Search
Close this search box.

King Kong: Ο Μεγάλος Χολιγουντιανός Αντιήρωας

H ανεξάντλητη παρουσία του, 85 χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση.

Το ενδιαφέρον του κόσμου για εξερευνητικές αναζητήσεις, αχαρτογράφητες ζούγκλες αλλά και τα μυστήρια της φύσης στο σύνολο της, όπου υπήρχε από το 1800 και παρέμενε αμείωτο, αξιοποίησαν το 1933 ο Άγγλος συγγραφέας Έντγκαρ Γουάλας και ο Αμερικανός σκηνοθέτης Μίριαν Κούπερ φέρνοντας επί της μεγάλης οθόνης έναν τεράστιο κυριολεκτικά κακό, όχι απόκοσμο, αλλά μια ανάσα μακριά από την ανθρώπινη ύπαρξη.

Υπόθεση

Ο κόσμος του θέματος περνάει κρίση, το κοινό έχει βαρεθεί και έτσι, ένας φιλόδοξος κινηματογραφικός παραγωγός αποφασίζει να συγκεντρώσει το συνεργείο του και να φύγει για το νησί του Κρανίου. Το μικρό νησί του Ειρηνικού Ωκεανού κρύβει ένα μεγάλο μυστικό και δεν είναι άλλο από τον γιγαντιαίο γορίλα όπου λατρεύεται σαν θεός. Ο Κινγκ Κονγκ, πριν πέσει σε αιχμαλωσία, θα απαγάγει την όμορφη ηθοποιό όπου συνόδευε το συνεργείο, δεν θα την κατασπαράξει, αλλά θα την αγαπήσει, θα φτάσει μέχρι τη Νέα Υόρκη, θα δραπετεύσει και θα πεθάνει επάνω το Empire State Building προσπαθώντας να υπερασπιστεί τον εαυτό του αλλά πρωτίστως την αγαπημένη του.

Ο Κινγκ Κονγκ υπήρξε μια παραγωγή μεγάλη και πρωτοπόρα για την εποχή του. Το κοινό παρακολούθησε καθηλωμένο από την αγωνία και τον τρόμο τις σκηνές μάχης και της καταστροφής, ανατρίχιασε από τις κραυγές της γοητευτικής ηθοποιού Φέι Ρέι αλλά στο τέλος ανέπτυξε μια τεράστια συμπάθια και κατανόηση για το άγριο πλάσμα το οποίο υποκινήθηκε από την αγάπη και τον έρωτα μέχρι και τις τελευταίες στιγμές της αιχμαλωσίας του. Έτσι, αν και ο πρωταγωνιστής δημιουργήθηκε για να είναι απειλή, κατάφερε να γίνει ο πιο συμπαθητικός εχθρός στην ιστορία του κινηματογράφου και την πρώτη του εμφάνιση να συνοδεύουν remakes, κόμικς, βιβλία, βιντεοπαιχνίδια έως και θεματικά πάρκα.

Τα ειδικά εφέ

Πριν ακόμα τα Όσκαρ δημιουργήσουν βραβείο για τα ειδικά εφέ, η παραγωγή της ταινίας ήταν καινοτόμα. Πολλά κινηματογραφικά κόλπα αξιοποιήθηκαν προκειμένου να επέλθει το απαραίτητα τρομακτικό αποτέλεσμα. Ο φωτισμός ήταν το πρώτο καθώς βοήθησε στην ατμόσφαιρα. Δημιουργήθηκαν σε στούντιο σκηνικά μικρογραφίες για να μπορεί να ξεχωρίσει ο φακός το μέγεθος του ήρωα αλλά επίσης και η πρωταγωνίστρια επιλέχθηκε εξαρχής να είναι ξανθιά για να έρχεται σε χρωματική αντίθεση μαζί του. Ακόμα, χρησιμοποιήθηκε τεχνική stop motion από τις δημιουργίες animation και όλα αυτά μαζί, ήταν πράγματα όπου το τότε κοινό αντίκρισε για πρώτη φορά στον κινηματογράφο.

Τα Remakes

Το ίδιο φιλμ, εξαιτίας της μεγάλης επιτυχίας όπου γνώρισε, κυκλοφόρησε στις αίθουσες 5 φορές από την πρώτη προβολή του το 1933 έως και το 1956. Ως επίσημο sequel, 9 μήνες μετά την πρώτη προβολή, προβλήθηκε στις αίθουσες από τους ίδιους παραγωγούς η ταινία Son Of Kong. Ακολούθησαν φυσικά και άλλες ανεπίσημες μεταφορές το 1942, ’46, ΄52, ΄56 και το ΄76. Ύστερα από είκοσι χρόνια, το 2005, ο σκηνοθέτης Πίτερ Τζάκσον (Lord Of The Rings) με πρωταγωνίστρια τη Ναόμι Γουότς θα φέρει ξανά την υπόθεση στο προσκήνιο με ένα αποτέλεσμα το οποίο συνομιλεί πιο άμεσα από τα υπόλοιπα remake με την αρχική ταινία. Ακολούθησε το 2017 ο σκηνοθέτης  Τζόρνταν Βογκτ – Ρόμπερτς με πρωταγωνιστές τον Σάμιουελ Τζάκσον και τη Μπρί Λάρσον και αναμένουμε νέα παραγωγή μέχρι το 2020.

Θηρίο ανήμερο ή μήπως ένας τραγικός χαρακτήρας;

Στη περίπτωση του Κινγκ Κονγκ δεν χρειάστηκε να δημιουργηθεί κάποιο μεταφυσικό πλάσμα ή κάποιος παραμορφωμένος εχθρός ο οποίος επιδιώκει μαζική καταστροφή. Το σίγουρο όμως είναι ότι τους άνοιξε το δρόμο. Όσο τρόμο και να προκάλεσε στην επαφή του με το κοινό, άφησε πίσω του άλλη τόση συμπάθεια. Σαν άλλη εκδοχή της παραμυθικής ιστορίας της Πεντάμορφης και του Τέρατος, με τον τρόπο της εξέτασε την, στα όρια του κανιβαλισμού, ανθρώπινη ανάγκη για άρτο και θεάματα Το υπερμέγεθες πλάσμα με τα αγνά συναισθήματα σκλαβώθηκε και χάθηκε για την αγάπη. Τις φοβερές αντιδράσεις του πυροδότησε η βίαιη επαφή του με τον πολιτισμό και μέσα από τον θλιβερό θάνατο κατέδειξε την απανθρωπιά και τη σκληρότητα αφήνοντάς μας με την απορία:

Ήταν εκείνος πολύ μεγάλος για εμάς ή εμείς πολύ μικροί μπροστά του;

Κείμενο: Βάσω Κουλεντάκη (Lavart)

Πηγή Φωτογραφιών: 12

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr