Αθήνα: Η θεατρική πρόταση της εβδομάδας – «Η σφαγή των Παρισίων»

[dropcap size=big]Ν[/dropcap]ύχτα και ημέρα. Καθολικός και Προτεστάντης. Θύτης και θύμα. Δίπολα τα οποία κυριαρχούν στη Σφαγή των Παρισίων του Κρίστοφερ Μάρλοου, σημαντικού Άγγλου συγγραφέα και ποιητή. Το έργο αποτελεί ένα συνονθύλευμα φανατισμού, πανικού και βαρβαρότητας, βασισμένο σε αληθινά γεγονότα που συνέβησαν την ίδια περίπου εποχή που έζησε ο συγγραφέας. Όμως, πώς είναι δυνατόν να μεταφερθούν στη σκηνή τόσο σκοτεινά και αιματηρά γεγονότα; Την απάντηση στην ερώτηση αυτή θα προσπαθήσει να δώσει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο σκηνοθέτης Χρήστος Θεοδωρίδης.


Η υπόθεση και τα θέματα του έργου

[dropcap size=big]Ο[/dropcap] ίδιος ο τίτλος του έργου παραπέμπει σε μια από τις πιο αιμοσταγείς σελίδες της γαλλικής και ευρωπαϊκής ιστορίας: την νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου (24 Αυγούστου 1572). Η Γαλλία, όπως και το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης, μαστιζόταν από την εμφύλια αντιπαράθεση μεταξύ Καθολικών και Προτεσταντών (Ουγενότων). Παρά την προσπάθεια συμφιλίωσης των δυο πλευρών μέσω του γάμου της Μαργαρίτας Βαλουά με τον Ερρίκο της Ναβάρας (που άνηκε στους Βουρβώνους, την αντίπαλη δυναστεία), οι συνωμοσίες οδήγησαν στο αποκορύφωμα την έκρυθμη κατάσταση. Φανατικοί Καθολικοί στρατιώτες αιφνιδίασαν ηγετικά πρόσωπα των Ουγενότων και ξεκίνησαν μια μαζική σφαγή που κράτησε τρεις ημέρες. Το αποτέλεσμα αυτών των γεγονότων ήταν ο βίαιος θάνατος περίπου 3.000 Προτεσταντών και η κυριαρχία της θρησκευτικής μισαλλοδοξίας. Ο Μάρλοου, προσπαθώντας να δώσει έμφαση στις βασιλικές ίντριγκες που οδήγησαν στο μακελειό, δημιούργησε έναν μεγάλο «καμβά» πάνω στον οποίο αποτυπώνεται ο φανατισμός. Επιπλέον, αν και το έργο θεωρείται το μικρότερο του ελισαβετιανού θεάτρου και αμφισβητείται από κάποιους η ταυτότητα του συγγραφέα του, καταφέρνει να αναδείξει τα χειρότερα χαρακτηριστικά της ανθρώπινης φύσης.

Ο σκηνοθέτης και το καστ

[dropcap size=big]Ο[/dropcap] Χρήστος Θεοδωρίδης υπογράφει την σκηνοθεσία της παράστασης καθώς και τη μουσική επιμέλεια. Συνεργαζόμενος με την Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων, γνωστή για τις δουλειές της Ως το Τέλος και Άμλετ, ανέβασε το έργο για πρώτη φορά πέρυσι. Θεωρώντας ελκυστικό το γεγονός ότι ο Μάρλοου γράφει για πραγματικά πρόσωπα, πρόσθεσαν στοιχεία που ανταποκρίνονται στην ιστορική πραγματικότητα. Η μουσική και ο χορός θα είναι σίγουρα βασικό κομμάτι της παράστασης και φέτος, καθώς αποτελούν σημαντικά εργαλεία της Ορχήστρας των Μικρών Πραγμάτων. Το καστ αποτελείται από τους Ντένη Μακρή, Γιώργος Χριστοδούλου, Παναγιώτη Εξαρχέα, Ξένια Θεμελή, Γιώργο Κισσανδράκη, Μαρία Μπαγανά, Κατερίνα Πατσιάνη, Τατιάνα – Άννα Πίττα, Σαμψών Φύτρο και Σπύρο Χατζηαγγελάκη, οι οποίοι αναλαμβάνουν να ενσαρκώσουν και τους 45 ρόλους του έργου.

Ο χώρος Δ της Πειραιώς 260 διαμορφώθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να αναδείξει την ατμόσφαιρα αλλά και την σχεδόν κινηματογραφική πλοκή του έργου δημιουργώντας ένα θέαμα που δεν πρέπει να χάσετε. Η σφαγή είναι οργανωμένη για την 1η Ιουνίου, για τέσσερις μόνο παραστάσεις, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.Συντελεστές:
Μετάφραση: Σεραφείμ Βελέντζας
Δραματουργική επεξεργασία: Ιζαμπέλα Κωνσταντινίδου, Χρήστος Θεοδωρίδης
Σκηνοθεσία: Χρήστος Θεοδωρίδης
Χορογραφία: Ξένια Θεμελή
Σκηνογραφία – Κοστούμια: Τίνα Τζόκα
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Μουσική επιμέλεια: Χρήστος Θεοδωρίδης

Ερμηνεύουν: Παναγιώτης Εξαρχέας, Ξένια Θεμελή, Γιώργος Κισσανδράκης, Ντένης Μακρής, Μαρία Μπαγανά, Κατερίνα Πατσιάνη, Τατιάνα-Άννα Πίττα, Σαμψών Φύτρος, Σπύρος Χατζηαγγελάκης, Γιώργος Χριστοδούλου.


 

Κείμενο: Θοδωρής Κανάκης (Lavart)

Πηγή φωτογραφιών

➔ Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις και όλα τα πιο πρόσφατα άρθρα της Lavart στο lavart.gr

Κοινοποίηση

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ