Balenciaga αυτή η άγνωστη. Τί συμβαίνει με τους διάσημους, υπερασπιστές μειονοτήτων και οργανισμών που με ένα κάλεσμα τους γίνεται παγκόσμιο cancel;
Για την καμπάνια της Balenciaga την άνοιξη του 2023 φωτογραφήθηκαν παιδιά κρατώντας λούτρινα αρκουδάκια με αρκετά αποκρουστική μορφή, ντυμένα με δερμάτινα κολάρα και λουριά και εμπνευσμένα από φετιχιστικά ερωτικά παιχνίδια. Οι αντιδράσεις ήταν θυελλώδεις και άνοιξαν τον ασκό του Αιόλου, καθώς άρχισε να αποκαλύπτεται ένα κουβάρι από παιδοφιλικό περιεχόμενο του οίκου μόδας.
Χαρακτηριστική ήταν η εκκωφαντική σιωπή της Κιμ Καρντάσιαν, αλλά και της Μπέλα Χαντίντ οι οποίες δεν πήραν θέση για το ζήτημα, παρόλο που αφορούσε άμεσα τις ίδιες, καθώς συνεργάζονται με τον οίκο μόδας Balenciaga.Τελικά οι απαντήσεις εκατέρωθεν ήταν κάτι παραπάνω απο ελλιπείς και θα τολμούσαμε να πούμε άκρως ανησυχητικές, διότι η Αμερική (δυστυχώς και η Ευρώπη) μόνο την τελευταία δεκαετία βρίθει από παιδοφιλικά σκάνδαλα από την υπόθεση Μάξγουελ έως την κακοποίηση της Βανέσα Σπινγκόρα (Επικεφαλής σήμερα του εκδοτικού οίκου Julliard,13 ετών τότε) από τον διάσημο Γάλλο συγγραφέα, Γκαμπριέλ Ματζνέφ.

«Ως μητέρα τεσσάρων παιδιών, έχω συγκλονιστεί από τις ανησυχητικές εικόνες. Η ασφάλεια των παιδιών απαιτεί τον υψηλότερο σεβασμό και οποιοσδήποτε επιχειρεί να κανονικοποιεί οποιαδήποτε μορφή παιδικής βίας δεν έχει καμία θέση στην κοινωνία μας. Τελεία και παύλα». – Κιμ Καρντάσιαν

Balenciaga: Πάμε όμως να τα πάρουμε όλα με μια ιεραρχική σειρά:
Τα σημάδια παιδοφιλικού και αποκρουστικού περιεχομένου στον οίκο Balenciaga:
- Δύο παιδιά που κρατούν σαδομαχιστικά παιχνίδια.(Κουκλάκια που φορούν διχτυωτά μπλουζάκια, δερμάτινα λουριά και λουκέτα στο λαιμό)

- Σε άλλη φωτογραφία του οίκου μόδας Balenciaga διακρίνουμε κάποια διάσπαρτα έγγραφα κάτω από τη τσάντα. Το χαρτί που βρίσκεται ακριβώς κάτω από τη τσάντα φαίνεται ξεκάθαρα τι γράφει. Έχει ένα απόσπασμα από την απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου της Αμερικής από το 2002, η οποία απέρριπτε τον νόμο κατά της παιδικής, εικονικής πορνογραφίας(digital)

- Αντίστοιχα σε ένα άλλο έγγραφο από άλλη καμπάνια παρουσιάζεται ένα σημείο που γράφει «Metro Manager Services». Πρόκειται για μια εταιρεία διαχείρισης ακινήτων στη βόρεια Βιρτζίνια, που το όνομα της συνδέθηκε με ένα σκάνδαλο το οποίο αφορούσε την εξαφάνιση πάνω από 2.000 παιδιών, το 2009, στην Ουάσιγκτον.

- Στην ακόλουθη φωτογραφία βλέπουμε πίσω στο βάθος να υπάρχει μία στοίβα από βιβλία το πρώτο βιβλίο από πάνω ονομάζεται The Badger’s song, όπου ανήκει στον Βέλγο καλλιτέχνη Michael Borremans. Το βιβλίο περιλαμβάνει απόκοσμες και στοιχειωτικές εικόνες που δε δυνάμεθα να αναπαράγουμε – για λόγους αισθητικής και εν συναίσθησης – όπως ένα αιμόφυρτο μωρό, αγόρια με κομμένα χέρια και ένα παιδάκι που κρατάει ένα φλεγόμενο κομμένο πόδι. Το έργο του «καλλιτέχνη» είναι πηγή έμπνευσης για τον οίκο Balenciaga, καθώς στο Met Gala το 2021, η εμφάνιση της Κιμ Καρντάσιαν θυμίζει το έργο του διπλός θάνατος.

- Κάτω από το βιβλίο του Michael Borremans υπάρχει ακόμη ένα με τίτλο The Cremaster Cyrcle του Matthew Barney, το οποίο περιέχει θέματα παιδεραστίας, τελετουργίας αίματος, αποκρυφισμό και ρατσισμό.

- Στην τελευταία φωτογραφία ας επικεντρωθούμε στο κάδρο που υπάρχει στο βάθος. Πρόκειται για έναν έπαινο απονομής στον John Phillip Fisher, έναν άντρα που καταδικάστηκε το 2018 για τη σεξουαλική κακοποίηση της 4χρονης εγγονής του.
Έτσι, σε συνδυασμό με τα αποκρουστικά show που ετοίμασε η Balenciaga έδεσε όλη η ανησυχητική αισθητική.

Η απάντηση της εταιρείας; «Συγνώμη» και ακολούθησε η απόλυση του τμήματος marketing. Μια συγνώμη που θα μπορούσε να μεταφραστεί με «Συγνώμη που δεν ήσασταν έτοιμοι ακόμη, θα ξαναπροσπαθήσουμε». Καμία ουσιαστική εξήγηση για την προφανή παιδοφιλική ανάδειξη από τις καμπάνιες της έως και σήμερα.
Βέβαια, στην αρχή προσπάθησαν να μηνύσουν τον φωτογράφο, ο οποίος πήρε έγκριση για τη δημιουργία εκ των προτέρων και εκ των υστέρων από την εταιρεία, αλλά τελικά η κοροϊδία συνεχίστηκε με αλληλοκατηγορίες.
Και αφήσαμε για τελευταίο το κερασάκι στην τούρτα, όπου η New York Times, στην κυριολεξία μεταθέτουν την ευθύνη σ΄εκείνους που είδαν το περιεχόμενο της εικόνας αντί να επιπλήξουν τον πολυεθνικό οίκο μόδας, που παρουσίασε σκόπιμα αυτή την εικόνα, κατηγόρησαν τους αντιδραστικούς ως ακροδεξιούς, υποστηρικτές θεωριών συνομωσίας και πως πάσχουν από έλλειψη γούστου.
Δυσωδία θα σχολιάσω εγώ! Οι χρήστες στο twitter ευτυχώς αντέδρασαν:
Balenciaga και οι σταρς που συνήθως φωνάζουν, τώρα επέλεξαν να χαμηλώσουν τόνους ή ακόμη και να σιωπήσουν!
Οι πλούσιοι δικαιωματιστές που σιωπούν για τα καθέκαστα της εταιρίας και είναι αρωγός και των Ελλήνων influencers δεν έχουν προβεί σε καμία φανερή διαμαρτυρία ή cancel.Προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση, πως διάσημοι συνεργάτες της εταιρείας δεν ανέβασαν κάποια μαύρη οθόνη όπως για τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ, αλλά ούτε σε κάποιο μαζικό cancel, όπως έκαναν για τη συγγραφέα των βιβλίων «Harry Potter».
Αντιθέτως, όσοι έκαναν κάποια δήλωση έγινε κατόπιν αντιδράσεων του κόσμου, όπως στην περίπτωση της Κιμ Καρντάσιαν, η οποία ήταν εξαφανισμένη για 6 ήμερες μετά την παιδοφιλική καμπάνια και κατά συνέπεια στενή συνεργάτης της εταιρείας, ο κόσμος απαιτούσε να προβεί σε κάποια δήλωση. Τελικά, η δήλωση ήρθε και ήταν χλιαρή, πολύ χλιαρή, και τότε ήταν που οι καταναλωτές της εταιρείας άρχισαν να αντιλαμβάνονται πως κάτι δεν πάει καλά.
Πώς γίνεται οι υπερευαίσθητοι πλούσιοι δικαιωμαστιστές του κόσμου Lady Gaga, Nicole Kidman (συνεργάτες της εταιρείας),αλλά και λοιποί δικαιωμαστιστές όπως η Jennifer Lawrence, Kristen Stewart, Scarlett Johansson να σιωπούν σε μια καθαρή παιδοφιλική προώθηση; Ενώ την ίδια ώρα να προσβάλλονται και δημιουργούν ολόκληρες καμπάνιες όταν κάποιος «τολμάει» να παραβαίνει τους νόμους της πολιτικής ορθότητας.
Είναι ολοφάνερο πως οι «προοδευτικοί» του Hollywood (και μερικοί Έλληνες καλλιτέχνες της πρώτης γραμμής εννοείται) δε δίνουν δεκάρα για τα ανθρώπινα δικαιώματα και κάνουν καμπάνιες και συνθηματικά πυροτεχνήματα, μόνο όταν τους ζητείται από την πολιτική εξουσία που αποσκοπεί στην επικράτηση της νέας πολιτικής ατζέντας.
Ξεκάθαρα κρίνουμε την έλλειψη εν συναίσθησης και πλήρους υποκρισίας των εχόντων για τους ανθρώπους του μόχθου, όπου μέσα από τα αμύθητα πλούτη τους και δίνοντας αγωνιστικές τηλεοπτικές αγκαλιές στον κάθε πονεμένο και αδικημένο ετούτης της γης, μας θυμίζουν συχνά το ποσό ευαίσθητοι είναι και η γλώσσα τους προτρέχει δίνοντας ταμπέλες και ακραίους χαρακτηρισμούς, αλλά εδώ περίεργως επέλεξαν να σιωπήσουν ώστε να ξεχαστεί και να συνεχίσουν να βγάζουν τα αμύθητα πλούτη τους.
Όλα ύποπτα και δύσκολα στο παγκόσμιο χωριό μας!
Κείμενο: Αγγέλικα Αγόρα (Lavart)
Διαβάστε περισσότερα:
Πηγές φωτογραφιών: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12,13,