Έχοντας πλησιάσει στα μέσα του Νοέμβρη, η θεατρική δραστηριότητα της Αθήνας συνεχίζεται με τον «Γάμο της Μαρίας Μπράουν», έργο σκηνοθετημένο στον κινηματογράφο από τον Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, μα τώρα μεταφέρεται επί σκηνής από τον Γιώργο Σκεύα. Επίσης στις σκηνές τις Αθήνας έχουμε τον Γλάρο του Τσέχοφ, το «φιντανάκι» του Παντελή Χορν σε σκηνοθεσία Ανέστη Αζά, Υο-κι-χι σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού, την «επανένωση της Βόρειας με τη Νότια Κορέα ΙΙ» σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη και την Ελένη του Γιάννη Ρίτσου σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου!

Αναλυτικά:

Ο γάμος της Μαρίας Μπράουν του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα (Θέατρο της Οδού Κυκλάδων)

Ένα από τα πιο γνωστά αριστουργήματα του Γερμανικού κινηματογράφου μεταφέρεται επί σκηνής από τον Γιώργο Σκεύα στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων. Ο γάμος της Μαρίας Μπράουν (1979) διηγείται την ιστορία μιας γυναίκας που μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο προσαρμόζεται στην καινούρια πραγματικότητα της Γερμανίας και γίνεται ερωμένη ενός βιομήχανου υφασμάτων, θεωρώντας ότι ο σύζυγός της είναι νεκρός. Ο Φασμπίντερ άσκησε κριτική στην κοινωνική αναρρίχηση που επικράτησε στην χώρα του μετά το τέλος του πολέμου και προσπάθησε να προβάλλει το αδιέξοδο που ένιωθαν οι άνθρωποι τότε. Τον ομώνυμο πρωταγωνιστικό ρόλο έχει αναλάβει η Λένα Παπαληγούρα (διαβάστε πρόσφατη συνέντευξή της στη LAVART εδώ) ενώ τα σκηνικά και τα κουστούμια επιμελείται ο Άγγελος Μέντης.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ:

Έρχεται «O Γάμος της Μαρίας Μπράουν» με την Λένα Παπαληγούρα

Ο Γλάρος του Άντον Τσέχωφ σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά)

Ο Άντον Τσέχωφ θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους Ρώσους θεατρικούς συγγραφείς που υπήρξαν ποτέ. Το έργο που τον καθιέρωσε, ο Γλάρος, παρουσιάζει τις κωμικοτραγικές συνέπειες που έχει στην ζωή ενός υποσχόμενου συγγραφέα το άδοξο τέλος της πρώτης του παράστασης. Ο Τσέχωφ διεισδύει αποτελεσματικά στις σχέσεις, στα κίνητρα αλλά και στην ψυχολογία των ανθρώπων που θέλουν να υπηρετήσουν την τέχνη του θεάτρου. Την γνωστή ηθοποιό και μητέρα του συγγραφέα, Αρκάντινα, υποδύεται η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη ενώ την σκηνοθεσία του έργου υπογράφει ο Γιάννης Χουβαρδάς.

Για περισσότερες πληροφορίες διαβάστε στο link που ακολουθεί:

Ο Γλάρος του Άντον Τσέχωφ σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά

Το φιντανάκι του Παντελή Χορν σε σκηνοθεσία Ανέστη Αζά (Εθνικό Θέατρο)

Η πειραματική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου παρουσιάζει ένα από τα σημαντικότερα έργα της μεσοπολεμικής Ελλάδας, Το φιντανάκι του Παντελή Χορν. Ο συγγραφέας διηγείται τον έρωτα της νεαρής Τούλας με τον άνεργο Γιάγκο καθώς και τα εμπόδια που αυτοί αντιμετωπίζουν λόγω του ηθικού και οικονομικού μαρασμού εκείνης της εποχής. Ο Ανέστης Αζάς σκηνοθετεί το ηθογραφικό έργο ενώ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους βρίσκονται η Βάσω Καμαράτου και ο Κώστας Κουτσολέλος.

Μάθετε περισσότερα με ένα κλικ εδώ:

«Το φιντανάκι» σε σκηνοθεσία του Ανέστη Αζά στο Εθνικό Θέατρο

Υο-κι-χι σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού (Κεντρική Σκηνή ΕΛΣ – Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος)

Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός, σε συνεργασία με τον συνθέτη Φίλιππο Τσαλαχούρη, ανεβάζει την μουσικοθεατρική παράσταση Υο-κι-χι, που είναι βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Komparu Zenchiku, ενός από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του θεάτρου Νο. Ο αυτοκράτορας της Κίνας, Γκένσο, αναθέτει σε έναν μοναχό την αναζήτηση του πνεύματος της όμορφης πριγκίπισσας Υο-κι-χι, η οποία έχασε την ζωή της στην κοιλάδα Μπέγκαϊ. Ο Μαρμαρινός διατηρεί αρκετά από τα στοιχεία της θεατρικής παράδοσης Νο (Χορός, λιτός σκηνικός χώρος) αλλά ταυτόχρονα δίνει και μια νέα πνοή στο έργο. Η παράσταση περιέχει ζωντανή ενόργανη μουσική ενώ τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Υο-κι-χι ερμηνεύει η Ρένη Πιττακή.

Για περισσότερες πληροφορίες διαβάστε εδώ:

“Υο-κι-χι- Το τραγούδι της αιώνιας θλίψης” στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

 Συνεχίζονται:

Η επανένωση της Βόρειας με τη Νότια Κορέα ΙΙ σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη (Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Υπόγειο)

Ο Νίκος Μαστοράκης ανεβάζει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν την επιτυχημένη παράσταση Η επανένωση της Βόρειας με τη Νότια Κορέα. Η αγάπη βρίσκεται στο επίκεντρο των ιστοριών που συγκροτούν το σπονδυλωτό έργο, το οποίο είναι γραμμένο από τον σύγχρονο Γάλλο συγγραφέα Joël Pommerat. Το ανανεωμένο καστ της παράστασης αποτελείται από εδραιωμένους ηθοποιούς όπως τον Γεράσιμο Γεννατά και τον Κλέωνα Γρηγοριάδη ενώ την μετάφραση του έργου έχει επιμεληθεί η γνωστή ηθοποιός Μαριάννα Κάλμπαρη.

Ελένη του Γιάννη Ρίτσου σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου (Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Φρυνίχου)

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου κάθε οκτώ χρόνια μεταφέρει επί σκηνής το ποίημα Ελένη του Γιάννη Ρίτσου. Ο σκηνοθέτης, που είναι και ο πρωταγωνιστής της παράστασης, θέλει να δώσει μια διαφορετική διάσταση στο ποίημα, που συχνά ερμηνεύεται σαν ψυχολογικός μονόλογος. Η γλώσσα έχει τον κυρίαρχο ρόλο ενώ θέματα όπως το πάθος βρίσκονται στην καρδιά της παράστασης. Μαζί με τον Βασίλη Παπαβασιλείου συμπρωταγωνιστεί ο Νίκος Σακαλίδης.

Επιπλέον:

Αυτό που θες σε σκηνοθεσία Γιώργου Νινιού
Έντεκα της Μίρκας Στρατικοπούλου σε σκηνοθεσία Ιάκωβου Μυλωνά
Το μαυροπούλι του Ντέιβιντ Χάροουερ σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιμούλη
Dostoyevskaya metro station σε σκηνοθεσία Ελένης Μποζά
Το ημερολόγιο ενός τρελού του Νικολάι Γκόγκολ σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη
Μία στάση πριν του Βασίλη Ρίσβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μάριζα
Γοργόνες και μάγκες σε σκηνοθεσία Γιώργου Βάλαρη
Ελεύθεροι πολιορκημένοι του Διονυσίου Σολωμού σε σκηνοθεσία Γιώργου Στεφανακίδη
Θείος Βάνιας του Άντον Τσέχωφ σε σκηνοθεσία Δημοσθένη Παπαδόπουλου

Κείμενο: Θοδωρής Κανάκης (Lavart)

Πηγή Φωτογραφιών

Κοινοποίηση:

Σχόλια

No more articles
Κριτική: Ρωσική Επανάσταση. Πως να Πεις Αυτή την Ιστορία;

Close