Ο Μπουνιουέλ στο Λαβύρινθο με τις Χελώνες

Οι Ημέρες Ισπανόφωνου Κινηματογράφου επιστρέφουν, «σπίτι»!

Ένα online τριήμερο αφιερωμένο στον ισπανόφωνο κινηματογράφο

Οι «Ημέρες Ισπανόφωνου Κινηματογράφου 2020» έρχονται online από το Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου Αθήνας-FeCHA 12-14 Οκτωβρίου. Τρεις ημέρες, έξι βραβευμένες ταινίες από διάφορες γωνιές και κουλτούρες του κόσμου που μοιράζονται την ισπανική γλώσσα. Δύο ανά 24 ώρες, οι ταινίες θα βρίσκονται εντελώς δωρεάν για όλες τις συσκευές εντός Ελλάδας στο σύνδεσμο.

Ημέρα Ισπανοσύνης/ Ημέρα της Φυλής (Día de la Hispanidad/Día de la Raza)
Στις 12 Οκτωβρίου 1492, ο Ιταλός θαλασσοπόρος Χριστόφορος Κολόμβος αποβιβάζεται στην ήπειρο της (νότιας) Αμερικής. Καθώς αρχικός του προορισμός ήταν η Ασία, για τους Ευρωπαίους αποτέλεσε, πράγματι, μία ανακάλυψη. Εκείνη της μεσολάβησης ενός ενδιάμεσου, τεράστιου κομματιού γης, της Νέας Γης. Ωστόσο, η φράση «ανακάλυψη της Αμερικής» επιδέχεται κριτικής όταν μιλάμε για μία ήπειρο που κατοικούταν από ιθαγενείς (ή μη) λαούς, χιλιάδες χρόνια πριν από την άφιξή του. Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός σηματοδότησε την αρχή ενός βίαιου κύματος αποικισμού, και η επέτειός του έχει καθιερωθεί ως εθνική γιορτή για τις περισσότερες χώρες της Λατινικής Αμερικής, αλλά και για την Ισπανία.
Η Ημέρα της Ισπανοσύνης (Día de la Hispanidad), γιορτάζεται στην Ισπανία, με τη λέξη «Hispanidad» να αναφέρεται σε όλους τους λαούς, τα κράτη και τις κοινωνίες που μοιράζονται την ισπανική γλώσσα. Άλλα ονόματα έχουν επίσης δοθεί στην ίδια ημέρα από χώρες τις Λατινικής Αμερικής, με την Ημέρα της Φυλής (Día de la Raza: κατά λέξη, ημέρα του αγώνα) να επικρατεί. Βλέπουμε επίσης: «Ημέρα της Συνέλευσης των Δύο Κόσμων» (Día del Encuentro de Dos Mundos) στη Χιλή, «Ημέρα του σεβασμού της πολιτιστικής πολυμορφίας» (Día del Respeto a la Diversidad Cultural) στην Αργεντινή, ή «Ημέρα Αντίστασης των Αυτόχθονων» (Día de la Resistencia Indígena) στη Νικαράγουα και τη Βενεζουέλα. (πηγή)

Το πρόγραμμα 

ΔΕΥΤΕΡΑ 12/10

Οδηγός για Εγκληματίες / Ola de Crímenes (Gracia Querejeta, Ισπανία, 2018, 98’)
Η Λέιρ, μια χωρισμένη γυναίκα στο Μπιλμπάο, θα βρεθεί σε μια απρόβλεπτη κατάσταση, όταν ο γιος της θα σκοτώσει τον πατέρα του. Εκείνη, προσπαθώντας να προστατεύσει το γιο της, θα οδηγηθεί σε μια σειρά εγκλημάτων. Παράλληλα, έχει να αντιμετωπίσει δύο επιθεωρητές της αστυνομίας που έχουν αναλάβει την υπόθεση.

Οδηγός για Εγκληματίες
Οδηγός για Εγκληματίες

Retablo (Alvaro Delgado Aparicio, Περού/Γερμανία/Νορβηγία, 2017, 95’)
Ο Σεγούνδο Παουκάρ, ένας 14χρονος νεαρός που μαθαίνει την τέχνη του ρετάμπλ, θα πέσει πάνω σε ένα καλά κρυμμένο οικογενειακό μυστικό, όταν θα δει τον πατέρα του Νοέ με έναν άλλον άντρα. Προσπαθώντας να συμβιβάσει αυτό που είδε με την παραδοσιακή πατριαρχική ζωή του χωριού, θα νιώσει τον εαυτό του να καταρρέει και να αλλάζει.

Retablo
Retablo

ΤΡΙΤΗ 13/10
Με Απόκρυψη / El Desconocido (Dani de la Torre, Ισπανία, 2015, 91’)
Ξεκινώντας το πρωί για να αφήσει τα δυο παιδιά του στο σχολείο πριν πάει στην τράπεζα όπου εργάζεται, ο Κάρλος δέχεται ένα ανώνυμο τηλεφώνημα, το οποίο τον πληροφορεί πως το αυτοκίνητό του είναι παγιδευμένο με εκρηκτικά. Για να μην εκραγεί, θα πρέπει να μεταφέρει γρήγορα ένα υψηλό χρηματικό ποσό στο λογαριασμό του άγνωστου εκβιαστή.

Με Απόκρυψη
Με Απόκρυψη

Ο Σπορέας / El Sembrador (Melissa Elizondo Moreno, Μεξικό, 2018, 86’)
Ο Μπαρτολομέ, ένας δάσκαλος που κάνει μάθημα σε παιδιά διαφόρων ηλικιών στα βουνά των Τσιάπας στο Μεξικό, ξέρει πολύ καλά πως η παιδαγωγική δεν βασίζεται στα σχολικά εγχειρίδια και δεν στριμώχνεται στους τέσσερις τοίχους μιας αίθουσας. Ένας πραγματικός σπορέας γνώσης ξετυλίγει τη φιλοσοφία και τη μέθοδό του μπροστά στον φακό και γίνεται φάρος ελπίδας για τη δημιουργία ενός πανανθρώπινου μοντέλου εκπαίδευσης που στηρίζεται στην περιέργεια και την αγάπη για τον έξω κόσμο.

Ο σπορέας
Ο σπορέας

ΤΕΤΑΡΤΗ 14/10
Ο Μπουνιουέλ στο Λαβύρινθο με τις Χελώνες / Buñuel en el laberinto de las tortugas (Salvador Simó Busom, Ισπανία, 2018, 86’)
Παρίσι, 1930. Ο Σαλβαδόρ Νταλί και ο Λουίς Μπουνιουέλ είναι ήδη οι κύριες μορφές του σουρεαλιστικού κινήματος. Απροσδόκητα, ο Μπουνιουέλ μένει χωρίς χρήματα μετά το σκάνδαλο που περιβάλλει την ταινία του «Χρυσή Εποχή». Σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση, δεν μπορεί να διαχειριστεί ούτε το επόμενο έργο του, ένα ντοκιμαντέρ για μία από τις φτωχότερες ισπανικές περιφέρειες, τη Λας Ούρδες. Ωστόσο, ο καλός του φίλος, ο γλύπτης Ραμόν Ασίν, αγοράζει ένα λαχείο με την υπόσχεση ότι, αν κερδίσει, θα πληρώσει για την ταινία. Απίστευτα και αναπάντεχα, η τύχη είναι στο πλευρό τους.

 Ο Μπουνιουέλ στο Λαβύρινθο με τις Χελώνες

Ο Μπουνιουέλ στο Λαβύρινθο με τις Χελώνες

Ο Άγγελος / El ángel (Luis Ortega, Αργεντινή, 2018, 117’)
Μπουένος Άιρες, 1971. O Carlitos είναι ένας νεαρός που μοιάζει με αστέρα του σινεμά: γλυκό πρόσωπο, ξανθές μπούκλες και απαράμιλλο στυλ. Από μικρός ζήλευε τα πράγματα που είχαν οι άλλοι, στην εφηβεία του όμως φανερώνει την πραγματική του φύση: γίνεται κλέφτης. Όταν συναντά στο σχολείο του τον Ramon, ο Carlitos γοητεύεται και κάνει ό,τι μπορεί για να του τραβήξει την προσοχή. Μαζί θα ξεκινήσουν ένα ταξίδι παρανομίας, έρωτα και καταστροφής. Οι δολοφονίες μοιάζουν σα φυσική κατάληξη της πορείας του, ώσπου ο Carlitos θα συλληφθεί. Η αγγελική του μορφή τραβά την προσοχή του τύπου και της κοινής γνώμης. Το προσωνύμιο που του δίνεται είναι «Άγγελος του Θανάτου» με τη φήμη του να εκτοξεύεται στα ύψη αμέσως μετά τη σύλληψη του.

Ο Άγγελος
Ο Άγγελος

Πηγές φωτογραφιών: εξώφυλλο, 1-6

Κείμενο: Κατερίνα Περδικούρη- Παπαδοπούλου (Lavart)

μοιρασου το!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
YelloWizard.gr

μοιρασου το!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email