Search
Close this search box.
Μπωντλαίρ αποφθέγματα

41 διεγερτικά αποφθέγματα του Σαρλ Μπωντλαίρ: «Πρόοδος, αυτή η μεγάλη αίρεση των εκφυλισμένων»

Οι προβληματισμοί του Μπωντλαίρ για την αιώνια καταδίκη, την έλξη προς τις ευφυείς γυναίκες και την προειδοποίηση κατά της κοινοτυπίας και της συμβατικότητας χτυπούν χορδές διανοητικής ασυμφωνίας,

Καθώς ξεκινάμε αυτή την εξερεύνηση των αποφθεγμάτων του Μπωντλαίρ, μας καλούν σε έναν κόσμο όπου η πιο όμορφη πονηριά του διαβόλου είναι να μας πείσει για την ανυπαρξία του, όπου η αγάπη γίνεται μια ενστικτώδης ανάγκη να ξεφύγουμε από τον εαυτό μας. Το αίνιγμα της ομορφιάς, περίπλοκα συνυφασμένο με τη μελαγχολία, υφαίνει ένα μωσαϊκό αισθητικής ενδοσκόπησης που αμφισβητεί τις συμβατικές αντιλήψεις.

Οι αιχμηρές παρατηρήσεις του Μπωντλαίρ για τον ρόλο της Εκκλησίας στην επινόηση του γάμου ως μέσου εξυγίανσης της αγάπης αντηχούν ως κοινωνική κριτική, απηχώντας τις εντάσεις μεταξύ πάθους και παράδοσης. Στον στοχασμό του για τα ξεχασμένα δικαιώματα στη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, ο Μπωντλαίρ αποκαλύπτει τα κενά στις διακηρύξεις της ελευθερίας μας, επισημαίνοντας τα παραγνωρισμένα δικαιώματα της εναντίωσης και της φυγής.

30 αποφθέγματα του Τσαρλς Μπουκόφσκι: «Είχα σταματήσει πια να αναζητώ τη γυναίκα των ονείρων μου. Απλά ήθελα μία που να μην ήταν εφιάλτης»

 

41 αποφθέγματα του Σαρλ Μπωντλαίρ

  1. Η πιο ωραία πονηριά του διαβόλου είναι να μας πείσει ότι δεν υπάρχει.
  2. Αγάπη: η ανάγκη να φύγεις από τον εαυτό σου.
  3. Δεν μπορώ να συλλάβω κάποιο τύπο ομορφιάς, στον οποίο δεν υπάρχει μελαγχολία.
  4. Η Εκκλησία, μην μπορώντας να καταργήσει τον έρωτα, θέλησε τουλάχιστον να τον απολυμάνει: επινόησε τον γάμο
  5. Στη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του ανθρώπου ξέχασαν δύο δικαιώματα: της αντίρρησης και της φυγής.
  6. Τι σημασία έχει η αιώνια καταδίκη για κάποιον που έχει βρει μέσα σε μια μοναδική στιγμή το άπειρο της ηδονής;
  7. Η έλξη προς τις έξυπνες γυναίκες είναι χαρακτηριστικό των ομοφυλοφίλων.
  8. Είσαι γοητευτική και σώπα.
  9. Το Κακό γίνεται πάντα χωρίς προσπάθεια, φυσικά, μοιραία. Το Καλό είναι πάντα αποτέλεσμα κάποιας τεχνικής.
  10. Ας είμαστε επιφυλακτικοί απέναντι στον κοινό άνθρωπο, στην κοινή λογική, στο συναίσθημα, στην έμπνευση και στο προφανές.
  11. Ο μοναδικός λυρισμός που έχει ο κοινός άνθρωπος είναι η σεξουαλικότητα.
  12. Είναι πιο εύκολο να πιστέψεις στον Θεό και πιο δύσκολο να τον αγαπήσεις. Είναι πιο εύκολο να αγαπήσεις τον Διάβολο και πιο δύσκολο να τον πιστέψεις.
  13. Υπάρχουν μόνο τρία πλάσματα άξια σεβασμού: ο ιερέας, ο πολεμιστής, ο ποιητής. Να γνωρίζεις, να σκοτώνεις, να δημιουργείς.
  14. Αυτή η ζωή είναι ένα νοσοκομείο όπου κάθε άρρωστος έχει τη διακαή επιθυμία να αλλάξει κρεβάτι.
  15. Να είσαι πάντα ποιητής, ακόμα και στον πεζό λόγο.
  16. Η φαντασία είναι το βασίλειο της αλήθειας, ενώ το εφικτό είναι μια από τις επαρχίες της αλήθειας.
  17. Μια ερωμένη είναι μια μπουκάλα κρασί. Μια σύζυγος είναι μια μπουκάλα…
  18. Η μελέτη της ομορφιάς είναι μια μονομαχία στην οποία ο καλλιτέχνης βγάζει μια κραυγή τρόμου πριν νικηθεί.
  19. Αυτό που είναι μεθυστικό στο κακό γούστο είναι η αριστοκρατική ηδονή να γίνεσαι δυσάρεστος.
  20. Όταν ο ποιητής επιδιώκει ένα ηθικό δίδαγμα, περιορίζει την ποιητική του δύναμη.
  21. Δυο θεμελιώδεις λογοτεχνικές αρετές: η αναφορά σε υπερφυσικές δυνάμεις και η ειρωνεία.
  22. Ποιος θα τολμούσε να αναθέσει στην Τέχνη τη στείρα ασχολία να μιμείται τη Φύση;
  23. Αν η λέξη δεν υπάρχει, επινόησέ την, αλλά πρώτα βεβαιώσου ότι δεν υπάρχει.
  24. Υπάρχει μια κάποια δειλία, μάλλον μια κάποια αδυναμία στους αξιοπρεπείς ανθρώπους. Μόνο οι παλιάνθρωποι είναι πεπεισμένοι για ένα πράγμα: ότι πρέπει να πετύχουν. Οπότε πετυχαίνουν.
  25. Λαμβανομένων όλων υπόψη, η δουλειά τελικά είναι λιγότερη βαρετή από το να διασκεδάζεις.
  26. Τι είναι η τέχνη; Πορνεία.
  27. Πρόοδος, αυτή η μεγάλη αίρεση των εκφυλισμένων.
  28. Οτιδήποτε είναι ωραίο και ευγενές είναι αποτέλεσμα λογικής και υπολογισμού.
  29. Η ερωτική πράξη μοιάζει πάρα πολύ με βασανιστήριο ή με χειρουργική επέμβαση.
  30. Αυτό που είναι ενοχλητικό με τον έρωτα είναι ότι πρόκειται για ένα έγκλημα που δεν μπορείς να το διαπράξεις χωρίς συνένοχο.
  31. Το ξέφρενο πάθος για την Τέχνη είναι μια γάγγραινα που καταβροχθίζει όλα τα άλλα.
  32. Το να είμαι ένας χρήσιμος άνθρωπος, μου φαινόταν πάντα εντελώς αποτρόπαιο.
  33. Θα ήταν ωραίο να είναι κανείς εκ περιτροπής θύμα και δήμιος.
  34. Έχω περισσότερες αναμνήσεις από όσες αν ήμουν χιλίων ετών.
  35. Όλοι οι μεγάλοι ποιητές καταλήγουν, φυσιολογικά και μοιραία, κριτικοί.
  36. Η πρόοδος είναι δόγμα των αργόσχολων και των Βέλγων.
  37. Η ποίηση και η πρόοδος μοιάζουν με δυο ανθρώπους που μισούνται με ένα ενστικτώδες μίσος και που όταν συναντηθούν στον ίδιο δρόμο, ο ένας από τους δύο πρέπει να παραμερίσει.
  38. Ό,τι είναι δημιούργημα του πνεύματος είναι πιο ζωντανό από την ύλη.
  39. Η ζωγραφική είναι μια πάλη ανάμεσα στη φύση και στον καλλιτέχνη.
  40. Αυτοκτονώ επειδή δεν μπορώ πλέον να ζήσω.
  41. Όλα, αλίμονο, είναι αβυσσαλέα –πράξεις, επιθυμίες, όνειρα, λέξεις!

11 αποφθέγματα του Πέδρο Καλντερόν: «Όταν ο έρωτας δεν είναι τρέλα, δεν είναι έρωτας»

Φωτογραφία εξωφύλλου

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr