχουν μια παραπάνω άνεση, δεν μπορούν να ζήσουν και να περάσουν καλά. Άλλοι έχουν σταματήσει να κάνουν παιδιά. Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο να θεωρούμε ότι τα χρήματα είναι το παν, ενώ στην πραγματικότητα δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Για το λόγο αυτό, η κατάσταση που βιώνουμε χαρακτηρίζεται περισσότερο κρίση αξιών παρά οικονομικών συνθηκών.Ευγενία Θεοδωρίδου (Lavart) – Η δική σου σχέση με τα social media ποια είναι;

Κόρα Καρβούνη – Τα χρησιμοποιώ στο βαθμό που με βοηθάνε στην επαγγελματική μου ζωή. Ουσιαστικά, εγώ τα χρησιμοποιώ και όχι αυτά εμένα. Σε καμία περίπτωση, βέβαια, δεν εναντιώνομαι στη συμμετοχή και τη δράση του οποιουδήποτε στα social media, απλά πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο, ούτως ώστε να είναι κανείς σε θέση να τα χειρίζεται. Θεμιτή η προβολή του εαυτού, της δουλειάς αλλά όχι η άσκοπη έκθεση.

Ευγενία Θεοδωρίδου (Lavart) – Αισιόδοξη είσαι;

Κόρα Καρβούνη – Ναι! Και αυτό επειδή είμαι ζωντανή. Δεν αφήνω τίποτα να με εμποδίσει να ζω.

Ευγενία Θεοδωρίδου (Lavart) – Εκφράζεται, όμως, από πολλούς μια γενικότερη απαισιοδοξία, μιλώντας ειδικότερα για τον χώρο του θεάτρου, καθώς οι δουλειές έχουν λιγοστέψει ή μπορεί να μην αμείβονται καλά.

Κόρα Καρβούνη – Σίγουρα υπάρχει αυτή η πραγματικότητα που περιγράφεις. Δεν υποστηρίζω επ’ ουδενί ότι τα πράγματα είναι ρόδινα. Κάθε άλλο. Αλλά η γνώμη μου είναι, ότι σε τέτοιους δύσκολους καιρούς ο κόσμος χρειάζεται την ψυχαγωγία του θεάτρου. Και φυσικά εμείς οι ίδιοι οι ηθοποιοί το χρειαζόμαστε για να εκφραστούμε. Οι συνθήκες δεν είναι οι καλύτερες, αλλά δεν καταλαβαίνω τον λόγο να τα παρατάμε. Νομίζω, ακόμη και όταν τα πράγματα δεν είναι τόσο ευοίωνα, πρέπει να παλεύουμε. Παντού υπάρχουν φωτεινά σημεία. Εξάλλου, αυτό που βλέπω εγώ είναι ότι παρόλα τα προαναφερθέντα, οι θεατρικές σκηνές είναι γεμάτες, γιατί ο κόσμος έχει ανάγκη να ξεσκάσει, γιατί ο κόσμος το αγαπάει το θέατρο. Κι ας μας αρέσει σαν λαός να μεμψιμοιρούμε.

 Συνέντευξη: Ευγενία Θεοδωρίδου (Lavart)

Πηγές Φωτογραφιών: 1, 2

“Ηeisenberg” σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο θέατρο Νέου Κόσμου

 

Κοινοποίηση:

Σχόλια

No more articles
Τα Καινούρια Ρούχα του Αυτοκράτορα στο Θέατρο Βαφείο.

Close