Search
Close this search box.

Η Ισμήνη Σακελλαροπούλου και ο Andrian Frieling μας συστήνουν τη Babushka

Babushka. The last living doll. Μια διαδρομή αναζήτησης για το τι γέννησε την πρώτη αφορμή για την δημιουργία της ταινίας της Ισμήνης Σακελλαροπούλου. Μια ταινία, που μιλά τη γλώσσα του σώματος και κατάφερε να αποσπάσει σημαντικές κριτικές στο 60ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το έτος 2019. Η σκηνοθέτης και ηθοποιός στο ρόλο της Αφροδίτης, μαζί με τον συνπρωταγωνιστή της Andrian Frieling, μας μιλούν για το αρχικό κύτταρο αυτής της ταινίας έως και την ολοκλήρωση της.

You are currently viewing a placeholder content from Youtube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.

More Information

Μελίνα Καριώρη (Lavart) – Babushka. The last living doll. Τι αποτέλεσε το έναυσμα για τη δημιουργία της ταινίας;

Ισμήνη Σακελλαροπούλου – Ένα άρθρο που διάβασα στο διαδίκτυο ήρθε την κατάλληλη στιγμή της ζωής μου για να με τσιγκλήσει να εκφράσω σκέψεις χρόνων και οικογενειακές μου εμπειρίες αναίμακτα, μέσω ενός σεναρίου.

Μελίνα Καριώρη (Lavart) – Γιατί Babushka; Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος για την επιλογή αυτή;

Ισμήνη Σακελλαροπούλου – Μπάμπουσκα με έλεγε η μητέρα μου όταν ήμουν μικρή αλλά ο λόγος που η ταινία πήρε αυτόν τον τίτλο είναι ότι ξεδιπλώνονται μυστικά το ένα μέσα από το άλλο πολλών ανθρώπων, τα οποία ήταν καλά κρυμμένα για πολλά χρόνια.

Μελίνα Καριώρη (Lavart) – Ποια είναι η Babushka ή αλλιώς Αφροδίτη την οποία υποδύεστε στην ταινία;

Ισμήνη Σακελλαροπούλου – Μια γυναίκα γοτθικής φυσιογνωμίας και νοοτροπίας η οποία έχει να πει πολλά για τη ζωή της.

Μελίνα Καριώρη (Lavart) – Θα θέλατε να μας παρουσιάσετε τον Andrei;

Andrian Frieling – Είναι ένας άνθρωπος όπως εσύ και εγώ. Ζει σαν ξένος σε μια ξένη χωρά (όπως και εγώ). Έχει σπουδάσει και διαβάσει πολλά. Ζει (και είναι) μονός. Έχει την ανάγκη να μην είναι μονός, όπως εσύ και εγώ.

Μελίνα Καριώρη (Lavart) – Πρόκειται για ένα έργο βασισμένο σε πραγματική ιστορία. Πως είναι για έναν ηθοποιό να υποδύεται ένα υπαρκτό πρόσωπο; Μελετήσατε την ιστορία ή αρκεστήκατε στις σκηνοθετικές οδηγίες που σας δόθηκαν;

Andrian Frieling – Nα παίζεις κάποιο υπαρκτό πρόσωπο, έχει πάντα ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αλλά εξαρτάται από αυτό, που θέλει ο σκηνοθέτης. Όταν έπαιξα στην ταινία «Ενήλικοι στην Αίθουσα» του Κώστα Γαβρά το ρολό του υπουργού οικονομικών της Λιθουανίας, στο 2015, (μέλος της EUROGROUP),Rimantas Šadžius, τον μελέτησα και τον έπαιξα όσο ρεαλιστικά μπορούσα, γιατί ο Γαβράς ήθελε ρεαλισμό στο παίξιμο.

Δεν μελέτησα καθόλου την ιστορία και τα προσωπικά στοιχειά του “Andrei”, γιατί αυτό το είχε κάνει ήδη η Ισμήνη, που έγραψε το σενάριο της ταινίας, όλους τους διάλογους, και δημιούργησε όλους τους χαρακτήρες. Εγώ απλά ζωντάνεψα τον χαρακτήρα “Andrei”, τον όποιον δημιούργησε η σκηνοθέτης, η Ισμήνη.

Μελίνα Καριώρη (Lavart) – Πώς εξηγείτε την ανάγκη του Andrei να ταριχεύει και να δημιουργήσει αυτή την ιδιαίτερη οικογένεια από κούκλες;

Andrian Frieling – Νομίζω πως δεν υπάρχει (μόνο) μια εξήγηση. Και δεν πιστεύω, ότι η δουλειά του ηθοποιού σημαίνει, να παρουσιάζει εξηγήσεις. Δεν θέλω να δώσω στον θεατή κάποιες απαντήσεις. Το αντίθετο: να δημιουργώ ερωτήσεις! Να σκέφτεται ο θεατής για αυτόν τον χαρακτήρα, των άνθρωπο. Και να σκέφτεται ο θεατής και για τον εαυτό του. Αν θα έδινα μια εξήγηση, θα ήταν εύκολο για κάθε θεατή, να λέει: “Δεν είμαι όπως αυτός.” Και αυτό το θεωρώ λάθος. Μόνο αν ο θεατής δεν ξέρει, τι ακριβώς έκανε αυτόν τον άνθρωπο να κάνει ο τι έκανε, να σκεφτεί (ο θεατής) για αυτό, να φεύγει από το σινεμά παίρνοντας μαζί του μια ερώτηση. Και αυτή η ερώτηση είναι για την ύπαρξη του ανθρώπου. Γιατί κάνουμε αυτό που κάνουμε; Τι είναι κακό, και τι είναι καλό; Και θα ψάχνει τις απαντήσεις μέσα του…

Έτσι παίζω σε όλα τα έργα, και στις ρεαλιστικές ταινίες, και σε αυτές τις ταινίες, που φαίνονται να είναι σαν όνειρο (η σαν εφιάλτης), δηλαδή, που έχουν surrealistic στοιχειά. Όπως η ταινία της Ισμήνης,”Μπάμπουσκα – Η τελευταία κούκλα”. Και τέτοιες ταινίες τις αγαπώ ιδιαίτερα.

Μελίνα Καριώρη (Lavart) – Υπογράφετε το σενάριο και τη σκηνοθεσία, ενώ παράλληλα έχετε και τον ρόλο της Babushka. Πόσο εύκολη είναι η συνύπαρξη αυτού του τριπτύχου και πως το βιώσατε εσείς;

Ισμήνη Σακελλαροπούλου – Πολύ δύσκολη. Ευτυχώς, είχα πολλοί αξιόλογους ανθρώπους δίπλα μου να το στηρίξουν όλο αυτό το εγχείρημα.

Μελίνα Καριώρη (Lavart) – Πως το σενάριο οδήγησε στη σκηνοθετική αποτύπωση;

Ισμήνη Σακελλαροπούλου – Το ένα φέρνει το άλλο. Δεν ήταν σκοπός μου να το σκηνοθετήσω από την αρχή. Αλλά στην πορεία η ίδια η «Babushka» μου το επέβαλλε κατά κάποιον τρόπο.

Μελίνα Καριώρη (Lavart) – Τι ρόλο έπαιξε η σκηνοθετική οδηγία στη συγγραφική πορεία του σεναρίου; Άλλαξαν σημεία του σεναρίου κατά τα γυρίσματα ή παραμείνατε πιστοί σ’ αυτό;

Ισμήνη Σακελλαροπούλου – Ελάχιστα σημεία άλλαξαν όπως είναι λογικό και αυτό είναι ένα καλό χαρακτηριστικό όταν έχεις την ευθύνη και του σεναρίου και της σκηνοθεσίας. Σίγουρα είναι πιο γρήγορα εύπλαστο το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.

Μελίνα Καριώρη (Lavart) – Πόσο εύκολο ήταν για εσάς να προσεγγίσετε το σενάριο στην ελληνική γλώσσα;

Andrian Frieling – Δεν είναι εύκολο για μένα. Αλλά για όλους μας δεν ήταν εύκολα τα πράγματα. Κάναμε παρά πολλές πρόβες. Πρόβες, σαν να ήταν για ένα θεατρικό έργο. Διαβάσαμε μαζί πολλές φορές όλο το έργο, συζητήσαμε για τους χαρακτήρες. Μαζί μας ήταν και μια ψυχολόγος, και ένας dialogue coach, φίλοι της Ισμήνης. Χάρη στην Ισμήνη υπήρξε μια πολύ δημιουργική ατμόσφαιρα στις συναντήσεις και πρόβες μας. Στο τέλος έμαθα το κείμενο απ’ έξω, για να μπορέσουμε να γυρίσουμε σχεδόν όλη την ταινία σε 3 νύχτες.

Μελίνα Καριώρη (Lavart) – Το τέλος της ταινίας είναι ανοιχτό ώστε απλώς να προβληματίσει τον θεατή ή μήπως υπάρχει και επιπρόσθετος λόγος;

Ισμήνη Σακελλαροπούλου – Στόχος της πρώτης μου ταινίας μεγάλου μήκους είναι να διεγείρει συναισθηματικά τον θεατή έστω μια φορά. Επιπλέον υπάρχουν σημεία που αν ήμουν θεατής θα ήθελα να τα ψάξω λίγο παραπάνω, π.χ για τα παιδιά του Απρίλη του 83 ή ποιος ήταν ο αληθινός επιστήμονας που βασίστηκε το σενάριο και ο χαρακτήρα τους Andrei.

Μελίνα Καριώρη (Lavart) – Κάθε σκηνή φαίνεται να μιλάει για μια δική της ιστορία. Πόσο εφικτό είναι αυτό, ειδικά χωρίς να δημιουργήσει σύγχυση στην κεντρική ιστορία; Έγινε εσκεμμένα ή όχι;

Ισμήνη Σακελλαροπούλου – Έτσι όπως το βλέπω πιο αποστασιοποιημένα πλέον, σκέφτομαι πώς θα μπορούσε να γίνει μια σειρά που θα αναπτύσσει όλες αυτές τις ιστορίες που έβαλα μέσα σε 72 λεπτά. Δεν έγινε εσκεμμένα και θεωρώ ότι θα μ’ άρεσε να μου δοθεί η ευκαιρία να αναλυθούν κάποια πράγματα περισσότερο.

Μελίνα Καριώρη (Lavart) – Η δημιουργία μιας ταινίας απαιτεί χρόνο. Πόσο διήρκεσαν οι αναγνώσεις και πόσο τα γυρίσματα της ταινίας;

Ισμήνη Σακελλαροπούλου – Κάναμε αρκετές πρόβες για κάποιους μήνες αλλά τα γυρίσματα ήταν express μέσα σε 3 ημερόνυχτα που αναφέρει και ο Andrian, γεγονός που αποδεικνύει την υπερβατικότητα των δυνάμεων όλου του συνεργείου.

Συνέντευξη: Μελίνα Καριώρη (Lavart)
Επιμέλεια: Δήμητρα Κουτροπούλου (Lavart)

Πηγή Φωτογραφίας, 1, 2, 3, 4

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr