Search
Close this search box.

Νέα εβδομάδα στο Σινεμά: 3 ταινίες που ξεχωρίσαμε ανάμεσα σε πολλές παρουσίες!

Μια νέα εβδομάδα ανατέλλει για το σινεμά στην Ελλάδα, νέες ταινίες εμφανίζονται στο πρόγραμμα αλλά δε σας προλαβαίνουμε – είμαστε ήδη σε υπερωρίες, γιατί αυτή την εβδομάδα, το σινεγίγνεσθαι ξεπέρασε τον εαυτό του σε πληθυσμό ταινιών. Έτσι κι εμείς, πήραμε τη σκληρή απόφαση να στηρίξουμε και πάλι το μοντέλο των 3 προτάσεων, με έμφαση στη διαφορετικότητα και την πρωτοτυπία που εισφέρουν – τις υπόλοιπες, ας τις κρίνει ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος ή έστω, ο Θεός.

Χίτλερ εναντίον Πικάσο και των Άλλων/Hitler Versus Picasso and the Others

Το 1937, το Ναζιστικό Καθεστώς της Γερμανίας, διοργάνωσε μια μεγάλη έκθεση, για να διασύρει την  – όπως την αποκαλούσε – εκφυλισμένη τέχνη της εποχής, σε αντιδιαστολή φυσικά με μια μικρότερης ισχύος έκθεση αναφορικά με τη γνήσια “Αρεία” τέχνη, εκείνη δηλαδή που ενέκρινε κι επιδοτούσε το ναζιστικό καθεστώς. Τη ίδια χρονική περίοδο, Χίτλερ και Γκέρινγκ, έδιναν εντολές να αρχίσει η λεηλασία μουσείων και ιδιωτικών κατοικιών συλλεκτών, κυρίως Εβραίων, στς κατεχόμενες περιοχές, με σκοπό την αφαίρεση των εν λόγω έργων “εκφυλισμένης” τέχνης και την μεταπώληση τους ώστε να συγκεντρωθούν χρήματα για τα κρατικά ταμεία. Παράλληλα, η λεηλασία αφορούσε και κλασικά έργα τέχνης, τα οποία συγκεντρώθηκαν στους χώρους ενός μουσείου στο Λίντς της Αυστρίας, για το οποίο υπήρχε σχέδιο ώστε να μετατραπεί σε νέο Λούβρο, αλλά και στην κατοικία του Γκέρινγκ στο Βερολίνο.

Μια κινηματογραφική αφήγηση του Τόνυ Σερβίλλο, αναφορικά με τον τρόπο, το χρόνο αλλά και την αιτία που λογοκρίθηκαν, απαγορεύθηκαν κι εξαφανίστηκαν αριστουργήματα του 20ού αιώνα, ξεκινώντας με την περίπτωση της συλλογής του Gurlitt. Στο ντοκυμαντέρ, η περιήγηση εκτείνεται σε 4 εικαστικές εκθέσεις, όπου έρχονται στο φώς κι εκτίθενται για πρώτη φορά απαγορευμένα κι εξαφανισμένα έργα των Πικάσο, Ρενουάρ, Ματίς και Σανγκάλ, αλλά και η εμμονή της ναζιστικής ηγεσίας με την τέχνη.

Σκηνοθεσία: Κλαούντιο Πόλι
Σενάριο: Σαμπίνα Φεντέλι, Αριάνα Μαρέλι
Μοντάζ: Σαμπίνα Φεντέλι, Αριάνα Μαρέλι
Διάρκεια: 1 ώρα και 34 λεπτά

Γυναίκα σε Πόλεμο/Woman at War

Η Χάλλα, είναι μια 50χρονη καθηγήτρια φωνητικής και διευθύντρια χορωδίας που ζεί και εργάζεται στο Ρέυκιαβικ της Ισλανδίας. Κανείς δε γνωρίζει την παράλληλη της δράση ως παθιασμένη ακτιβίστρια που υιοθετεί ριζοσπαστικές κι αποτελεσματικές μεθόδους “ανταρτοπόλεμου” απέναντι στην τοπική βιομηχανία αλουμινίου, προκειμένου να διασώσει το περιβάλλον αλλά και την τοπική κοινωνία απο τον αντίκτυπο της καταστροφής του. Στην αρχή, περιορίζεται σε μικροβανδαλισμούς, όπως την καταστροφή καλωδίων και drones, μέχρι που καταφέρνει να οργανώσει σημαντικό σαμποτάζ και προκαλεί προβλήματα στα σχέδια της ισλανδικής κυβέρνησης για επιχειρείν στο χώρο του αλουμινίου. Τότε, έρχεται ένα απρόσμενο νέο – η Χάλλα θα γίνει μητέρα, καθώς εγκρίθηκε το πλάνο υιοθεσίας το οποίο είχε αιτηθεί. Θα σταματήσει τη δράση της;

Ένα σύγχρονο fairytale πολιτικής απόχρωσης, θέτει νέα όρια στη δυναμικότητα της μεμονωμένης δράσης αλλά και του αντίκτυπου που μπορεί να έχει ένα άτομο στο κοινωνικό σύνολο, προσπαθώντας για την αλλαγή αλλά και την προστασία της μόνης ουσιαστικής κληρονομιάς του ανθρώπου: του περιβάλλοντος. Η βραβευμένη ταινία του Έρλιγκσον, σε Μόντρεαλ και Αμβούργο, κέρδισε και το βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, για το περασμένο έτος.

Σκηνοθεσία: Μπένεκτιτ Eρλινγκσον
Σενάριο: Μπένεκτιτ Eρλινγκσον, Ολαρουφ Εγκίλ Εγκιλσον
Πρωταγωνιστούν: Χαλντόρα Γκαϊρχαρδσντοτίρ, Γιόχαν Σίγκουρνδσον, Χουάν Καμίλο Ρόμαν Εστράντα, Γιόρουντουρ Ράγκναρσον
Διάρκεια: 1 ώρα και 41 λεπτά

Η Dilili στο Παρίσι/Dilili à Paris

Παρίσι, Μπέλ Επόκ: η πόλη του φωτός, γεμάτη τέχνη και δημιουργία. Εκείνη την περίοδο, φτάνει στη γαλλική πρωτεύουσα η μικρή Ντιλιλί, η οποία παρατηρεί απο τα νέα πως πολλές μικρές κοπέλες απαγάγονται απο τη συμμορία των Κυρίαρχων Ανδρών. Τότε εκείνη, προσπαθεί να αναλάβει δράση, και κατα τη διάρκεια της περιπλάνησης της με σκοπό να ανακαλύψει την αλήθεια, συναντά ξακουστές ιστορικές φυσιογνωμίες, όπως ο Μονέ, ο Προύστ, ο Λωτρέκ, κι ο Ντεμπυσί που της δίνουν στοιχεία και τη βοηθούν να συνεχίσει το έργο της. Γίνεται φίλη με τη Μαρί Κιουρί, επισκέπτεται τον Γουστάβο Άιφελ, ο οποίο την παραπέμπει στον Φερδινάνδο φον Ζέπελιν, που της δανείζει το αερόπλοιο του για να συνεχίσει την έρευνα. Μετά απο πολλές προσπάθειες κι αναποδιές, αφού πια καταζητείται, η αλήθεια έρχεται στο φως.

Το χειροποίητο κόμικ του Μισέλ Οσελό σε κινηματογραφική μεταφορά, είναι μια νότα φεμινισμού και αναγνώρισης της καταπίεσης ή και βίας που υφίστανται οι γυναίκες, και με μια αισιόδοξη ματιά, οργανώνει την κοινωνική δικαιοσύνη μέσα απο τα καρέ που σχεδίασε – υπό το μαγικό φώς του Παρισιού και τα επιβλητικά χρώματα.

Σκηνοθεσία: Μισέλ Οσελό
Σενάριο: Μισέλ Οσελό
Μοντάζ: Παρτίκ Ντουκρουέτ
Διάρκεια: 1 ώρα και 35 λεπτά

Ακόμη, στους κινηματογράφους, θα προβληθούν και οι παρακάτω παραγωγές συμπεριλαμβανομένης και μιας ελληνικής κωμωδίας:

Χοντρός & Λιγνός, του Τζόν Μπερντ

Μετά το τέλος της χρυσής εποχής του αξέχαστου διδύμου στην κωμωδία, φαντάσματα του παρελθόντος διαταράσσουν τη φιλία των Stan και Ollie, αχώριστων φίλων. Λίγο πρίν την αυλαία, και με αφορμή ένα ζήτημα υγείας, συνειδητοποιούν πόση αγάπη κρύβουν μέσα τους ο ένας για τον άλλον.

Η Αρχή της Ισότητας, της Μίμι Λέντερ

Η  ιστορία της Ρουθ Μπέιντερ Γκίνσμπουργκ, μιας αγωνίστριας δικηγόρου που απο κοινού με το σύζυγο της αντιμετώπισε πολλές αντιξοότητες αλλά και μια σειρά από εμπόδια στον αγώνα της για ίσα δικαιώματα μεταξύ ανδρών και γυναικών, με την αναθεώρηση του αμερικανικού συντάγματος. Με τους βραβευμένους Φελίσιτι Τζόουνς και Άρμι Χάμερ.

Μαίρη, η Βασίλισσα της Σκοτίας, του Τζόσι Ρούρκ

Η νεαρή Μαίρη, γυρίζει στη Σκοτία για να διεκδικήσει το θρόνο που δικαιωματικά της ανήκει, αλλά η Σκοτία απο κοινού με την Αγγλία, εξουσιάζονται απο την Ελισάβετ Ι, ξαδέρφη της Μαίρης, την οποία συμβουλεύουν να μη δεί τον ερχομό της με καλό μάτι. Μια καλοστημένη παραγωγή, με τη μουσική επένδυση του Μάξ Ρίχτερ.

Το Νησί της Αποπλάνησης, του Στίβεν Νάιτ

Ένας καπετάνιος αλιευτικού, απομονώνεται σε ένα μικρό νησί της Καραϊβικής αλλά το παρελθόν του τον στοιχείωνει ακόμη – ειδικά οταν μια νέα γυναίκα του ζητάει να ξεφορτωθεί τον άντρα της για δέκα εκατομμύρια. Μάθιου ΜακΚόναχι και Άν Χάθαγουει συναντιούνται υπο το σκηνοθέτη του Peaky Blinders, σε ένα θρίλερ περιπέτειας απο τα παλιά.

Εγώ, η Όλγα, των Πέτρ Κάζντα, Τόμας Βάινρεμπ

Η αληθινή ιστορία της Όλγκα Χεπνάροβα, μιας προβληματικής έφηβης στα ’60s της Πράγας, που υπέστη εκφοβισμό, πέρασε αρκετό διάστημα στα ψυχιατρεία, απομονώθηκε κι αποφάσισε να εκδικηθεί το περιβάλλον της για τον εξοστρακισμό της. Σημειωτέον, υπήρξε η τελευταία γυναίκα που εκτελέστηκε στη σοσιαλιστική Τσεχοσλοβακία.

Τοσοδούλικα 2: Περιπέτεια στην άκρη του Κόσμου, των Ελέν Ζιρό, Τομά Ζαμπό

Τρία χρόνια μετά την «Κοιλάδα των Χαμένων Μυρμηγκιών», οι μικροι ήρωες επιστρέφουν μαζί με τους νέους τους φίλους κι αναλαμβάνουν μια δύσκολη αποστολή στην άλλη άκρη του κόσμου, για να διασώσουν τη μικρή πασχαλίτσα.

Πιστό Αντίγραφο, του Τζέφρι Ναχμάνοφ

Ένας νευροεπιστήμονας χάνει την οικογένεια του σε δυστύχημα, κι έτσι αποφασίζει να κάνει ότι μπορεί για να την επαναφέρει. Παραβιάζει ένα κυβερνητικό εργαστήριο ερευνών, έρχεται αντιμέτωπος με την αστυνομία, τη βιοηθική και τη φυσική. Ο Κιάνου Ρίβς στο στοιχείο του.

Καλές προβολές!

Κέιμενο: Ξένια Χαμίτη (Lavart)

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr