Search
Close this search box.

“Πιθανότητα Αίματος”: Έκθεση φωτογραφίας από τον Κυριάκο Συφιλτζόγλου

Ο Κυριάκος Συφιλτζόγλου παρουσιάζει την πρώτη του ατομική έκθεση φωτογραφίας με τίτλο:

ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΑΙΜΑΤΟΣ

Τρίτη, 9 Ιανουαρίου 2018
ώρα 20:00 έως 23:30
στην Dépôt Αrt gallery (Νεοφύτου Βάμβα 5, Κολωνάκι)

Η Dépôt Art gallery (Νεοφύτου Βάμβα 5, Κολωνάκι) εγκαινιάζει την Τρίτη, 9 Ιανουαρίου 2018 και ώρα 8 μ.μ. έως 11:30 μ.μ. την πρώτη ατομική έκθεση φωτογραφίας του βραβευμένου ποιητή Κυριάκου Συφιλτζόγλου με το σκεπτικό : η ματιά ενός ποιητή μέσα από τον φωτογραφικό φακό.

Την έκθεση συνοδεύουν:

  • κείμενο της έκθεσης από την Φοίβη Γιαννίση (Ποιήτρια, αρχιτέκτων, αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήματος Αρχιτεκτόνων Πανεπιστημίου Θεσσαλίας) με τίτλο: Κυριάκος “Σιμωνίδου”,  ” Δουλεύω σημαίνει επιστρέφω τις εικόνες που δανείστηκα ” Κ.Σ.”Έκαστος εφ’ω ετάφη”
  • κείμενο του καλλιτέχνη για την έκθεση με τίτλο: ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΑΙΜΑΤΟΣ ποιήματα και σκέψεις του καλλιτέχνη
  • βιογραφικό σημείωμα του καλλιτέχνη

Η έκθεση θα διαρκέσει από 9 έως 27 Ιανουαρίου

Στο κείμενο της έκθεσης η Φοίβη Γιαννίση σημειώνει:
Κυριάκος Συφιλτζόγλου ο Δραμινός ο σύγχρονος δια του αρχαίου Σιμωνίδου του Κείου. Γιατί; Γιατί ο αρχαίος, ο Σιμωνίδης ο Κείος, ήταν ποιητής, και όπως ο σύγχρονος Κυριάκος ο Δραμινός, ήταν ποιητής που λάτρεψε την εικόνα. Το προηγούμενο χωρίο μας βάζει εντός κάποιας ιστορίας της αναπαράστασης μέσα από τη γλώσσα και την εικόνα: κατά τον Σιμωνίδη, η αφήγηση της ζωγραφικής είναι ισοδύναμη με την αφήγηση του ποίησης. Η μία εκ των δύο αφορά την όψη, δηλαδή την όραση, και η άλλη την ακοή, ή την ανάγνωση, αλλά και τα δύο έχουν κοινό σκοπό. Ποιός είναι αυτός; Στη συνέχεια του αποσπάσματος το ισχυρό έργο εξηγείται από τον Πλούταρχο ως εκείνο που εγείρει συγκινήσεις στους αποδέκτες. Ο Πλούταρχος φέρνει ως παράδειγμα τον Θουκυδίδη, εκείνον που κάνει τη διήγηση να έχει τα ίδια αποτελέσματα με τη γραφή, φτιάχνοντας τα είδωλα των προσώπων και των παθών. Και με το λόγο του ανταγωνίζεται την ενάργεια της ζωγραφικής εμπνέοντας ταραχή και πάθη στους αναγνώστες, σαν αυτά που θα είχαν αν ήταν παρόντες στο πραγματικό γεγονός. Το κριτήριο λοιπόν για την αναπαράσταση προέρχεται από την αντίδραση που προκαλεί στον αποδέκτη, και ο Πλούταρχος εξηγεί πως μία καλή, δηλαδή μία ωραία ζωγραφιά, δηλαδή μία εικόνα, είναι κυρίως μία ζωντανή εικόνα. Η ζωγραφική με την ποίηση, λέει ο Πλούταρχος, διαφέρουν μόνο ως προς το ‘υλικό’ και τους ‘τρόπους’ που ιδιάζουν σε κάθε μια από αυτές. Ο στόχος είναι κοινός. Η ενάργεια. Αλλά τι είναι το υλικό και οι τρόποι; Ο Πλούταρχος μιλά για το χρώμα και το σχήμα όσον αφορά τη ζωγραφική, τη λέξη και το όνομα για την ποίηση, που ανακατεύει επίσης με την ιστορία, το μύθο, και το βιωμένο γεγονός. Βεβαίως ο Κυριάκος ο Δραμινός δεν ζωγραφίζει αλλά φωτογραφίζει. Και οι δύο λέξεις όμως, περιέχουν τη γραφή, δηλαδή την χάραξη ως κύριο συστατικό τους. Ας μείνουμε λίγο σε αυτό. Γράφω δηλαδή χαράσσω αφήνω το ίχνος μου σε μία επιφάνεια. Φωτογραφίζω δηλαδή γράφω με το φως.

Στο κείμενο του ο καλλιτέχνης αναφέρει για την έκθεση:
Εν αρχή είναι η πρόθεση, ο σκοπός, η οπτική. Εν αρχή τα παραγωγικά αίτια του αμφιβληστροειδούς, όπως λέμε “βλέψη” -από τους νευρώνες μέχρι τον φκαό. Εν αρχή δεν είναι κάποια έσχατη απόφαση ούτε η αποφασιστική στιγμή. Εν αρχή η κόρη οφθαλμού, σαν κυνηγόσκυλο, να ανιχνεύει τον χώρο, να “οσμίζεται” την έμπνευση, να πηδά τον φωτοφράκτη -απ’ την ικανοποίηση στην εικονοποίηση. […]

Και είναι τα μέρη τα λεπτά, όπως λέμε λεπτομέρειες, ίδια απολιθωμένες πιθανότητες. Και είναι το κλείστρο που “κλωτσά” τα νευρικά αγγεία -ν’ απομονώσουν, να συσπειρώσουν, να αφαιρέσουν, μέχρι η εικόνα ίδια ποίημα, όπως κατάσταση, όπως μαγεία. […]

Κι αν οι λεπτομέρειες, όπως πλέξεις από σημεία, απόπειρες το χάος να συμμαζευτεί. Κι αν φωτογράφοντας κουρτίνες, ξύλα, λαμαρίνες, πλαστικά, μπετά. Κι αν ανασκαλεύοντας ποίηση από τα ευτελή, τότε αυθύπαρκτα σημάδια, ποιήματα και πίνακες μαζί, να φωτογράφονται ευρύχωρα, όπως πεδία δράσης αισθητικής -ακόμη ίσως και αιμορραγικής.Σχετικά με τον Κυριάκο Συλφιτζόγλου:
Γεννήθηκε το 1983 στη Δράμα, όπου και ζει. Είναι πτυχιούχος Νομικής (2004) και Πολιτικών Επιστημών (2011) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Έχει εκδώσει τέσσερις ποιητικές συλλογές:

  • Έκαστος εφ’ ω ετάφη, εκδ. Γαβριηλίδη, 2007 ( υποψήφιος για το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα του περιοδικού ΔΙΑΒΑΖΩ) –επανέκδοση από τις εκδ. Θρακα, 2017.
  • Μισές αλήθειες, εκδ. Μελάνι, 2012.
  • Με ύφος Ινδιάνου, εκδ. Μελάνι, 2014 ( υποψήφιο για το βραβείο Ποίησης του ηλεκτρονικού περιοδικού Ο ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ).
  • Στο σπίτι του κρεμασμένου, εκδ. Θράκα, 2015 ( βραβείο Ποίησης του ηλεκτρονικού περιοδικού Ο ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ).

Ποιήματά του έχουν μεταφραστεί και συμπεριληφθεί στις ανθολογίες:

  • FUTURES – POETRY OF THE GREEK CRISIS, Penned in the Margins 2015 (edited and translated by Theodoros Chiotis).
  • AUSTERITY MEASURES – THE NEW GREEK POETRY 2016 (edited by Karen Van Dyck, published Penguin).
  • Polish Festival Pra Premier 2016 (transalated by Alicia Kotecka).
  • Kleine Tiere zum Schlachten –Neue Gedichte aus Griechenland, hg. Von Wassiliki Knithaki und Adrian Kasnitz, parasitenpresse 2017.

Έχει συμμετάσχει στον κύκλο παρουσίασης νέων ποιητών του Ιδρύματος “Τάκης Σινόπουλος” στην Αθήνα, στο Φεστιβάλ Καλλιτεχνών Τουρκίας-Ελλάδας-Ρουμανίας στην Σμύρνη, στο Πανθεσσαλικό Συμπόσιο Ποίησης στην Λάρισα, καθώς και σε λογοτεχνικές εκδηλώσεις των ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, Φεστιβάλ Τανιών Μικρού Μήκους Δράμας, θεάτρων Άττις και Στιγμή στην Αθήνα, Μουσείου Φωτογραφίας Θες/νίκης, Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θεσ/νίκης και σε εκδηλώσεις των λογοτεχνικών περιοδικών Ο Αναγνώστης, Εντευκτήριο, Θράκα, Ποιητική, ΦΡΜΚ, ΔΙΟΔΟΣ 66100, Αίτιον, Μανδραγόρας κ.α.

Οι δύο τελευταίες του ποιητικές συλλογές έχουν παρουσιαστεί σε συνδυασμό με πρωτότυπη μουσική. Η συλλογή «Με ύφος Ινδιάνου» παρουσιάστηκε σε μουσική/εκτέλεση του καθηγητή κιθάρας Γιάννη Αναστασιάδη, ενώ η συλλογή «Στο σπίτι του κρεμασμένου» σε μουσική του βραβευμένου συνθέτη Δημήτρη Δοξάκη και εκτέλεση του πιανίστα Ευθύμιου Χατζηαντωνίου.

Από το 2013 ασχολείται συστηματικά και με την φωτογραφία. Εδώ κι ένα χρόνο διατηρεί τη δική του στήλη “Κυνηγετική περίοδος” στον ιστότοπο dimart, όπου συνδυάζει λόγο με εικόνα.

Φωτογραφίες του έχουν γίνει εξώφυλλα σε λογοτεχνικά περιοδικά και βιβλία ποίησης/πεζογραφίας.Κείμενο έκθεσης:  Φοίβη Γιαννίση
Επιμέλεια έκθεσης : Γωγώ Κολυβήρα

Εγκαίνια: Τρίτη, 9 Ιανουαρίου 2018, ώρα 20:00 – 23:30
Διάρκεια έκθεσης:  9 έως 27 Ιανουαρίου  2018
Facebook link: https://www.facebook.com/events/2020996268226241/

Dépôt Art gallery

Νεοφύτου Βάμβα 5
106 74 Κολωνάκι Αθήνα
Τηλ επικοινωνίας: 210 3648174|
e-mail:info@depotgallery.gr
Facebook:depotgallery.gr
Facebook:Kiriakos Sifiltzoglou
Web site:www.depotgallery.gr

 Ώρες λειτουργίας:

Τρίτη έως Παρασκευή 12:00 – 20:30
Σάββατο 12:00 –16:00
Κυριακή & Δευτέρα κλειστά

ΕΊΣΟΔΟΣ ΕΛΕΎΘΕΡΗ

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr