Search
Close this search box.

Δικαιοσύνη και εξουσία, μια σχέση μίσους (14 σπουδαία σκίτσα!)

Δεκατέσσερα σκίτσα με θέμα την επικράτηση της θεσμικής «δικαιοσύνης» έναντι της αξιακής δικαιοσύνης.

[dropcap size=big]Η[/dropcap] δικαιοσύνη κρύφτηκε πίσω από το θέαμα στη Βραζιλία, ξεχνώντας το έγκλημα και τη φτώχεια στις φαβέλες. Έγινε φθηνό εμπόρευμα στην Κίνα, από εξαθλιωμένα εργατικά χέρια, πολλές φορές παιδικά. Η ελευθερία στο γνωστό πίνακα του Ντελακρουά, αντί για τη Γαλλική σημαία, κρατά το ζυγό της δικαιοσύνης, έχει όμως τα μάτια της δεμένα. Στα χέρια της βασίλισσας Ελισάβετ η δικαιοσύνη εθελοτυφλεί, αποκρύπτοντας τα εγκλήματα της παραδοσιακής αποικιοκρατικής υπερδύναμης. Η Μέρκελ παρουσιάζεται σκυθρωπή κρατώντας τον ίδιο ζυγό με κλειστά τα μάτια στο θέμα της θρησκευτικής τρομοκρατίας. Ένας Έλληνας μπροστά από τον Παρθενώνα, ζητιανεύει από το κεφάλαιο λαμβάνοντας χρήματα στο ένα πιάτο της ζυγαριάς. Η δικαιοσύνη με μορφή γυναίκας απαγχονίζεται σε μια εικόνα που αναπαριστά μια θεοκρατική κοινωνία με τη συμφωνία του κλήρου και της αστυνομίας. Στο Συριακό Εμφύλιο η δικαιοσύνη διχάστηκε μεταξύ τζιχαντιστών που της έκοψαν το κεφάλι και του προέδρου Άσαντ που ασελγεί στο ακέφαλο σώμα της. Η ζυγαριά του Κιμ Γιονγκ Ουν έχει μόνο έναν δίσκο που γέρνει προς τα όπλα. Ο Πούτιν απειλεί μαφιόζικα τη γυναικεία μορφή με ένα περίστροφο. Ο Ερντογάν τη χαστουκίζει. Ένα αμερικάνικο βομβαρδιστικό φέρει τη ζυγαριά, την ώρα που εξαπολύει βόμβες. Στην άλλη εικόνα, η δικαιοσύνη σαπίζει σε μια φυλακή του Αζερμπαϊτζάν, τη χώρα του σκιτσογράφου Gunduz Agayev, το δημιουργό των σκίτσων αυτών για τη σειρά  Femidead. Ακόμα και ο πιγκουίνος στην Ανταρκτική κρατάει το ζυγό με δεμένα μάτια.

Μια θλιβερή, αλλά και απόλυτα ρεαλιστική απεικόνιση της πραγματικότητας. Η «δικαιοσύνη» πολλών «από πάνω» εξευτελίζει και καταβροχθίζει τη δικαιοσύνη ως ανθρώπινη αξία. Γίνεται μέσο επίτευξης σκοπών. Χρησιμοποιείται για να δικαιολογήσει κάθε λογής αδικία ή έγκλημα και για να καταστήσει τις μάζες εύκολα χειραγωγήσιμες. Η σειρά σκίτσων Femidead έχει ακριβώς αυτό το σκοπό. Για προβληματισμό σε πρώτη φάση και ευαισθητοποίηση σε δεύτερη.


Κείμενο: Μελέτης Τσαχουρίδης (Lavart)

Πηγή φωτογραφιών

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr