Search
Close this search box.
λάνθιμος εμα στοουν

Γιώργος Λάνθιμος: Οι ταινίες του «προβληματικά παιδιά» και τα σχόλια του για το «Poor Things»

Όταν τον ρωτούν αν έχει αγαπημένη ταινία από όσες έχει σκηνοθετήσει, απαντά χαρακτηριστικά ότι όλες είναι “προβληματικά παιδιά” με διαφορετικούς τρόπους.

«Poor Things» και «Οπενχάιμερ» ανάμεσα στις καλύτερες ταινίες του 2023 σύμφωνα με το Variety

Ο Γιώργος Λάνθιμος και η Έμα Στόουν συνεχίζουν την επιτυχημένη συνεργασία τους, από τη σκοτεινή κωμωδία εποχής “The Favourite” μέχρι τη μικρού μήκους ταινία “Bleat” και την υποψήφια για Όσκαρ “Poor Things“. Τώρα, ετοιμάζουν μια ακόμη μεγάλου μήκους ταινία με τίτλο “Kind of Kindness”. Η εργασιακή τους σχέση φαίνεται να είναι παραγωγική και επιτυχημένη. Στην ταινία “Poor Things”, η Έμα Στόουν υποδύεται την Bella Baxter, μια γυναίκα του 19ου αιώνα με έναν εξωφρενικό χαρακτήρα, ζώντας υπό την επίβλεψη ενός χειρουργού που μοιάζει με τον Φρανκενστάιν.

Η ταινία έχει περιγραφεί ως μια “διεστραμμένη ρομαντική κομεντί επιστημονικής φαντασίας” και έχει προσελκύσει πολλές συζητήσεις και βραβεία. Ο Λάνθιμος εξηγεί ότι η ταινία αφορά μια γυναίκα που δεν έχει να αντιμετωπίσει το συναίσθημα της ντροπής, δίνοντάς της την ελευθερία να εκφράσει ελεύθερα τις σκέψεις, τις απόψεις και το σώμα της. Ο σκηνοθέτης αναφέρεται επίσης στην ιδέα της ταινίας ως μια ευκαιρία για έναν άνθρωπο που δεν έχει διαμορφωθεί με συγκεκριμένο τρόπο να αντιληφθεί τον κόσμο με νέο τρόπο.

Ο Γιώργος Λάνθιμος παραμένει ανεπηρέαστος από τον θόρυβο γύρω από τις ταινίες του και περιγράφεται ως χαλαρός, άνετος και ευγενικός. Ενώ στο παρελθόν αρνιόταν να εξηγήσει τις ταινίες του, τώρα είναι πρόθυμος να ανοίξει συζήτηση για το “Poor Things”. Η ταινία έχει ήδη προσελκύσει πολλή προσοχή με βραβεία και υποψηφιότητες, και φαίνεται να είναι μια από τις πιο συζητημένες του 2024.

«Λοιπόν, η ντροπή είναι ένα πράγμα που είμαστε μαθημένοι να νιώθουμε σε ορισμένες καταστάσεις και ο χαρακτήρας της Έμμα δεν το έχει αυτό. Δεν έμαθε ποτέ τι είναι η ντροπή, οπότε είναι εντελώς ελεύθερη να δώσει το μυαλό της, τις σκέψεις της, τις απόψεις της, το σώμα της, οτιδήποτε. Ξεκινάει από την αρχή και αυτό της δίνει μια πολύ πιο ελεύθερη άποψη για τα πράγματα. Είναι μια 28χρονη γυναίκα που, μέχρι τότε, είχε ζήσει μια ζωή που προφανώς δεν την ικανοποιούσε. Και επιστρέφει με μια λευκή πλάκα, ικανή να ξαναρχίσει και να αποκτήσει αυτή τη ζωή», δηλώνει ο Λάνθιμος.

You are currently viewing a placeholder content from Youtube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.

More Information

“Poor Things” και Alasdair Gray

Το “Poor Things” διασκευάστηκε από τον Γιώργο Λάνθιμο και τον σεναριογράφο Tony McNamara από το διάσημο μυθιστόρημα του 1992 του Alasdair Gray. Ο Gray, διάσημος Σκωτσέζος συγγραφέας, κέρδισε βραβεία όπως το Whitbread και το βραβείο μυθοπλασίας του Guardian, χαρακτηρίστηκε ως πατρική φιγούρα της σκωτσέζικης λογοτεχνίας. Το μυθιστόρημα αφηγείται τη ζωή της Μπέλα Μπάξτερ με διάφορες ανταγωνιστικές αφηγήσεις.

Στην προσέγγισή του, ο Λάνθιμος εντυπωσιάστηκε από το κινηματογραφικό δυναμικό του “Poor Things” και αποφάσισε να αναλάβει τη μεταφορά του στην οθόνη. Ο Gray υποδέχτηκε θερμά την ιδέα και παρέχοντας καθοδήγηση. Η ταινία επικεντρώνεται στο ταξίδι της Μπέλα, αλλά παραμένει πιστή στην ουσία του μυθιστορήματος.

Ο Λάνθιμος επέλεξε να αφήσει στην άκρη το φιλοσοφικό και πολιτικό μέρος του βιβλίου, εστιάζοντας στην προσωπική πορεία της Μπέλα. Παρόλο που δεν αντιμετωπίζει απευθείας πολιτικά ζητήματα, ο Λάνθιμος θεωρεί ότι οι ταινίες του είναι, κατά κάποιον τρόπο, πολιτικές, αναδεικνύοντας ερωτήματα για την κοινωνία και την ατομική ελευθερία.

«Ήταν απίστευτο γιατί είναι τόσο κινηματογραφικό. Είναι περίπλοκο, αλλά μπορείς να δεις καθαρά ότι υπάρχει μια ταινία εδώ μέσα. Έτσι, μόλις διαπίστωσα ότι δεν είχε γυριστεί, πήγα στη Σκωτία για να τον συναντήσω, και όταν έφτασα ήταν εκεί στην πόρτα, βάζοντας το σακάκι του. Είπε απλά, “Ακολούθησέ με!” και άρχισε να με ξεναγεί στη Γλασκώβη, πολύ γρήγορα! Επειδή το μυθιστόρημα διαδραματίζεται στη Γλασκώβη, και αυτός ήταν ο κόσμος του. Στη συνέχεια επιστρέψαμε στο σπίτι του και μου είπε: “Νομίζω ότι είσαι ένας ταλαντούχος νέος και θα ήμουν ευτυχής αν ήθελες να γυρίσεις την ταινία μου”. Μετά ξαναμπήκα στο τρένο και επέστρεψα στο Λονδίνο. Μετά από αυτό δεν μιλήσαμε ποτέ ξανά γι’ αυτό», αναφέρει ο Έλληνας σκηνοθέτης.

«Αν ήθελα να μιλήσω για την πολιτική ή τα κοινωνικά προβλήματα, θα γινόμουν συγγραφέας. Αλλά είμαι κινηματογραφιστής και αυτό είναι το μόνο που μπορώ να κάνω».

Alasdair Gray
Getty Images

Η δημιουργική του σχέση με την Έμα Στόουν

Ο Γιώργος Λάνθιμος περιγράφει τη δημιουργική του σχέση με την Έμα Στόουν και αναφέρεται στο πρόσφατο έργο τους, που αρχικά είχε τίτλο “AND” και μετονομάστηκε σε “Kind of Kindness”.

Ο σκηνοθέτης επιβεβαιώνει ότι η ταινία είναι πλέον στο στάδιο του μοντάζ, περιγράφοντας το έργο ως μια σύγχρονη ταινία που λαμβάνει χώρα στις ΗΠΑ, με τρεις διαφορετικές ιστορίες και τέσσερις ή πέντε ηθοποιούς που υποδύονται διάφορους ρόλους. Επισημαίνει ότι η συνεργασία τους με την Έμα είναι εξαιρετική και περιγράφει πώς η εμπιστοσύνη που υπάρχει μεταξύ τους διευκολύνει τη διαδικασία δημιουργίας.

Ο Λάνθιμος αναφέρεται στις “πολύ διαισθητικές” μεθόδους του για το κάστινγκ, θυμίζοντας την πρώτη του συνάντηση με την Έμα και πώς αντιλήφθηκε αμέσως την ιδιαιτερότητά της. Εκφράζει τον ενθουσιασμό του για την προοπτική να συνεργαστεί ξανά μαζί της, επειδή όχι μόνο είναι εξαιρετική ηθοποιός, αλλά και επειδή η επικοινωνία τους είναι απλή και αποτελεσματική.

Ο δημιουργικός δεσμός μεταξύ τους φαίνεται να είναι καθοριστικός για την επιτυχία του “Poor Things”. Ο Λάνθιμος επισημαίνει τη σημασία της οικειότητας κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων και περιγράφει την εμπειρία τους κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του “Bleat” στην Ελλάδα ως ένα παράδειγμα προς μίμηση. Το γεγονός ότι η Έμα εκφράζει την προτίμησή της για πιο μικρής κλίμακας έργα προτού αναλάβει μεγάλα blockbusters αντικατοπτρίζει τον κοινό τους όραμα για τη δημιουργία τέχνης. Το “Poor Things” φαίνεται να είναι ένα έργο που αντικατοπτρίζει αυτή τη φιλοσοφία, αφού επιδιώκει τη δημιουργία μιας οικείας και εστιασμένης ατμόσφαιρας κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.

Τι μπορεί να κάνει τον Γιώργο Λάνθιμο να γελάσει;

Αρχικά, αναφέρει με χιούμορ τον Μαρκ Ράφαλο και τις ξεκαρδιστικές ερμηνείες του στις πρόβες. Ωστόσο, στη συνέχεια, παρέχει μια πιο σοβαρή απάντηση, αναφερόμενος στην αμηχανία της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης και συμπεριφοράς ως έναν παράγοντα που τον κάνει να γελά.

Όσον αφορά τη σύγκριση μεταξύ του “Poor Things” και του “Dogtooth”, ο Λάνθιμος αναγνωρίζει τις ομοιότητες, εστιάζοντας στη θεματολογική σύνδεση με τα όρια της ανθρώπινης αντίληψης και της κοινωνικής επιρροής. Ωστόσο, τονίζει ότι το “Poor Things” εξερευνά περισσότερο τον τρόπο με τον οποίο αυτή η αντίληψη επηρεάζεται όταν ο χαρακτήρας βγαίνει έξω στον πραγματικό κόσμο.

Όταν τον ρωτούν αν έχει αγαπημένη ταινία από όσες έχει σκηνοθετήσει, απαντά χαρακτηριστικά ότι όλες είναι “προβληματικά παιδιά” με διαφορετικούς τρόπους. Ωστόσο, εκφράζει την έκπληξή του όταν ξαναείδε τις ταινίες του πρόσφατα και διαπίστωσε ότι λειτουργούν καλά και οι ιδέες τους είναι ενδιαφέρουσες. Τονίζει ότι ποτέ δεν μπορεί να φτάσει κανείς την τελειότητα, αλλά είναι ικανοποιημένος με τη δουλειά του και τις ιδέες που προσφέρει.

«Είναι όλες προβληματικά παιδιά», αναστενάζει, «όλες προβληματικές με διαφορετικούς τρόπους».

Πηγή εξωφύλλου

«Poor Things»: Ο Λάνθιμος, η Emma Stone και ο θηλυκός Φρανκενστάιν

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr