Νέα Σινε-εβδομάδα: 3 ταινίες που θα σε κάνουν να πας σινεμά!

Όχι, δεν είναι μια Πέμπτη σαν όλες τις άλλες αυτή που εγκαινιάζει τη νέα κινηματογραφική εβδομάδα. Βάλτε τα καλά σας, έχουμε πρεμιέρες. Για αρχή, θα πεταχτούμε στο Μεξικό, να κάνουμε μια επίσκεψη στον Αλφόνσο Κουαρόν, και μετά στην Άγρια Δύση για τζιν με τους Ινδιάνους και στα δάση της Μοντάνα. Κι αν κουραστείτε, θα πάμε μια βόλτα στην Αθήνα, με τον Κωνσταντίνο Τζούμα και τον Ερρίκο Λίτση. Μη κάθεστε, φύγαμε!

Ρόμα/Roma

Στο Μέξικο Σίτι του 1971, μια μεσοαστική οικογένεια ενός γιατρού με τη σύζυγό του, βιώνουν ανεπαίσθητα και με αυτοσυγκράτηση το διαζύγιο τους. Το παζλ συμπληρώνουν τα παιδιά τους με τα γέλια τους, η γιαγιά τους, ένα σκυλί που κανείς δε βγάζει βόλτα και δυο υπηρέτριες, η μία εκ των οποίων, μικρή κι εκείνη, φροντίζει για όλους, ενώ προετοιμάζεται για αρραβώνα. Μικρές κινήσεις προσφοράς, μέσα σ’ένα άκαμπτο ταξικό μοντέλο, παραμένουν απλώς διαφημιστικό διάλειμμα που κανείς δεν προσέχει – μια συνήθεια των μεσοαστών. Όλες αυτές οι λεπτομέρειες που υφαίνουν το κέντημα της περιρρέουσας ατμόσφαιρας, επεκτείνονται σταθερά και υποδόρια μέχρι το συναισθηματικό κρεσέντο: η εύθραυστη ισορροπία που διατηρεί η κυρία του σπιτιού, η ιώβεια υπομονή της βοηθού, που οι κόποι της περνούν στο background, τα πείσματα των μικρών παιδιών και η αγανάκτηση του σκύλου που μονίμως αναμένει τη βόλτα, δυναμιτίζουν το υποβόσκον ηλεκτρικό κλίμα μέσα από καθημερινές στιγμές. Μέσα από τον ασπρόμαυρο 65mm φακό του, ο Κουαρόν, αθόρυβα, σχεδόν αχνά, φωτίζει τους χαρακτήρες του χωρίς υπερβολές και τους αφήνει να ξεδιπλώσουν τις αναμνήσεις του, με νοσταλγική διάθεση και χωρίς διάθεση κριτικής – μονάχα παραδοχής. Είναι η μια ευθεία σκιαγράφηση της γυναικείας μοναξιάς μέσα στο σύνολο. Είναι το βαθμιαίο χτίσιμο της έντασης μέσα από μικρές στιγμές – σαν ένα ποτήρι που σπάει και ταράζει την ηρεμία για λίγο, κι όλα συνεχίζονται μέχρι να τελειώσει το σερβίτσιο. Είναι η δική του γειτονιά, η Ρόμα.

Σκηνοθεσία: Αλφόνσο Κουαρόν
Σενάριο: Αλφόνσο Κουαρόν
Πρωταγωνιστούν: Γιαλίτζα Απαρίθιο, Μαρίνα ντε Ταβίρα
Διάρκεια: 2 ώρες και 15 λεπτά

Wildlife

Στη Μοντάνα των 60s, ο Τζό Μπρίνσον, γιος της Τζανέτ και του Τζέρι Μπρίνσον, ζει σε επανάληψη τη μετακόμιση της οικογένειας του λόγω του πατέρα του, ο οποίος αναζητά μια καλύτερη επαγγελματική τύχη. Εκεί, στην περιοχή Great Falls, εργάζεται για τα πλούσια μέλη του golf club. Η προσηνής του συμπεριφορά, του κοστίζουν τη δουλειά. Έτσι, ξεκινάει ένας κύκλος αμφισβήτησης, περηφάνιας, παρορμήσεων και συναισθηματικού απαρτχάιντ, μέσα από το οποίο ο Τζέρι παίρνει την απόφαση να γίνει πυροσβέστης στα βουνά της περιοχής, που πάσχουν από έντονες πυρκαγιές. Ο Τζό, αδυνατεί να διαχειριστεί την πληροφορία, και όταν ρωτά τη μητέρα του γιατί έφυγε ο πατέρας του, εκείνη τον οδηγεί ερμηνευτικά και σε άλλα μονοπάτια, πάνω στα οποία εκείνη στηρίζεται και ξεγράφει τον άντρα της από τη ζωή της, μια ζωή που αποφασίζει να ζήσει απενοχοποιημένα. Κάπου εκεί, ο Τζό βλέπει τον κόσμο του και την οικογένεια του να γκρεμίζεται, όπως και το american dream που θα κατάφερνε να τους κρατήσει ενωμένους. Στο κινηματογραφικό του ντεμπούτο, ο Πόλ Ντέινο, ξεκινά πολύ ενσυναίσθητα και δυνατά, αποδίδοντας άρτια την ψυχοσύνθεση των τριών ηρώων του, τον εγκλωβισμένο πατέρα, τη συγκαταβατική μητέρα και το παιδί που αφουγκράζεται τους ανθρώπους του. Η φωτογραφία προσθέτει αρκετά στην ατμόσφαιρα και τη θερμοκρασία του φίλμ, ενώ οι εναλλαγές των εκρήξεων με τις στιγμές δουλεμένης ηρεμίας, αλλά και στοχαστικότητας, προσθέτουν στη δυναμική του. Στιγμές αποκάλυψης, οι στιγμές ειλικρίνειας και έκρηξης της Κάρι Μάλιγκαν.

Σκηνοθεσία: Πόλ Ντέινο
Σενάριο: Πόλ Ντέινο, Ζόι Καζάν
Πρωταγωνιστούν: Κάρι Μάλιγκαν, Τζέικ Γκίλενχαλ, Μπίλ Τσαμπ
Διάρκεια: 1 ώρα και 45 λεπτά

Woman Walks Ahead

Το 1889, η Κάρολαϊν Γουέλντον, μια εικαστικός με καταγωγή από τη Ν. Υόρκη, αποφασίζει να κάνει ένα ριψοκίνδυνο ταξίδι. Μπαίνει στο τρένο, αφήνοντας την ασφάλεια της και κατεβαίνει στο “επικίνδυνο” Δυτικό Μιζούρι, προκειμένου να απαθανατίσει με την ζωγραφική της κάποιους Ινδιάνους – συγκεκριμένα, τον Καθιστό Βούβαλο, για τον οποίο έκανε το ταξίδι ως εκεί. Εκείνος την εμπιστεύεται να τον απαθανατίσει, και της διηγείται την ιστορία της φυλής του, των Λακότα. Καταλήγει μπλεγμένη, στις διεκδικήσεις της εξαγριωμένης φυλής απέναντι στη γη που τους ανήκει – οι ντόπιοι όμως έχουν διαφορετική άποψη, μαζί κι ένας στρατιώτης τον οποίο εκείνη γνώρισε στο τρένο. Η Τζέσικα Τσάστεϊν, σε ακόμη ένα ρόλο που επέλεξε, εισέρχεται στη νοητή επικράτεια μιας κοινωνίας σε σημείο βρασμού, που κρύβεται όμως επαρκώς και ατημέλητα κάτω από τη μεσημεριανή νηνεμία του ξερού τοπίου. Διπλωματικά συγκρατημένη σε στιγμές μα συνολικά δυναμική, αρνείται να δεχτεί “τη θέση της” στην κοινωνία και πραγματοποιεί το καλλιτεχνικό της όνειρο – εξίσου θαρραλέα και συνειδητά εμπλέκεται και στη διαμάχη της φυλής με την ηγεσία της πόλης. Στο Φεστιβάλ του Τορόντο, η ερμηνεία της Τσάστεϊν, απέσπασε πολύ θετικές κριτικές αναφορικά με το δυναμισμό που ΄χει αποδώσει στο χαρακτήρα της, ειδικά όταν πρόκειται για σκηνές με το Σάμ Ρόκγουελ (3 Πινακίδες Έξω απο το Έμπινγκ στο Μιζουρι), ο οποίος στέκεται πειστικός “αντίπαλος” με μια χαρακτηριστική χροιά, βγαλμένη από τα μέρη που επιμένει να γυρίζει.

Σκηνοθεσία: Σουζάνα Γουάιτ
Σενάριο: Στήβεν Νάιτ
Πρωταγωνιστούν: Τζέσικα Τσάστεϊν, Σάμ Ρόκγουελ, Μάικλ Γκρέιαις,
Διάρκεια: 1 ώρα και 41 λεπτά

Γυναίκες που περάσατε από ‘δω

Δυο άνδρες στην Αθήνα, αναλαμβάνουν να κρατήσουν τσίλιες ενόσω γίνεται μια παράνομη επέκταση ενός σπιτιού κατά ένα δωμάτιο. Κύριος κίνδυνος για τον οποίο έχουν τα μάτια τους 14; Η Πολεοδομία. Ενόσω βρίσκονται στην αναμονή της ολοκλήρωσης των εργασιών, διάφοροι άνθρωποι περνούν από ‘κεί, κι όλοι έχουν την ιστορία τους. Κάποιοι είναι υπαρκτά πρόσωπα και τους αναστατώνουν με επεισόδια καθημερινή τρέλας, άλλοι είναι πρόσωπα από το παρελθόν που ακόμη χρωστούν μια ελπίδα κι άλλοι, το πρόσωπο της ευτυχίας που περιμένουν να έρθει. Μέσα σ’όλα αυτά, οι σχολιασμοί και το blues δίδυμο Τζούμα και Λίτση, χαρίζει στιγμές γνήσιας ευχαρίστησης, αλλά θέτει και προβληματισμούς για τη φύση του εαυτού, τις εναπομείνασες ώρες που δεν ήρθαν και τη θέση του ανθρώπου απέναντι στους ομοίους του, και στο αναπάντεχο. Ο Σταύρος Τσιώλης ήξερε γιατί είναι γόνιμο “να ξεκινάς γυρίσματα την Κυριακή”, και μας έπεισε γι’αυτό.

Σκηνοθεσία: Σταύρος Τσιώλης
Σενάριο: Σταύρος Τσιώλης
Πρωταγωνιστούν: Κωνσταντίνος Τζούμας, Ερρίκος Λίτσης, Ελένη Ουζουνίδου, Κωνσταντία Τάκαλου, Ελλη Τρίγγου
Διάρκεια: 1 ώρα και 19 λεπτά

Ειδική αναφορά αξίζει να γίνει στις παρακάτω ταινίες κινουμένων σχεδίων σε remake που είναι must-see γι’αυτή την εβδομάδα:

“Ο Ασπροδόντης” του Αλεξάντρ Εσπιγκάρες. Ο βραβευμένος με Όσκαρ Ταινίας Μικρού Μήκους Κινουμένων Σχεδίων δημιουργός, σκηνοθετεί το κλασσικό μυθιστόρημα του Τζάκ Λόντον υπό διαφορετική οπτική, λιγότερο στενάχωρη μα εμπνευσμένη και συγκινητική.

“Spider-man: μέσα στο Αραχνο-Σύμπαν” των Περισκέτι, Ράμσεϊ και Ρόθμαν

Στη νέα ταινία κινουμένων σχεδίων του αραχνάνθρωπου, το σκηνοθετικό τρίο, μεταφέρει το δυναμισμό και την κινητικότητα των παραδοσιακών κόμικς στην οθόνη, χωρίς τους επίκτητους περιορισμούς που ίσως να γνώριζε μια ανάλογη προσπάθεια δοθείσης της προϋπάρχουσας κινηματογραφικής μεταφοράς. Δεν είναι ο Σπάιντερμαν που όλοι γνωρίζαμε, μπορεί όμως να γίνει ένας νέος Σπάιντερμαν, για τη γενιά που έρχεται.

Αυτή την εβδομάδα ωστόσο θα προβληθούν και οι εξής ταινίες στους κινηματογράφους:

Ο Δικός της Πόλεμος, του Μάθιου Χάινεμαν

Η κινηματογραφική μεταφορά της ζωής της πολεμικής ανταποκρίτριας Μαρί Κόλβιν, και ο εθισμός της με τις εμπόλεμες ζώνες – ηθικός και προσωπικός. Μια πειστική μεταφορά, και μα πειστική ερμηνεία, αυτή της Ρόζαμουντ Πάικ, για την οποία προτάθηκε για Χρυσή Σφαίρα.

Η Ιστορία μιας πρεμιέρας, των Ντεμεζιέρ, Τερλέ

Το ντοκιμαντέρ της εβδομάδας, παρουσιάζει την πρώτη παραγωγή του Μπέντζαμιν Μιλπιέ, γνωστού από τη χορογραφία του για την ταινία “Μαύρος Κύκνος”, στο τιμόνι της Σχολής Χορού, της Όπερας του Παρισιού. Μια ταινία για την ομορφιά της δημιουργίας όπως αυτή γεννιέται από την ιδέα, στη τζενεράλε.

Aquaman, του Τζέιμς Γουάν

Ο Τζέισον Μομόα, είναι ο Aquaman, μισός άνθρωπος και μισός Ατλάντειος. Μέσα σε ένα ταξίδι για να ανακαλύψει τον πραγματικό το εαυτό θα έρθει αντιμέτωπος με την θέση που προορίζεται για εκείνον – να εξουσιάζει όλα τα πλάσματα του βυθού.

The Happy Time Murders, του Μπίλ Χένσον

Η Μελίσσα ΜακΚάρθι, πρωταγωνιστεί σε μια ταινία που φιλοδοξεί να αλλάξει εντελώς τον τρόπο με τον οποίο αποτυπώθηκαν οι ήρωες του Sesame Street στις παιδικές μας ψυχές. Μια πορνογραφική, κωμική αστυνομική ταινία στηριζόμενη στα muppets, που σίγουρα δεν είναι κατάλληλη για παιδιά!

Καλή προβολή!

Κέιμενο: Ξένια Χαμίτη (Lavart)

➔ Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις και όλα τα πιο πρόσφατα άρθρα της Lavart στο lavart.gr

Κοινοποίηση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ