Ο Πέτρος Βρέλλης πλέκει πορτρέτα από τα έργα του El Greco χρησιμοποιώντας αλγόριθμους
Η τεχνολογική εξέλιξη είναι γνωστή – ο άνθρωπος αρχικά χρησιμοποίησε τα χέρια του, στη συνέχεια δημιούργησε εργαλεία για να διευκολυνθεί στις σωματικές εργασίες, έφτιαξε μηχανές για να περιορίσει τη σωματική του προσπάθεια και κατέληξε ν’ αυτοματοποιεί αυτές τις μηχανές περιορίζοντας έτσι και τον έλεγχό του πάνω σ’ αυτές. Χρησιμοποιώντας αλγόριθμους, κατάφερε να πραγματοποιήσει εργασίες ευκολότερα και ταχύτερα και να πειραματιστεί με πολλούς τρόπους. Πλέον, η τεχνολογία έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, με τον υπολογιστικό σχεδιασμό (computational design) να θεωρείται σημαντικό εργαλείο και στην παραγωγή τέχνης.

Vrellis 02

Ένας από τους ανθρώπους που συνδυάζουν την τεχνολογία με την τέχνη είναι και ο Πέτρος Βρέλλης. Έχοντας αποφοιτήσει από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής στην Πάτρα και από τη Σχολή Καλών Τεχνών στα Ιωάννινα, έχει δημιουργήσει τα δικά του καλλιτεχνικά εργαλεία, που περιλαμβάνουν κυρίως χρήση υπολογιστή και γλώσσες προγραμματισμού. Όπως αναφέρει ο ίδιος, σκοπός του είναι να εξερευνήσει τις δυνατότητες των νέων μέσων μέσω της ψηφιακής τέχνης και των διαδραστικών εγκαταστάσεων.

Vrellis 03_cover_2o

Το πιο πρόσφατο έργο του αποτελείται από μια σειρά πορτρέτων, τα οποία έχουν δημιουργηθεί μ’ έναν ιδιαίτερο τρόπο πλεξίματος, διαφορετικό από αυτόν που έχουμε συνηθίσει. Το πρώτο στάδιο ήταν η δημιουργία ενός προτύπου με τη βοήθεια αλγόριθμων, χρησιμοποιώντας το openFrameworks, με τα πορτρέτα που επιλέχθηκαν να είναι όλα χαρακτηριστικές φιγούρες των έργων του El Greco. Στο επόμενο στάδιο, με τη βοήθεια του προτύπου, έγινε η πλέξη πάνω σ’ ένα στρόγγυλο αργαλειό, ενώνοντας ουσιαστικά τα καρφιά της περιφέρειας του αργαλειού μ’ ένα μαύρο τεντωμένο νήμα. Η πυκνότητα και οι διασταυρώσεις του νήματος αυξάνονταν, δημιουργώντας έτσι χρωματικές διαβαθμίσεις στο τελικό αποτέλεσμα.

Vrellis 04

«Το έργο προκαλεί την κακή αντίληψή μας για την πραγματικότητα και χρησιμεύει ως ένα σχόλιο για την περιορισμένη κατανόησή μας για τον κόσμο. Επιπλέον, είναι δύσκολο να μην κάνει σωματικές και μεταφορικές συνδέσεις με τις μυθολογικές οντότητες των Μοιρών, που ήλεγχαν το νήμα της ζωής κάθε θνητού όντος, από τη γέννηση μέχρι το θάνατο: η ανθρώπινη ζωή ορισμένη από μία πολύπλοκη διαδρομή νημάτων …» – Πέτρος Βρέλλης

Πηγή φωτογραφιών

Κείμενο: Ζωή Όσσα (Lavart)

Κοινοποίηση:

Σχόλια

No more articles
6η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης – Σεπτέμβριος 2017

Close