4dKy7HNU4vk
Η ροϊκότητα του έναστρου ουρανού μέσω της παραδοσιακής τεχνικής εμπρού.

Η Έναστρη Νύχτα του Vincent van Gogh αποτελεί έναν από τους πιο αναγνωρίσιμους και αναπαραγόμενους πίνακες στην ιστορία της τέχνης, με ποικίλες αξιοπερίεργες αναπαραστάσεις να δημιουργούνται κατά καιρούς, όπως αυτή με τα ανακυκλώσιμα υλικά στην Ταϊβάν για την προώθηση της ανακύκλωσης ή ακόμα και το διαδραστικό βίντεο του Πέτρου Βρελλή. Τη δική του εκδοχή γι’ αυτόν τον πίνακα θέλησε να δώσει πριν λίγο καιρό και ο Τούρκος καλλιτέχνης Garip Ay μέσω της τεχνικής εμπρού, ζωγραφίζοντας ουσιαστικά το θέμα πάνω σε νερό.

Η συγκεκριμένη τεχνική θεωρείται διακοσμητική τέχνη χαρτιού και είναι μία από τις παλαιότερες μεθόδους τέχνης στην Τουρκία. Ο καλλιτέχνης ρίχνει χρώματα στην επιφάνεια του νερού, το οποίο περιέχει ειδικά συστατικά, και σχηματίζει διάφορα μοτίβα. Στη συνέχεια τοποθετεί ένα απορροφητικό υλικό, συνήθως χαρτί ή ύφασμα, στο οποίο και αποτυπώνεται το σχέδιο. Η εμπρού είναι γνωστή και ως μαρμαρογραφία λόγω των σχηματιζόμενων μοτίβων που μοιάζουν με μάρμαρο. Η πρώτη της χρήση ήταν ως φόντο σε σημαντικά επίσημα κρατικά έγγραφα, έτσι ώστε όχι μόνο να τα διακοσμεί αλλά και να τα προστατεύει από παραποιήσεις.

Ο συνδυασμός του υδάτινου στοιχείου της εμπρού με τον συγκεκριμένο πίνακα δίνει μια άλλη υπόσταση στη ροϊκότητα του έναστρου ουρανού, εντείνοντας την εσωτερική συναισθηματική δίνη του θεατή.

Κείμενο: Ζωή Όσσα (Lavart)

Κοινοποίηση:

Σχόλια

No more articles
Οι Κούροι… αναστήθηκαν

Close