Το έργο του Γκαρσία Μάρκες απεικονίζει μια ολοκληρωμένη πραγματικότητα που ξεπερνά τα παραδοσιακά όρια.
Οι χαρακτήρες από μια αφήγηση εμφανίζονται συχνά ή αναφέρονται σε μια άλλη, ενώ ο περίπλοκος συνδυασμός φαντασίας και πραγματικότητας αποδεικνύει ότι είναι ένας δεξιοτέχνης αφηγητής, ικανός να εμποτίζει το έργο του με τη μαγεία του μη ευρωπαϊκού περιβάλλοντος του. Η επιρροή του ως συγγραφέα πηγάζει από την ικανότητα του έργου του να εκφράζει την εμπειρία της Λατινικής Αμερικής.Οι πρώτες αφηγήσεις του Γκαρσία Μάρκες παρουσιάζουν μια ιδιόμορφη, κάπως σουρεαλιστική ποιότητα, παρόμοια με τα έργα του Φραντς Κάφκα. Οι ιστορίες στο Ojos de perro azul σηματοδοτούν ένα πειραματικό στάδιο στην εξέλιξη του Γκαρσία Μάρκες ως συγγραφέα.
Απεικονίζουν τον ιδιόμορφο ρεαλισμό του, επεκτείνοντας την πραγματικότητα της ύπαρξης μέσα και πέρα από το φαινόμενο του θανάτου. Το «La tercera resignación» («Η τρίτη παραίτηση») εξερευνά τις σκέψεις και τις ανησυχίες ενός νεαρού άνδρα που είναι κλεισμένος στο φέρετρό του. Το «Nabo, el negro que hizo esperar a los ángeles» αφηγείται την ιστορία ενός άνδρα που είναι κλεισμένος σε έναν στάβλο λόγω της τρέλας του, η οποία προκλήθηκε από το λάκτισμα ενός αλόγου στο κρανίο του. Στο «Isabel viendo llover en Macondo» («Μονόλογος της Ιζαμπέλ που βλέπει τη βροχή στο Μακόντο»), που κυκλοφόρησε ταυτόχρονα με το πρώτο του μυθιστόρημα, «Φύλλα της βροχής», ο Γκασία Μάρκες αποτυπώνει την ατμόσφαιρα μιας τροπικής καταιγίδας από την οπτική γωνία της πρωταγωνίστριας.
Ο κόσμος του Μακόντο, που εμφανίζεται στο «Φύλλα της βροχής» και είναι γνωστός από το «Εκατό χρόνια μοναξιά», παρουσιάζεται μέσα στα αποπνικτικά όρια του τροπικού κλίματος. Στα μυθιστορήματα του Γκαρσία Μάρκες, η φύση εμφανίζεται συχνά ως μια απτή δύναμη, συχνά υπερβολική και συντριπτική, που αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα της λατινοαμερικανικής τοπογραφίας και τις εγγενείς φυσικές δυνάμεις της.
(Διαβάστε τα αποφθέγματά του παρακάτω)
15 ανελέητα αποφθέγματα του Μάρκες: «Το πρόβλημα με τον γάμο είναι, ότι…»
13 αποφθέγματα του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες.
1.Είχε πάει στον άλλο κόσμο, αλλά γύρισε γιατί δεν άντεξε την μοναξιά.
2.Στην πραγματικότητα δεν τον ενδιέφερε ο θάνατος, μόνο η ζωή και για αυτό το συναίσθημα που αισθάνθηκε , όταν απήγγειλαν την καταδίκη (σε θάνατο), δεν ήταν φόβος αλλά νοσταλγία.
3.Το μυστικό για τα καλά γηρατειά δεν ήταν τίποτε άλλο από μια τίμια συμφωνία με τη μοναξιά.
4.Δεν πεθαίνει κανείς όταν πρέπει, αλλά όταν μπορεί.
5.Είχε φύγει μακριά της, προσπαθώντας να την βγάλει από το μυαλό του, όχι μόνο με την απόσταση, αλλά και με μια απερίσκεπτη ορμή, που οι σύντροφοι του έπαιρναν για τόλμη.
6.Αλλά όσο περισσότερο βούταγε την εικόνα της στη λάσπη του πολέμου τόσο περισσότερο ο πόλεμος έμοιαζε με την Αμαράντα.
7.Έτσι, είχε βασανιστεί στην εξορία, ψάχνοντας να βρεί τρόπο να τη σκοτώσει με τον ίδιο το θάνατο του.
8.Έσκαψε τόσο βαθιά στα αισθήματα του και αναζητώντας το συμφέρον, συνάντησε τον έρωτα, γιατί προσπαθώντας να την κάνει να τον αγαπήσει, κατέληξε να την αγαπήσει αυτός.
9.Τη συνάντησε στην εικόνα που πλημμύριζε την ίδια την τρομερή του μοναξιά.
10.Ο άνθρωπος μια μέρα των ημερών, πρέπει να μάθει να χτίζει όνειρα, εκεί που οι ελπίδες τελειώνουν.
11.Τα πράγματα έχουν τη δική τους ζωή, φτάνει μόνο να ξυπνήσεις την ψυχή τους.
12.Αισθάνθηκε ξεχασμένος, όχι με την επανορθώσιμη λησμονιά της καρδιάς, αλλά με την σκληρή και αμετάκλητη λησμονιά του θανάτου.
13.Έφτασε να υποκρίνεται με τόση αληθοφάνεια, ώστε κατέληξε να παρηγορείται με τα ίδια της τα ψέματα.
Διαβάστε κι άλλα άρθρα που αγαπήσαν οι αναγνώστες μας:
- Όσκαρ Ουάιλντ: «Ο δεσμός κάθε συντροφικότητας, είτε στο γάμο είτε στη φιλία, είναι …»
- «Η μητέρα που προσπαθεί να ελέγξει κάθε πτυχή της ζωής της κόρης της παίρνει…» – Το βιβλίο που μίλησε σε χιλιάδες γυναίκες
- Σταμάτα να φοβάσαι τα γηρατειά – O Σοπενχάουερ θα σου αλλάξει γνώμη
- Winnicott: «Αν οι μητέρες καλούνται να κάνουν αυτό ή εκείνο χάνουν την …»
- Το «Κρυφό Σχολειό» είναι μύθος και αυτά είναι τα 10 πραγματικά σχολεία που «έσωσαν» τα γράμματα
- Ο Καρλ Γιούνγκ είχε προειδοποιήσει πως θα ‘ρθει μια εποχή που οι γονείς θα μεγαλώνουν παιδιά για να
- Σοπενχάουερ: «Όταν όμως η αποτυχία είναι ολοφάνερη, τότε κάποιοι ελπίζουν να…»
- 15 ειλικρινείς φράσεις του Έκο: «Οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης … είναι η εισβολή των…»
- ΄Ερμαν Έσσε: «Όλοι μας ως το τέλος της ζωής μας κουβαλάμε τα…»