Search
Close this search box.
Black Owned Everything

«Μαύρη μόδα» με… κοινωνική ευαισθησία

 «Μαύρη μόδα» με κοινωνικό περιεχόμενο, στην ψηφιακή πλατφόρμα της Περιφέρειας για καινοτόμες ιδέες

Πριν από έναν χρόνο, η σχεδιάστρια ρούχων Zerina Akers ξεκινούσε τη σελίδα της στο Instagram με την ονομασία @blackowneverything. «Μαύρη μόδα» με κοινωνικό περιεχόμενο, παρέχοντας υποστήριξη και προβολή σε νέους σχεδιαστές μόδας από την κοινότητα των μαύρων, όπως ο Brandon Blackwood. Η σελίδα γνώρισε μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σήμερα έχει γίνει ένας ιδιαίτερα δημοφιλής διαδικτυακός προορισμός αγορών. Και μπορεί η Akers να ήταν ήδη ένα γνωστό και οικείο όνομα σε όσους ασχολούνται με τη μόδα, ωστόσο ο κοινωνικός αντίκτυπος της προσπάθειας προβολής των εμπορικών σημάτων που ανήκουν σε μαύρους, είναι πολύ μεγάλος.

Για «μαύρη μόδα» από μικρές επιχειρήσεις για μεγάλους κοινωνικούς σκοπούς κάνει λόγο, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Σταύρος Μαντζανάκης, τεχνικός υπεύθυνος του γραφείου μιας στάσης (One Stop Liaison Office), το οποίο λειτουργεί στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο του Μηχανισμού Υποστήριξης Οικοσυστήματος Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας. Ο ίδιος επισημαίνει ότι η ιδέα αυτή που κερδίζει διαρκώς έδαφος προβάλλεται από την ψηφιακή πλατφόρμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας www.horizonscanning.gr, που εντοπίζει καινοτομίες και τεχνολογίες, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν το περιφερειακό οικοσύστημα να γνωρίζει τις τάσεις που επικρατούν παγκοσμίως και να γίνει πιο ανταγωνιστικό και αειφόρο.

Black Owned Everything
Black Owned Everything

Ειδικά για την περίπτωση της Αkers, σχολιάζει ότι το όλο εγχείρημα είναι κάτι περισσότερο από μια πλατφόρμα ή ένα κατάστημα καθώς έχει γίνει πλέον κίνημα, μέσο για την ουσιαστική και διαρκή συμμετοχή της μαύρης κοινότητας στην επιχειρηματικότητα και την επιτυχία. Η δημιουργός της σελίδας διαβεβαιώνει ότι δεν είναι κάτι εφήμερο, προσωρινό, που βασίζεται απλώς σε μια τάση και γνωστοποιεί ότι η αποστολή της είναι να γίνουν περισσότερο ορατοί οι μαύροι ιδιοκτήτες εμπορικών σημάτων και να μειωθεί η απόσταση που υπήρχε ανάμεσα στις ανεξάρτητες φίρμες και τις εμπορικές ευκαιρίες που μπορούσαν να έχουν.

Ανεξάρτητοι καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο παράγουν τέχνη με βιώσιμο τρόπο

Στο ίδιο πνεύμα, η πλατφόρμα horizonscanning παρουσιάζει την διαδικτυακή αγορά society6, που έχει σκοπό να υποστηρίξει ανεξάρτητους καλλιτέχνες σε όλο τον κόσμο. Αυτή τη στιγμή, μέσω της society6 προβάλλουν τη δουλειά τους πάνω από 300 χιλιάδες καλλιτέχνες σε όλο τον κόσμο, ενώ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να διαλέξουν τα προϊόντα που επιθυμούν, από έπιπλα έως πίνακες, ενδύματα και αξεσουάρ, μέχρι και δημιουργικά δώρα. Ο τρόπος και η αισθητική, μάλιστα, της παρουσίασης των συλλογών αυτών παραπέμπει σε μια διαδικτυακή περιήγηση στα εκθέματα ενός μουσείου.

Μόδα, τέχνη και επιχειρηματικότητα συναντώνται και στην πλατφόρμα λιανικής Redbubble, που έχει βάση την Αυστραλία και συνεργάζεται με περισσότερους από 700 χιλιάδες καλλιτέχνες για να φέρει «περισσότερη δημιουργικότητα στον κόσμο». Οι καλλιτέχνες μπορούν να ανοίξουν τα δικά τους καταστήματα Redbubble δωρεάν και να αρχίσουν να ανεβάζουν τα σχέδιά τους, τα οποία μπορούν να εκτυπωθούν σε κοινά προϊόντα, όπως κούπες, σακίδια και μπλουζάκια- που φτιάχνονται με ηθικό, βιώσιμο και κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο. Το κοινωνικό μήνυμα της προσπάθειας είναι η ενθάρρυνση της δημιουργικότητας και η δημιουργία προσωποποιημένων αντικειμένων ανάλογα με τις επιλογές κάθε πελάτη και πάντοτε με σεβασμό στο περιβάλλον.

Black Owned Everything
Black Owned Everything

Παγκόσμια τάση η σύνδεση επιχειρηματικότητας και προκλήσεων της ανθρωπότητας

Ο κ. Μαντζανάκης εξηγεί ότι «υπάρχει μια τάση παγκοσμίως και ιδιαίτερα στις ανεπτυγμένες οικονομίες να αυξήσουν την σύνδεση της επιχειρηματικότητας με τις μεγάλες προκλήσεις της ανθρωπότητας, όπως η κλιματική αλλαγή και η μείωση των εισοδηματικών διαφορών και ευκαιριών που δημιουργούν κοινωνικές εντάσεις».

Στη μόδα, για παράδειγμα, όπως σημειώνει, έχουν αναπτυχθεί, με ψηφιακά εργαλεία, πλατφόρμες που από τη μια υποστηρίζουν την κυκλική οικονομία (π.χ. ανταλλαγή μεταχειρισμένων κ.α.) αλλά και πλατφόρμες, όπου δίνεται δυνατότητα σε κοινωνικές ομάδες να προβάλουν τις ιδέες τους και τα προϊόντα τους.

Ως προς τον τρόπο με τον οποίο τέτοιου είδους ιδέες και καλές πρακτικές θα μπορούσαν να ευδοκιμήσουν και στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο τεχνικός υπεύθυνος του γραφείου μιας στάσης υπογραμμίζει ότι «η Περιφέρεια έχει μια αρκετά μεγάλη ιστορία στην ένδυση αλλά και ένα μεγάλο πολιτιστικό αποθέμα».

Την ίδια στιγμή γίνεται αντιληπτή η κινητικότητα που εκδηλώνεται σε αρκετούς τομείς που σχετίζονται με τη δημιουργικότητα, όπως τα ψηφιακά παιχνίδια, οι υπηρεσίες προβολής και διαφήμισης, οι τέχνες κ.ά. «Τέτοιες ψηφιακές πλατφόρμες και εργαλεία μπορούν να δώσουν χώρο και πεδίο έκφρασης σε δημιουργούς που θα συνδέσουν με δημιουργικό τρόπο τον τοπικό πολιτισμό, την ένδυση, τον τουρισμό και την διατροφή για να δώσουν νέα προϊόντα αλλά και να βελτιώσουν το branding των υπαρχόντων», υπογραμμίζει.

Tim Walker – Ο τολμηρός φωτογράφος και ο παραμυθένιος κόσμος του

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή Φωτογραφιών

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr