Search
Close this search box.
βιβλίο

Βιβλία: Το 35% δε διαβάζει κανένα βιβλίο σε έναν ολόκληρο χρόνο

Τα βιβλία δε βρίσκονται στις προτιμήσεις των Ελλήνων. Ποιες είναι οι προτιμήσεις των αναγνωστών και σε ποιο βαθμό επηρέασε η πανδημία το αναγνωστικό κοινό;

Ο κ. Ζάννος, πρόεδρος του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου, δήλωσε ότι από όλους τους ανθρώπους στην Ελλάδα, το 35% δεν διαβάζει κανένα βιβλίο σε έναν ολόκληρο χρόνο. Ένα άλλο 34% των ανθρώπων διαβάζει από ένα έως τέσσερα βιβλία. Και μόνο το 31% των ανθρώπων διαβάζει περισσότερα από πέντε βιβλία το χρόνο.

Οι  Έλληνες δεν αγαπούν τα βιβλία, καθώς το 35% δεν διαβάζει ούτε ένα βιβλίο το χρόνο, όπως προκύπτει από τα ευρήματα έρευνας έρευνα του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (ΟΣΔΕΛ), που παρουσίασε ο διευθυντής του κ. Ζάννος, στο πλαίσιο της 19ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης (ΔΕΒΘ) που άνοιξε σήμερα τις πύλες της.

«Το 35% του ελληνικού πληθυσμού δεν διαβάζει ούτε ένα βιβλίο το χρόνο. Οι μέτριοι αναγνώστες, που διαβάζουν από ένα έως 4 βιβλία το χρόνο ανέρχονται σε ποσοστό 34%, ενώ μόνο το 31% του πληθυσμού διαβάζει πάνω από πέντε βιβλία ετησίως» είπε χαρακτηριστικά 

Η συγκεριμένη ερευνα του 2021 – 2022 είναι ιδιαιτερα σημαντικη, καθώς η αμέσως προηγούμενη διεξήχθη πριν από 12 χρόνια από το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ).

​100 βιβλία που ξεχωρίσαν για το 2022 από τους New York Times 

«Σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα, βλέπουμε την πρόοδο που έχει γίνει. Τότε, το 65% δήλωνε ότι δεν διαβάζει ούτε ένα βιβλίο το χρόνο. Πέρυσι το ποσοστό αυτό μειώθηκε σημαντικά, αλλά εξακολουθεί να είναι μεγάλο, αφού αγγίζει το 35% του ελληνικού πληθυσμού» πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΟΣΔΕΛ.

Το 44% του πληθυσμού διάβασε περισσότερο κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά αφορά μόνο τους συστηματικούς αναγνώστες, αυτούς που ούτως ή άλλως διάβαζαν βιβλία. Από την άλλη, το 45% δεν αύξησε την αναγνωστική του πρακτική, ενώ μόλις ένα 11% τη μείωσε

βιβλίο
Το 35% δεν διαβάζει κανένα βιβλίο σε έναν ολόκληρο χρόνο

Οι προτιμήσεις των αναγνωστών 

Από οτι καθίσταται σαφές από την παραπάνω έρευνα η καλύτερη διαφήμιση για την επιλογή ενός βιβλίου είναι «η μέθοδος στόμα με στόμα».
«Το 50% των αναγνωστών δήλωσαν ότι πληροφορούνται το πώς θα διαλέξουν ένα συγκεκριμένο βιβλίο από φίλους και γνωστούς και μάλιστα, στις ηλικίες 16-24 το ποσοστό αυτό αυξάνεται ακόμη περισσότερο και φτάνει το 64%» είπε ο κ. Ζάννος και συμπλήρωσε πως δεύτερη πηγή πληροφόρησης για τους Έλληνες αναγνώστες αποτελούν τα βιβλιοπωλεία.

«Αυτό που λογικά άλλαξε σε σχέση με προηγούμενη έρευνα του 2011, είναι ότι πλέον στις πηγές πληροφόρησης εντάσσεται σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό το διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα» κατέληξε.

Ο πρόεδρος του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου, παρότρυνε τους γονείς  να φροντίζουν από νωρίς να φέρουν τα παιδιά τους κοντά με το βιβλίο κι αυτό διότι από την έρευνα τεκμηριώνεται ότι κύριοι παράγοντες για να διαβάζει ένας άνθρωπος, είναι να έχει μεγαλώσει σε περιβάλλον όπου υπάρχουν βιβλία.

Διαβάστε περισσότερα:

Βιβλία με μεγάλες ιδέες για μικρά παιδιά

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr