Ίρβιν Γιάλομ

13 αποφθέγματα του Ίρβιν Γιάλομ: «Είναι κακό σημάδι όταν οι άνθρωποι…»

Υπάρχουν στοχαστές που επιδιώκουν να διορθώσουν τον εαυτό και υπάρχουν εκείνοι, όπως ο Ίρβιν Γιάλομ, που μας καθοδηγούν στην αποσύνθεσή του για να μας διδάξουν πώς να ζούμε πιο ειλικρινά μέσα στην ευθραυστότητά μας.

Ο Γιάλομ και το έργο του ως υπαρξιακός ψυχοθεραπευτής άνοιξε δρόμους μέσα από τον φόβο, την αγάπη, τον θάνατο και την ελευθερία με σαφήνεια. Μας υπενθύμισε ότι η θεραπεία δεν σημαίνει την εξάλειψη του πόνου, αλλά το να τον αντιμετωπίζουμε με ανοιχτά μάτια.

Ότι η αγάπη δεν είναι μια σύμβαση κατοχής, αλλά μια αμοιβαία πράξη ανύψωσης και ότι ο θάνατος δεν είναι το τέλος του νοήματος, αλλά η γενέτειρά του.

Έριχ Φρομ: «Αυτή η όψη της μητέρας, η σαρωτική και καταστροφική, είναι…»

13 αποφθέγματα του Ίρβιν Γιάλομ.

  1. Η ώριμη αγάπη είναι όταν αγαπάς, όχι όταν αγαπιέσαι.
  2. Ο γάμος με όλη αυτήν την κτητικότητα και τη ζήλια που τον περιβάλλουν υποδουλώνει το πνεύμα.
  3. Όσο περισσότερο αγαπάς, τόσο περισσότερο ανταποκρίνεσαι στα παιδιά σου, και σε όλους, με αγάπη.
  4. Δεν υπάρχει τριαντάφυλλο χωρίς αγκάθια. Πολλά αγκάθια όμως είναι χωρίς τριαντάφυλλο.
  5. Όσα περισσότερα έχει κανείς μέσα του, τόσο λιγότερα θα θελήσει από τους άλλους.
  6. Αν ανεβούμε αρκετά ψηλά, θα φτάσουμε σ’ ένα ύψος απ’ όπου η τραγωδία παύει να φαίνεται τραγική.
  7. Το τίποτε είναι τα πάντα! Για να δυναμώσεις πρέπει πρώτα να βυθίσεις τις ρίζες σου στο τίποτε και να μάθεις ν’ αντιμετωπίζεις την πιο μοναχική μοναξιά σου.
  8. Το μήνυμα του Νίτσε προς εμάς ήταν να ζούμε τη ζωή μας με τέτοιο τρόπο ώστε να θέλουμε να ξαναζούμε ακριβώς την ίδια ζωή αιώνια.
  9. Ονειρεύομαι μια αγάπη που είναι κάτι περισσότερο από δυο ανθρώπους που η μόνη τους επιθυμία είναι να κατέχουν ο ένας τον άλλον.
  10. Αγάπη είναι να φροντίζει κανείς για την καλυτέρευση της ζωής και την ανάπτυξη του άλλου.
  11. Περισσότερο απ΄ τον θάνατο αυτό που φοβόμαστε είναι η απόλυτη απομάκρυνση που τον συνοδεύει.
  12. Το άγχος του θανάτου είναι η μήτρα όλων των θρησκειών, οι οποίες με τον ένα ή τον άλλο τρόπο προσπαθούν να μετριάσουν τη θλίψη της θνητότητάς μας.
  13. Όταν οι άνθρωποι δεν έχουν καμιά περιέργεια για τον εαυτό τους, αυτό είναι πάντα κακό σημάδι.

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr